ניצחון ראשון היום לאופוזיציה: הכנסת אישרה את החוק של דיסטל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של גלית דיסטל לתיקון פקודת מס הכנסה, שינוי מדרגות המס, התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן וקבוצת חברי הכנסת. למרות התנגדות הממשלה, ההצעה זכתה לתמיכת 51 חברי כנסת מול 50 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של גלית דיסטל לתיקון פקודת מס הכנסה, שינוי מדרגות המס, התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן וקבוצת חברי הכנסת. למרות התנגדות הממשלה, ההצעה זכתה לתמיכת 51 חברי כנסת מול 50 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע להפחית את שיעורי המס על הכנסתו החייבת של יחיד, וכן את שיעור הזיכוי ממס בעד תרומה למוסד ציבורי ואת שיעור הניכוי של סכומים ששולמו בעד שמירת זכות הפנסיה של יחיד או בן זוג או בעד ביטוח קצבת שאירים. כמו כן, מוצע להפחית את שיעור מס החברות מ-23% ל-15%.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק היא עידוד יצירת מקומות עבודה בשכר גבוה שצפויים להוביל לפתיחת מקומות עבודה רבים נוספים, העלאת רמת החיים של הציבור ואף עידוד עלייה לישראל. הפחתת המסים תוביל למצב שבו מי שעובד קשה יותר, ירוויח יותר.

לפיכך, מוצע להפחית את שיעור מס החברות מ-23% ל-15%. הפחתה זו צפויה לעודד הקמת רבבות עסקים חדשים והגדלת עסקים קיימים. הצפי הוא שבמקום שכספי רווחיו של עסק ישולמו לקופת המדינה, הם יושקעו בגיוס עובדים נוספים. בנוסף, ההפחתה האמורה תסייע במיגור ההון השחור, וזאת משום שתחת משטר מס נמוך ישתלם להיות אזרח שומר חוק."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *