נסע באוטובוס והדביק 23 אנשים

אם החולה היה עם מסיכה, חלק מהנזק היה נמנע

ב- 19 לינואר 2020 ביקשו 128 איש ממחוז גֶ'גְ'יאנְג שבמזרח סין לערוך פולחן דתי כלשהו. הם נסעו למחוז חפצם – נסיעה בת מעט יותר משעה וחצי – בשני אוטובוסים.

באחד היו 68 נוסעים; באחר היו 60 נוסעים. הם הגיעו למקום הפולחן – מקום בשטח פתוח – קיימו את הטקס שערך כשלוש שעות, וחזרו חזרה לעירם. במקום מגוריהם לא היתה התפרצות קשה, ואולי לכן הם לא הקפידו על חבישת מסיכות.

כמה שעות לאחר שובם, אחד הנוסעים החל לפתח סימפטומים של הקורונה, נבדק ויצא חיובי לנגיף. ככול הנראה הוא נדבק יומיים קודם, כאשר הוא אכל ארוחת ערב עם אנשים שביקרו מעט קודם לכן במחוז אחר בסין (חוּבֵּיי), שבו היתה התפרצות משמעותית של הנגיף.

כמובן שמיד כל המשתתפים בפולחן הדתי גם נבדקו, ונמצא כי החולה הדביק 23 אחרים – כולם רק מהאוטובוס בו נסע. לא היו נדבקים מהאוטובוס השני. כלומר, ההדבקה התרחשה ככול הנראה בנסיעה, ולא בעת הפולחן בשטח הפתוח.

הלקחים שניתן להפיק:

ראשית, שיש חשיבות לבודד אזורים שבהם יש התפרצות של המחלה, כי אחרת הם עלולים לייצא אותה לאזורים נקיים – ואפילו לייצא אותם בצורה מהירה.

שנית, שוב נלמד על חשיבות המסיכות. אם החולה היה עם מסיכה, חלק מהנזק היה נמנע; ואם אחרים היו עם מסיכות, הם היו יכולים להקטין את הסיכון שידבקו.

שלישית, שוב נלמד ההבדל המשמעותי בין שטחים פתוחים לבין שטחים סגורים. ההדבקה כולה היתה באוטובוס, ולא בפולחן שהיה בשטח פתוח. יותר מכך: כפי שניתן לראות בתרשים לעיל, רק אחד מהיושבים ליד חלון (מסומן בירוק) נדבק. אפילו אמצעי כזה – כנראה מועיל.

רביעית, פיזור הנדבקים באוטובוס מצביע על כך, שכנראה יש מידת רגישות התחלתית שונה של אנשים שונים, שהופכת אותם ליותר מועדים לחלות: חלק מהקרובים 'למקור' לא נדבקו, ומנגד היו רחוקים שכן נדבקו.

והכי חשוב, אף פעם אי-אפשר לדעת האם האדם שמחיצתו אתה שוהה הוא נשא א-סימפטומטי או חולה לפני הופעת הסימפטומים. אף פעם אי אפשר לדעת מראש מה הרגישות שלך או של סביבתך להדבקות, וחומרת המחלה במקרה הדבקה. לכן תמיד צריך להיות על המשמר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *