ניצל את הסגר לצרכים שלו? משפט נתניהו נדחה

הדיון במשפט נתניהו ביום רביעי, שאמור היה להתקיים בנוכחותו בבית המשפט המחוזי בירושלים נדחה בשל הסגר.

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את את משפט נתניהו בשל הסגר עד להודעה חדשה.

בהודעה שפרסם בית המשפט, נכתב כי "הסיבה לדחייה היא התמודדות עם נגיף הקורונה, ובהתחשב הריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט לדיון ובסגר כללי". ההודעה נחתמה בכך שמזכירות בית המשפט "תודיע לצדדים על החלטה זו "ללא דיחוי".

"בשבוע האחרון בהתאם להנחיות משרד הבריאות, משרדינו עבדו במצבת עובדים מצומצמת של עד 50%, כעת בעקבות החלטת הממשלה מליל אמש, מתכונת זאת תצומצם עוד יותר", כתבו עורכי הדין בבקשה. "נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא יקשה על ההגנה עוד יותר למתן התשובה".

שר הביטחון ושר המשפטים בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "למען הסר ספק- בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה.
בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט.
זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות.
הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות."

אבי ניסנקורן (הישראלים) מסר בתגובה על דחיית משפט נתניהו: "‏כשר משפטים לא התקפלתי והוצאתי נהלים ששמרו על בתי המשפט פתוחים גם בימי סגר.דמוקרטיות לא נעצרות בשעת חירום. לישראלים מגיעה הנהגה שאפשר לסמוך עליה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לניסנקורן: "אבי, הפכת משליח מקצועי לשקרן בינוני. כנראה שכחת שאתה אישרת את סגירת בתי המשפט בסגר הקודם והארכת בשבועות את הפגרה. בניגוד אליך גנץ עמד על השארת בתי המשפט פתוחים והמתקפה שלך היא פגיעה פוליטית בבית המשפט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *