נטורי קרתא יפנו לאו"ם: "אנו נרדפים על ידי הממשלה"

ארגון "ועד המאבק" נגד גיוס חרדים לצה"ל טוען לרדיפה ע"י הממשלה: "מבקשים את התערבותן הדחופה של האומות המאוחדות, בגין עבירות בוטות נגד הדין הבינלאומי"

אנשי ארגון של אנשי נטורי קרתא בשם "ועד המאבק" שנלחם בגיוס חרדים לצה"ל, מתכוונים למסור היום (שלישי) מכתב לאו"ם, שבו טענה כי מדינת ישראל פוגעת בהם ומבצעת "עבירות בוטות נגד הדין הבינלאומי". כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

במודעות שפורסמו אמש בריכוזים חרדים בירושלים, נכתב כי הם מתכוונים להגיע בסביבות השעה 15:00 למשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים בירושלים, וימסרו מכתב ארוך שבו פירוט ה"עבירות" שבוצעו לטענתם.

בוועד, שמזוהה עם אנשי העדה החרדית ונטורי קרתא, טוענים כי מדובר במעמד היסטורי לאומות העולם "לעצור את כפיית צעיריה להתגייס לצבא השמד, שהיא העברה על שלוש החומרות של הדת היהודית". הם צפויים להתכנס בשעה 13:30 בשכונת מאה שערים, לשאת דרשות ולומר פרקי תהילים, ולאחר מכן לצאת לנציגות האו"ם בירושלים.

במכתב שיימסר לאו"ם נכתב: "אנו מתגוררים בירושלים מאז ימי האימפריה העות'מאנית הטורקית, וחיים מאז בשלום עם שכנינו הערבים, מבקשים את התערבותן הדחופה של האומות המאוחדות נגד ממשלת ישראל, בגין עבירות בוטות נגד הדין הבינלאומי, ופעילות נגד אותם היסודות עליהם טענו הישראלים כי הקימו את ארצם ומערכת המשפט שלה.

"אנו נרדפים על בסיס יומיומי בחלקים מחיי היומיום שלנו. לפיכך אנו מבקשים מאסיפת האו"ם ו /או מחלקת זכויות האדם של האו"ם, לעדכן את ממשלת ישראל כי היא מבצעת מעשים לא חוקיים במסגרת רצונה לחנך מחדש את בני המיעוט החרדי. בנוסף, נבקש ליידע אותם שעליהם להימנע מביצוע מעשים כאלו בעתיד, ושעליהם לאפשר למיעוט את הזכות לעבור בין מדינות ואת הזכות שלא להיקרא פושעים מהסיבה היחידה שברצונם לשמור על עקרונותיהם הדתיים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מה אתם מתערבים

    תלכו לפלסטינים שיעזרו לכם חסרי זהות יהודית

    נועם |
    הגב