ניו יורק: הקהילות החרדיות על הכוונת

מיום רביעי הגבלות חמורות

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הזהיר במסיבת עיתונאים מעלייה במספר הנדבקים באזור העיר ניו יורק, ובמיוחד בשכונות שבהן יש קהילות של חרדים. קואומו הודיע כי בכוונתו להיפגש עם ראשי הקהילות החרדיות וציין כי ההגבלות שהטיל במטרה לבלום את המגיפה "חלות על כל הדתות".

לפי רשויות הבריאות במדינה, באזורים הבעייתיים שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 10% לעומת כ-1% במדינה. "יש פה מקור לדאגה בקהילה שלהם, בעיית בריאות ציבורית בקהילה. זו גם בעיה בריאותית לקהילות הסמוכות", הוסיף קואומו. "התפרצות מקומית היום יכולה להפוך להתפשטות קהילתית מחר".

ניו יורק, נזכיר, סבלה מאחת ההתפרצויות החמורות ביותר בגל הראשון של הנגיף בארה"ב. בעזרת סגר נוקשה ביותר והגבלות ממושכות – שחלקן עדיין חלות על עסקים כמו מסעדות – הרשויות הצליחו לבלום כמעט לחלוטין את הנגיף.

כעת, כמו אזורים רבים אחרים בעולם, עם פתיחתה מחדש של הכלכלה חוששות הרשויות מהתפשטות נוספת של הנגיף. אלא שבניו יורק לחשש הזה מצטרפת גם העובדה שבשכונות היהודיות חלק מהתושבים מסרבים לעטות מסכה ולא שומרים על ריחוק פיזי.

ראש העיר של ניו יורק, ביל דה בלזיו, הודיע כי החל מיום רביעי הוא מתכוון לסגור בתי ספר ולהטיל מגבלות נוספות על תשע שכונות בברוקלין ובקווינס, שבהן יש קהילות חרדיות גדולות, בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *