נכנעים? באיחוד הימין בוחנים חלופה לתיק המשפטים

למרות האיומים: בצוות המו"מ של איחוד הימין העלו שתי חלופות על מנת לוותר על תיק המשפטים – תיק האוצר ותיק השיכון, במתכונתו הישנה כפי שהייתה לפני 20 שנה

נכנעים לנתניהו? בצוות המשא ומתן הקואליציוני של איחוד מפלגות הימין העלו שתי חלופות שיכולות להיות רלוונטיות מבחינתם על מנת לוותר על תיק המשפטים. כך פרסם הבוקר העיתונאי זאב קם ברשת ב'.

קם פרסם כי החלופה הראשונה היא תיק האוצר, שנחשב לאחד משלושת התיקים הבכירים. יו"ר כולנו משה כחלון עדיין לא קיים משא ומתן עם הליכוד.

החלופה השנייה שהוזכרה על ידי המפלגה היא החזרת תיק השיכון למתכונת שבה היה קיים לפני 20 שנה, כשנחשב אז לתיק ביצועי משמעותי. כלומר, לחבר לתיק השיכון את מנהל מקרקעי ישראל, מנהל התכנון ואת החטיבה להתיישבות.

במצב כזה, ציין קם, באיחוד הימין מוכנים לשקול את קבלת משרד השיכון במקום תיק המשפטים. יש לציין שבליכוד כבר הבטיחו ליו"ר ש"ס אריה דרעי שיקבל את מנהל התכנון למשרד הפנים, מה שמקשה על האפשרות הזאת.

אתמול פורסם ברשת ב' כי במסגרת ההסכם הקואליציוני המתגבש בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין צפוי להיכלל סעיף שמגביל את סמכותו ואת תפקידו של המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. המנהל האזרחי הוא למעשה המקבילה של משרדי הממשלה מחוץ לקו הירוק במגוון רחב של נושאים.

אחת הדרישות שהציג צוות המשא ומתן של איחוד מפלגות הימין היא ביטולו המוחלט של המנהל האזרחי בנוגע לחיי הישראלים ביו"ש והשארתו רק ביחס לניהול חיי הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון. במשא ומתן המתקדם  בין המפלגות ישנה הסכמה לפחות על צמצום סמכותו של המנהל האזרחי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *