נעצר חשוד בהברחת כ-23 ק"ג תכשיטי זהב בשווי של כ-1,300,000 דולר

בית משפט השלום בירושלים האריך אמש את מעצרו של חנוך שאול פרוינד (48) מפרדס חנה בשל ניסיון להבריח כ-23 ק"ג תכשיטי זהב. מעצרו של פרוינד הוארך עד ליום רביעי 4.9.2019. אין זו הפעם הראשונה בה פרוינד נחקר בחשד להברחת תכשיטי זהב, הוא נחקר במסגרת פרשת "דג הזהב".

כמצוין בבקשה להארכת מעצר שהוגשה ע"י מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, החשוד חזר ארצה מטורקיה ב-30.8.19 ועבר במסלול הירוק בנתב"ג. בודק מכס נתב"ג ביקש מהחשוד להניח את מזוודותיו במכשיר השיקוף והתברר כי באחת המזוודות יש 22.8 ק"ג תכשיטי זהב 21 קרט, שלא הוצהר לגביהם. עוד נמצאו במזוודות מסמכים אודות מקור הזהב – בדובאי. החשוד מסר לבודקי המכס כי שווי התכשיטים שנתפסו הוא 800,000 דולר, ללא עבודה ו-1,300,000 דולר כולל עבודה.

החשוד נחקר, לא שיתף פעולה ושמר על זכות השתיקה. בסיום חקירתו הוא נעצר ל-24 שעות ע"י קצין משטרה. החוקרים מציינים בבקשת המעצר כי מהחומר שנאסף הצטברו ראיות הקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו.

פרוינד נחקר בפרשת "דג הזהב", שעסקה בהברחת תכשיטי זהב בסכומים של מאות מיליוני שקלים. חקירת הפרשה, שהשלב הגלוי שלה החלה בנובמבר האחרון, נוהלה ע"י ימ"ר ש"י במשטרת ישראל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים. בהתבסס על חומרי החקירה, נערך לפרוינד שימוע בחודש יולי האחרון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *