נציגי עובדי חברות הסלולר :"הבא בתור להיפגע זה הציבור כולו"

"התזמון הוא מזעזע בעיני, שלושה ימים לפני ערב החג"

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ואמר כי: "פיטורי העובדים הם לא הפתרון אלא חלק מהבעיה. אנו מתנגדים לפיטורים האלה, מאותה סיבה שאנו מתנגדים לחוסר ההשקעה בשירות ולחוסר השקעה בתשתיות".

חלוצי הדגיש: "אנחנו בעד תחרות ורוצים שתהיה תחרות. אנחנו רוצים להיטיב עם האזרחים ואפשר לעשות את זה רק אם התחרות הוגנת. לא יתכן שמשרד התקשורת קובע רגולציה מסוימת ולא אוכף אותה או עושה אכיפה בררנית כלפי חברות מסוימות. צריך לדרוש מכל החברות השקעה בתשתיות. התשתיות של הסלולר והתקשורת הם תשתיות לאומיות והם חלק חשוב מהיום יום שלנו. לא יתכן שאזרחי מדינת ישראל יסתובבו עם מכשירים שעולים אלפי שקלים אך המכשירים לא יתפקדו. חלק מפתרון המשבר הוא לעודד השקעה בתשתיות, לייצר תחרות הוגנת ואנו מקווים שכך יהיה".

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, התייחסה למציאות שקיימת כעת בחברה ואמרה: "אנחנו ביום מאוד מאתגר בסלקום, אתמול קראנו בעיתון בדיוק כמו העובדים שלנו שמנכ"ל החברה אפשר הדלפה מתוך ישיבת דירקטוריון – הדלפה מאוד חמורה, שתי דקות לפני החג, על פיטורים של מאות עובדים כחלק מתכנית הבראה, שהיא ניהול של מונופולים. מי שמנהל מונופול, בסוף לא יודע לנהל כי כדי לנהל צריך להיות יצירתי וצריך לייצר פתרונות. מה שהנהלת החברה עושה, כמו גם ההנהלות של שאר החברות, זה פשוט לזרוק עוד משקל מהכדור פורח שהם נמצאים עליו, משקל שהוא בעצם האוכל שלנו של מחר.

יניב הוסיפה: "שוק התקשורת הוא שוק שלא מצליח להגיע לשיווי משקל, והסיבה היא כשל שוק חמור מאוד עקב התערבות ממשלה, התערבות מאוד בררנית ואגרסיבית. הפתרון צריך להיות מול הרגולטור ובטח לא בפיטורי עובדים, אני רוצה לומר שהמאבק הוא של כולם לא רק של עובדי סלקום או פלאפון – זהו מאבק של כל אזרחי מדינת ישראל. בסופו של דבר האזרחים יהיו אלו שישלמו את המחיר אם הם ימצאו את עצמם עם תשתיות שמתאימות למדינות עולם שלישי, כך שהם לא יוכלו להשתמש בדברים הכי פשוטים באינטרנט, או לקנות את האייפון החדש כי הוא לא יתמוך ברשת. תשתיות הן קריטיות, והמאבק שלנו הוא אינטרס ציבורי".

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון, אמר: "אצלנו המצב בפלאפון קצת שונה למרות שכשל השוק מורגש היטב ברווחים וזה בא ישירות על חשבון העובדים. פלאפון לעומת החברות האחרות היא חברה הרבה יותר יציבה ומאוזנת מבחינה כלכלית. עם זאת, ההנהלה בחרה, תוך כדי המשא ומתן בערב החג, לפטר מאות עובדים. זה דבר שלא ייעשה. אני לא יודע אם זה תזמון שהגיע במשותף מההנהלות או שכשל השוק הביא אותן למצב הזה, אך דבר אחד ברור לי: יש דברים שלא עושים ואת מחירי המחדלים וכשל השוק לא העובדים צריכים לשלם. החברות האלה התייעלו מספיק בשנים האחרונות והגיעו למצב של שרידות בכוח אדם של העובדים ומי שמשלם את המחיר זה כלל הציבור – התשתיות נפגעות. רשת סלולרית זו תשתית לאומית, זו רשת שמשרתת גם את כוחות הביטחון – לא עושים מזה צחוק. כשמורידים עובדים מחטיבות ההנדסה ומחטיבות שאחראיות על רשתות הסלולר – הבא בתור להיפגע זה הציבור כולו ולכן המאבק הזה, כפי שכבר נאמר, הוא של כולנו – לא רק של הוועדים והעובדים אלא של כל הציבור".

יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק, ביקשה לתמוך בעמיתיה בסלקום ופלאפון והתייחסה לתזמון של ההודעות על הפיטורים: "התזמון הוא מזעזע בעיני, שלושה ימים לפני ערב החג. הלב של עובדי פרטנר אתכם, ואני חושבת שזה הזמן שמישהו יתעשת במשרד התקשורת ויקבל אחריות על השוק המשוגע הזה שמתנהל כבר הרבה מאוד זמן כמו ג'ונגל. כפי שנאמר הערב לא פעם, התשתיות נפגעות והאזרחים נפגעים בעקבות כך".

גם יו"ר ועד עובדי הוט מובייל, אלי כהן, שנכח בישיבה הביע את תמיכת עובדי החברה בסלקום ופלאפון ואמר כי: "המצב הוא מצב בעייתי ובהיעדר ההשקעה בתשתית חדשה, מי שייפגע בסוף יהיה כל הציבור. להנהלות לא כואב כי הן רוצות לעשות את זה עכשיו ולחתוך כדי לחסוך עוד שקל. זה לא הפתרון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *