נחשפה תכנית השלום הכלכלי של טראמפ – ברשות דוחים את ההצעה

סוכונת הידיעות רויטרס חשפה השבת את "דיל המאה" שיוזם הממשל האמריקני, על פי התכנית: ארה"ב תשקיע 50 מיליארד דולרים בפלסטינים ובמדינות ערב. ארה"ב תציג את התכנית בועידה בבחריין, אלא שהפלסטינים דחו את ההצעה: "פלסטין לא למכירה"

סוכונת הידיעות רויטרס חשפה השבת את "דיל המאה" שיוזם הממשל האמריקני, על פי התכנית: ארה"ב תשקיע 50 מיליארד דולרים בפלסטינים ובמדינות ערב.

בבית הלבן הוסיפו עוד 5 מיליארד דולרים שיושקעו שיצירת מעבר תחבורתי בין הגדה המערבית לרצועת עזה. ארה"ב צפויה להציג את התוכנית בוועידת בחריין השבוע: התוכנית תוצג על ידי חתנו ויועצו הקרוב של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר. בתכנית: כ-25 מיליארד דולרים, ייושקע ביוזמות כלכליות שצפויות להטיב עם הפלסטינים לאורך 10 שנים. השאר יחולק בין פרויקטים מצרים, לבנון וירדן.

בריאיון לרשת רויטרס חשף חתנו של טראמפ פרטים מהתכנית: "התוכנית תביא ליצירת מיליוני מקומות עבודה בגדה המערבית ורצועת עזה. אחוזי האבטלה ירדו בכ-30%. העוני יצטמצם בכחצי והתוצר יכפיל את עצמו – הכול רק אם התוכנית תצא לפועל ותיושם במלואה ובצורה נכונה. זאת תוכנית ל-10 שנים".

אלא שלשידך יש רק צד אחד, הכלה לא ממהרת לקבל את ההצעה המפתה. ברשות הפלסטינית סירבו לחלק הכלכלי בעסקת המאה, אבו מאזן אמר בישיבת נשיאות הרשות הפלסטינית כי "אסור לעסקת המאה לעבור כי היא מהווה את סופה של המטרה הפלסטינית". בחמאס הגיבו בזעם ואמרו: "פלסטין לא עומדת למכירה".

בכיר חמאס איסמעיל רדואן אמר בריאיון לרויטרס: "אנחנו דוחים את עסקת המאה בכל מימדיה – הכלכלי, הפוליטי והביטחוני. הנושא של העם הפלסטיני הוא סוגייה לאומית, סוגייה של עם שרוצה להיות חופשי מכיבוש. פלסטין לא עומדת למכירה והיא לא נושא להתמקחות. זו אדמה קדושה ואין לכיבוש שום אפשרות – מלבד עזיבה".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הדגיש הערב כי הפלסטינים לא ישתתפו בפסגה בבחריין "הסיבה היא שלא ניתן לדון במצב הכלכלי לפני שדנים במצב הפוליטי. כל עוד אין פתרון פוליטי, לא נדון בפתרון כלכלי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *