נומה הציג את מתווה ראש השנה: עד 1.000 מתפללים בקפסולה

במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה עבור המגזר החרדי הציג האלוף רוני נומה את פרטי המתווה שגובש בין משרד הבריאות לנציגים החרדים, במסגרתו יתאפשרו תפילות המוניות בקפסולות עד אלף איש

במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה עבור המגזר החרדי הציג האלוף רוני נומה את פרטי המתווה שגובש בין משרד הבריאות לנציגים החרדים, במסגרתו יתאפשרו תפילות המוניות בקפסולות עד אלף איש. על פי המתווה שהוא תתאפשר תפילות במקום בפתוח: עד 500 איש בקפסולות של 20, ועד 1.000 מתפללים בקפסולות גדולות יותר – וזאת בכפוף לאישור רופא מחוזי.

כתב 'אקטואליק' הקשה בפני האלוף רוני נומה, "מי באמת יפקח שיעטו מסכות בראש השנה בבתי הכנסת בהם יתפללו 1000 מתפללים בקפסולות? נומה הגיב: יהיו סדרנים שיפקחו כמו נאמני קורונה שקיימים בבתי הכנסת. כתב אקטואליק הקשה שוב: לפי מה שאני יודע ברוב בתי הכנסת אין נאמני קורונה , ולכן אי אפשר באמת לפקח במקומות בהם מזלזלים בתקנות הקורונה. לנומה לא הייתה תשובה.

נומה הדגיש כי הוא מקווה שהמתפללים יצאו מפתחים שונים ובכך ימנעו הדבקה גדולה ככל שניתן.

על רקע הביקורת הקשה בסוגיית אומן, וקריאתו של השר ליצמן להתפטר, פרופ' ‏גמזו קיים כעת תדרוך לעיתונאים חרדים בו הזהיר מפני הנסיעה לאומן והציג דוחות שקובעים כי "400 נפטרים מידי חודש מקורונה, רובם מבוגרים וקשישים, אבל יש גם צעירים. ואת זה צריך להפסיק."

פרופ' רוני גמזו התייחס לעלייה באחוזי התחלואה בתקופת בין הזמנים ואמר כי "אירועי בין הזמנים והפגנות ומסיבות במגזר החילוני העלו את התחלואה. המתווים לפתיחת הישיבות והמוסדות בצורה מסודרת לא יביאו גל של הידבקות. באומן יש כבר 2000 אנשים וברור חד משמעית שאם זה יעלה לכמויות גדולות יותר יהיה סכנה וקדושת החיים חשובה לנו יותר מהכל."

על סערת אומן הבהיר גמזו, "אומן זה קדוש בשביל מי שמגיע לשם, אני יודע שיש שם כבר 2000 ויטוסו עוד בדרכים כאלה ואחרות, אבל כמות של 80 צרטרים. אוקראינה היא מדינה אדומה. אני דואג לכולם, כרגע צריך לצמצם את הטיסות מכאן לאומן. אני מזכיר שגם במירון לא הייתה השנה הילולה רגילה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *