נקמתם של המזרחיים הושלמה – מאת דב הלברטל

זה לא מקרי שעמיר פרץ, לוי אבוקסיס ושמולי, הם שקברו קבורת חמור את מפלגת העבודה, באחד מהמהלכים הפוליטיים השפלים ביותר, במסכת של הונאה וגניבת קולותיהם של מצביעי העבודה. הם כולם מזרחיים.

הקמתה של הממשלה החדשה, מסמלת את סוף עידן מפלגת העבודה, המפלגה המפוארת שייסדה את המדינה. את מפלגת העבודה, חיסלו מנהיגיה המזרחיים בבחירות האחרונות.

זה לא מקרי שעמיר פרץ, לוי אבוקסיס ושמולי, הם שקברו קבורת חמור את מפלגת העבודה, באחד מהמהלכים הפוליטיים השפלים ביותר, במסכת של הונאה וגניבת קולותיהם של מצביעי העבודה. הם כולם מזרחיים.

בפעם האחרונה שבראש מפלגת העבודה עמדה הנהגה אשכנזית, זו של הרצוג, היא עברה את עשרים המנדטים. לאחר מכן הנהיגו את המפלגה שני מזרחיים, גבאי ורוסו. הם הורידו את המפלגה לששה מנדטים. לאחריהם באו פרץ, אבוקסיס ושמולי, שבסופו של תהליך, חיסלו את המפלגה.

הסיבה היא, שהמזרחיים הם נטע זר במפלגה האשכנזית כל כך, שייסדה את המדינה. בתודעתם הם הושפלו על ידי המייסדים, וכל המזרחיים גדלים על אתוס זה, כמו להבדיל הנכבה של הערבים.
כדי להנהיג מפלגה, צריך להיות מזוהה עם עברה, עם ערכיה, עם דרכה, עם הדמויות שהנהיגו אותה. צריך לאהוב את המפלגה. צריך להיות בשר מבשרה, לכל הפחות במובן הרגשי והאידאולוגי. בכל הפרמטרים האלה, המזרחיים שייכים לליכוד ובשום אופן לא למפלגת העבודה.
למנהיגות המזרחית האחרונה של מפלגת העבודה, אין כל זיקה למפלגה. רק אופורטוניזם. הם גם לא לעולם לא הביאו אפילו מזרחי אחד לתמוך במפלגת העבודה. אבל עיקר הבעיה, שלא רק שלא איכפת להם מהמפלגה, שהם לא אוהבים אותה, אלא שהם אפילו שמחים במפלתה. תארו לכם – מנהיגי מפלגה השמחים במפלתה.
אבוקסיס ודאי רוקדת על הגגות. היא ממילא רוקדת על דמם של מייסדי המדינה, בהם ובמצביעיהם היא בגדה. היא נכנסה בזכותם לכנסת, לקחה את קולותיהם של מצביעי העבודה, ועברה להיות שרה בליכוד. איזו נקמה מתוקה. אבי הרי הושפל על ידי מפא"י, שהפכו אותו לפועל בניין.
ולא רק היא. גם גבאי, גם רוסו, גם פרץ, גם שמולי, אין להם שום יחס רגשי למפלגה, אלא רק רגשי איבה מודחקים. זו לא קונספירציה שלפיה הם החליטו לכבוש את הנהגת המפלגה, כדי להביא לחיסולה. המפלגה פשוט שנואה עליהם בעומק נשמתם. הם הרי מזרחיים שעונו והושפלו על ידי האשכנזים בשנות החמישים. הם כרתו עם הרביזיוניסטים ברית מושפלים, והקימו את הליכוד. לשם הם שייכים. אותה הם אוהבים. היא הצילה את כבודם.
ועכשיו, שפרץ אבוקסיס ושמולי קברו את מפלגת העבודה, נקמתם של המזרחיים הושלמה. הם היו והם עכשיו נטע זר ועוין במפלגה. בניכורם מהמפלגה, הם חיסלו אותה ללא ניד עפעף וללא כל נקיפות מצפון. אדרבא, הם רוקדים עכשיו על הגגות. נקמתם הושלמה.

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בלי קשר האשכנזים של המפלגה ברחו ללפיד ואתה הופך בשנאתך את התמונה

    מי אמר להם לא להצביע לאמיר ולהביא את השלטון

    פרנק פריך |
    הגב
  2. מפלגת העבודה ז"ל - בת 72 בפטירתה

    ספיישל בשבילך אדון הלברטל.
    מה באמת ציפית שנישאר שוכני פחונים ומעברות?
    תקרא ותהנה….
    הספד מכונן וסגירת חשבון עם מפלגת השלטון שהקימה מדינה. ובמחצית השנייה לחייה סבלה ממחלות רקע קשות שגרמו לניסיונות החייאה רבים וכושלים, שבסופם נפחה את נשמתה בייסורים מרים. ולאור נגיף הקורונה התקיימה לוויתה עם מספר מלווים מצומצם.
    ***
    אני זוכר כשהייתי ילד הכלכלה כאן התרסקה והיו חששות כבדים בקשר לעתיד. אז הממורמרים בני אותו דור היו אומרים האחרון שיעזוב את נתב"ג לאמריקה שלא ישכח להוריד את השאלטר.
    אז במקרה שלנו זה לא אחרון, זה 2 אחרונים שמחוסר ברירה אמיתי נאלצו להוריד את השאלטר על המפלגה שהקימה את המדינה.

    קשה להאמין. מי שקצת בקי במה שקרה כאן מאז קום המדינה – זה אמנם בקטן – אבל זה לא פחות מנפילת חומת ברלין או התפוררות ברית המועצות. יש רק הבדל אחד, שזה לא קרה בבום אחד אלא זה התפרש על פני כמה עשורים.

    במבט לאחור זה די קל לשרטט את הקווים לדמותה של המפלגה שבחרה באידיאולוגיה של שלטון ולא בשלטון של אידיאולוגיה.

    היה לקבוצה הזו את כל הכלים איך להצליח ולבנות מדינה בצורה נכונה. מה שהיה משאיר אותם ללא אלטרנטיבה שלטונית מתחרה במשך יובלות. אבל בדרך, ועם שכרון כוח מסמא הם עשו כל טעות אפשרית.

    באותה תקופה למרות המלחמות על הגבולות כולם היו באופוריה.
    אלו מאהבת ארץ ישראל שפיעמה בקרבם והגשימו חלום של 2000 שנה לעלות לכאן.
    ואלו מאהדת הלאומניות שליוותה את הקמת המדינה.
    ואלו שזכו בעור שיניהם להינצל מהשואה האיומה ולמצוא כאן בית חם בין אחים.
    והיו גם את אלו שהאמינו באמת ובתמים שגלות ישראל הסתיימה והנה למול עינינו ראשית צמיחת גאולתנו.

    נכון לאותו זמן כל התוויית דרך שלטונית הוגנת הייתה עשויה להתקבל בברכה.
    אבל כבר בתחילת הדרך הם העדיפו לשתול את זרעי הפורענות שהובילו עם הזמן לגדילת עץ עקום. הם בחרו להשתית פילוג בין דתיים (בקושי אז היו חרדים) לחילוניים וליצור קרע עמוק בין מזרחיים לאירופאים. ושסע מדמם בין ימין לשמאל.

    ולצורך כך הם השתמשו ברודנות ובבריונות. בהעברה על דת, ובשלילת זכויות בסיסיות. יצרו חלוקה גיאוגרפית מזעזעת וסוציו אקונומית נפשעת בין עולים חדשים ששווים יותר לבין עולים חדשים ששווים פחות. באותה תקופה הצנזורה עבדה שעות נוספות כדי לכסות על הרבה פשעים שבוצעו במחשכים.
    הם העדיפו לחיות עם סתירות אידיאולוגיות פנימיות מאשר ליישב אותם.

    אבל הם שכחו שלכל שבת מוכרח שיהיה מוצאי שבת. ויקום דור שני שראה ושמע הכל. ונוצר בליבו את הצער והכאב והוא זה שבמוקדם או במאוחר יתבע את עלבון הוריו.
    והמוקדם הזה הגיע מהר מידי.

    למזלנו, הייתה להם טעות פטאלית בחינוך ובהבנת נפש אנוש. הם חשבו שאם הם שולטים במוחות של הדור הצעיר דרך מערכת החינוך או במסגרת 'צבא העם' זה יבנה דור חדש של צברים מנותקים.
    רק מה ? הם לא לקחו בחשבון שהלב הטהור והנקי נשאר בידיים הטובות של אמא. והתחנך שמה אצל אותה אמא כפופת גו ומסובלת בייסורים שגרה בפריפריה ומשם ילדה שאב את חוסנו. 'אל תיטוש תורת אימך' הלכה למעשה.
    ועם אותה אהבה וחמימות משפחתית. רבים מהם לא השלימו השכלה לימודית ומקצועית כי העדיפו לתמוך בהוריהם ולעזור בכלכלת משפחותיהם כבר מגיל צעיר. שזוהי עוד נקודת חוב לשלטון הרקוב שהוריש פערים וצלקות משניים אצל בני הדור השני של אלו ששווים פחות.

    וכי מה באמת היה ניתן לצפות מאנשים ללא הבנה ורגישות בסיסית לתא משפחתי – אבא אמא ילד – הרי הם אלו שהפרידו בקיבוצים ילדים קטנים מהוריהם, הם לא יכולים לקבל יותר מציון 0 בהבנת חיי משפחה.

    לבת הר הגעש רתחה וגעשה ואז הכל התפרץ והתנפץ ב-1977. אותו לילה מהאגדות. רבותי מהפך!
    הם לא האמינו שזו הולכת להיות מהפכה…
    ***
    אם את השלטון הם לא ידעו לשמור אז באופוזיציה הם איבדו את זה לגמרי.
    זו המפלגה שהצמיחה יור"ים אחת לשנה שנתיים. ובהמשך הדרך המפלגה הזו עינתה וטבחה ללא רחם כל מנהיג שעמד בראשה כקטן כגדול. אבל את המחיר הכבד היא שילמה בעיקר כשנשארה עם אוסף מרשים של שליחי ציבור מנוסים, וכשלפתע סיבבה את ראשה לאחור היא גילתה שכבר אין ציבור מאחריה.

    מיילא אני כנכד למייסדי סמל הפריפרייה בדרום ספגתי את האיבה למפלגה הזו עוד בילדותי לפני יותר מ-40 שנה שסבי ז"ל היה מכבה את הטלוויזיה כשסמלי השלטון משמאל היו מופיעים על המסך והיה פותח בסידרת גידופים על כך שבניגוד להבטחות זרקו אותם עם ילדים קטנים בין חולות המדבר. פגעו בהם ואיימו על פרנסתם. ופוצח בשיר 'בגין מלך ישראל' כשבגין היה נושא את נאומיו המפורסמים.
    אבל לאיפה נעלמו הנכדים של הציבור העיוור שהריע והצביע להם מעל יובל? הרי מדובר על מפלגה שלעיתים זכתה בכמעט 50% מהמושבים בכנסת?
    כנראה או שירדו מהארץ או שבמקרה הטוב אולי גם לדור ההמשך שלהם יש יושרה פנימית והם לא יכלו יותר להתמודד ולחיות עם הזיוף והצביעות שהם ראו והכירו את תוכנו יותר טוב מכל אחד אחר.

    שנבין את גודל השעה, אין כיום שום מפלגה אפילו וותיקה שיכולה לרכוש את הנדל"ן ששייך למוסדות מפלגת העבודה גם לא מפלגת השלטון בעשורים האחרונים.
    זה גם מלמד איך כשהשלטון היה בידם איזה הפקרות חגגה פה ואיך מוקדי הכוח שהיו בידם הגנו אחד על השני.
    כל מוקד הגן על הפשיעה במוקד השכן.
    לא כמו היום שפותחים ברדיפה מתוזמנת ובכוונת זדון להעיף כוכב עולה מלוח השחמט אם הוא משתייך לאחד מחוגי הדתיים או הימין. וכשהמסכן התורן נהפך ל'רוח רפאים' פתאום התיק נסגר בגלל כל מיני חוסרים 'חוסר אשמה' 'חוסר ראיות' 'חוסר עניין לציבור'. בזמנם זה היה נסגר 'מחוסר תיק' כי הם בכלל לא נפתחו – התיקים פשוט נעלמו.
    ***
    האמת ברורה למעמיקי דעת שכבר לאחר 29 שנים מפלגת השלטון החלה בפרפורי גסיסה. רק מה, בנקודת הזמן הזו של תחילת שנות ה – 80 קרה טוויסט מבהיל בעלילה שהזריק חמצן לריאות הדלקתיות של השמאל והאריך את ימיו בעוד 43 שנים נוספות! מהלך רמייה שאפילו בגין הדגול והמנוח לא השכיל להבין מה קורה מתחת לאפו.
    באותו זמן קם בחורצ'יק צעיר גאון משפטי ומתוקף תפקידו כיועץ משפטי כוחני ואגרסיבי עלה על פטנט אדיר לאחר שהצליח להדיח את רבין שהיה ראש ממשלה מכהן.
    וזה הרצפט. מצד אחד להאדיר את הזווית המשפטית בכל סוגיה של חיינו המדיניים וגם הפרטיים ובלשונו 'כל הארץ משפט' ומצד שני להצמיד אקדח משפטי בדמות 'יועץ' בכל משרד ממשלתי.
    התיאטרון המשפטי נפתח אבל איכשהו עדיין היו שאריות כבוד ותחום ברור בין הרשויות השונות.

    עם הזמן הוא הפך לנשיא בית משפט העליון ואז החגיגה האמיתית התחילה. וכשסיים את תפקידו הרשמי הגלוי שהרס כל חלקה טובה בארץ הזו. החליט להישאר שם ולשמר את מורשתו בעצמו.
    נדמה לי שהוא היחיד בתולדות המדינה שהצליח לאחד נגדו יותר מ – 1.000.000 אזרחים. מה שזכור כהפגנת המיליון. ומאז הוא עבר לתדר נסתר. וכשאימון העם צלל בצורה תלולה אז חייבים להמציא מפלגה חדשה 'מפלגת בגץ' יש מאין. ונכפה את עצמנו על העם.
    כולנו שמענו לאחרונה על המושג ההזוי והאפל שנקרא 'ועדת השנים' שלא ברור כל כך מי הזוכה המאושר שמכהן כחבר הוועד השני…

    ומאז העגל הדיקטטורי הזה מלווה אותנו עד ימינו אנו. אבל גם הוא כבר נחשב לחולה סופני. תעיד על כך כל ההשתוללות בחודשים האחרונים של 'מכותבי המייל' ומכתב 'מנהלי הפרקליטות'. ועוד כהנה רבות. תופעות שלא הכרנו. (אמנם היו אבל הוסתרו מעין הציבור) אם העם כבר לא מאמין בנו. לפחות נשדר שאנחנו מאמינים בעצמנו.

    אם העם לא איתנו אז נמציא עם חדש 'הציבור הנאור' ובשילוש לא קדוש בין מערכת המשפט קרי בגץ והפרקליטות לבין המשטרה עם הצלע השלישית התקשורת התחילו לעוף כאן ראשים. ולהיערם אחת על גבי השנייה גוויות פוליטיות ושלטוניות מכל הסוגים והמינים. כל מי שלא שייך לקבוצה הנכונה ובפרט אם זוהה ממנו איום להמשך ההגמוניה. הרבה נרמסו מתחת למשוריין המפלצתי הזה – נשיא, ראש ממשלה, שרים, חכים – וגם קבוצות שונות בחברה הישראלית.
    מי יגלה עפר מעיניך מר בגין ז"ל ויגלה את אוזניך שכבר 'אין שופטים בירושלים' ונשמעים משפטי סדום בחוצות ירושלים.
    ***
    ועכשיו הגענו לפיתול נוסף ולא צפוי בעלילה. שעדיין מתפתל והולך.
    הם התרגלו לסלק אנשי מימשל וראש ממשלה בתכנית סדורה. 'סידרת כתבות עוינות' שהובילו לשינוי בדעת הקהל ומשם המשיכו ל'סידרת חקירות משפילות' כמובן עם צלמי תקשורת שלפתע צצו משומקום… להרס הבטחון העצמי של 'החשוד' ולקינוח, בית משפט עטוי בברדסים שחורים מעבר לפינה.
    אבל הם גילו פתאום שיש כאן ראש ממשלה מחומר אחר. עם פופולריות אדירה בארץ ובעולם. גאון אמיתי כמעט בכל תחום ציבורי שכבר שבר כל שיא אפשרי. ובאמת כרגע נותרה לו תחושת שליחות היסטורית למען העם והמדינה.

    משהו השתבש בין התוכנית שלהם לתוצאה. פעם ראשונה שרוב הציבור לא קנה את מה שניסו למכור לו. והביע את דעתו בקלפי פעם אחר פעם.
    אז מה עושים? מגייסים את כל החיילים הרדומים למלחמה האחרונה. שופטים בהווה ובדימוס. פרקליט מדינה ויועצים משפטיים שהחליטו ליצור אינסוף תקדימים על גבו של ראש הממשלה.
    ובדרך קלוקלת לגמד את שנוא נפשם. הטפשים האלו מזלזלים באינטלגיציה של מיליוני אזרחים במדינה. וכך הם מנסים להאכיל אותנו.
    אל תחשבו שהוא ראש ממשלה מורם מעם הוא סך הכל איש קטן ועלוב שגונב מהמדינה חמגשיות…
    הוא אדם שבטעות גר בבלפור רק בגלל שאשתו והבן שלו הם השליטים האמיתיים של המדינה.. הוא עישן סיגרים ושתה שמפניה עם חברים שועי עולם..
    לא משנה שאותם שועי עולם עזרו למדינת ישראל באינסוף דרכים.
    למה, מה ציפיתם אנשים רעים שכמותכם שהוא יעשן נובלס וישתה מים מהברז?
    עד כדי כך הגיע שפלותכם? הרי האיש הזה שעת נאום או יעוץ אחת שלו עומדת על מאות אלפי שקלים ששווה יותר ממשכורת של שנתיים כראש ממשלה.
    הנכונות הזו לוותר במשך שנים על מיליוני דולרים למען העם בציון לא מדבר ללב הקטן והצר שלכם אליטה מרושעת? הוא ויתר על כל זה בשביל מי? בשביל מה?
    אבל העם הפשוט ישר כמו סרגל. והוא כן מבין את זה ויודע להכיר טובה. ולכן תוך שנה הוא קיבל מאות אלפי קולות חדשים שלא הצביעו בשבילו בעבר.

    מה לעשות הדנ"א של עמנו שונא עוולות זדוניות ולא סובל אנשי רשע, לדוגמא, כשנחשפים למה שעוללו ורדפו את מר שוקי משעול מרשות המיסים שהרסו את חייו ופרנסתו את בריאותו ומשפחתו על שמצאו 500 ₪ של טעות.. שתוקנה מיד. אחרי שנברו חודשים בכל פרט בחייו? ובמקום לקבל על זה 'תעודת יושר' הוא קיבל מאסר 5 חודשים! העם שבשדות לא בנוי לסלוח על דברים כאלה. ועל עוד הרבה עוולות מהסוג הזה נגד ציבורים ונגד יחידים.

    והם גם שכחו שהציבור מעולם לא היה טיפש הוא רק העדיף לשתוק. ועוד דבר קריטי לא נלקח אצלם בחשבון, שמפת התקשורת השתנתה. יש פייסבוק ווטסאפ ונגמרו הימים שאפשר להנדס תודעה של אנשים. אפילו מנהיג המעצמה הגדולה בעולם מנהל גלובוס דרך הטוויטר.
    הציבור שתמיד שאל שאלות גם התחיל לקבל תשובות בלי המסננת של התקשורת המגוייסת.
    ומכאן והלאה מתפוצצים בגוף הדלקתי הזה מוגלות מזוהמות ומדיפי צחנה נוראית אחת אחרי השנייה.
    כשאחוז אמון הציבור צולל ומחוסר ברירה שלהם הובלנו כמעט לממשלה משותפת עם הגדולים באוייבי עמנו.
    מה שהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של מדינה יהודית ודמוקרטית.

    מי שהלך עשרות שנים בראש העם בהפניית גב מתמשכת כשהחליט להסתובב מצא את העם נוהה אחרי מנהיג אחר שעומד בראש העם אבל פניו כלפי העם.
    והתנהלותו במכלול נזקי משבר הקורונה אל מול מעצמות שכשלו וקרסו בדרך הטיפול תוכיח.
    ***
    כמה סמלי שהבכיר האחרון שהוריד את השאלטר על מפלגת העבודה הוא לא אחר מאשר בן עדות המזרח שעדיין תושב הפריפרייה.
    ואולי זה הזמן גם לנו – בשבילנו – ומתוכנו – חלון הזדמנות לרפואה וסליחה אמיתית על העבר (לא הסליחה המזוייפת של מפרק השעונים שנועדה לקושש קולות) לצפות לעתיד וורוד יותר ולפתוח דף חדש. כי באמת כולנו אחים. והדור האחרון לא אמור לשלם על חטאי אבותיו הדור הראשון. ואם 2 האחרונים שהורידו את השאלטר על מפלגת המייסדים צועדים כעת לעבר 'ממשלת אחדות' דיינו.
    ***
    כלקח מהמאמר דלעיל, ראוי שיילמד וייזכר לדורות שאת הרוח לא ניתן לנצח לא בכוחנות לא באפליות לא באלימות ולא באיומים וגם לא בפיתויים. כי נצח ישראל לא ישקר.

    קזבלנקה - שדרות |
    הגב
  3. מפלגת העבודה ז"ל - בת 72 בפטירתה הספד מדהים וסגירת חשבון עם מפלגת השלטון שהקימה מדינה. ובמחצית השנייה לחייה סבלה ממחלות רקע קשות שגרמו לניסיונות החייאה רבים וכושלים, שבסופם נפחה את נשמתה בייסורים מרים. ולאור נגיף הקורונה התקיימה לוויתה עם מספר מלווים מצומצם. *** אני זוכר כשהייתי ילד הכלכלה כאן התרסקה והיו חששות כבדים בקשר לעתיד. אז הממורמרים בני אותו דור היו אומרים האחרון שיעזוב את נתב"ג לאמריקה שלא ישכח להוריד את השאלטר. אז במקרה שלנו זה לא אחרון, זה 2 אחרונים שמחוסר ברירה אמיתי נאלצו להוריד את השאלטר על המפלגה שהקימה את המדינה. קשה להאמין. מי שקצת בקי במה שקרה כאן מאז קום המדינה - זה אמנם בקטן - אבל זה לא פחות מנפילת חומת ברלין או התפוררות ברית המועצות. יש רק הבדל אחד, שזה לא קרה בבום אחד אלא זה התפרש על פני כמה עשורים. במבט לאחור זה די קל לשרטט את הקווים לדמותה של המפלגה שבחרה באידיאולוגיה של שלטון ולא בשלטון של אידיאולוגיה. היה לקבוצה הזו את כל הכלים איך להצליח ולבנות מדינה בצורה נכונה. מה שהיה משאיר אותם ללא אלטרנטיבה שלטונית מתחרה במשך יובלות. אבל בדרך, ועם שכרון כוח מסמא הם עשו כל טעות אפשרית. באותה תקופה למרות המלחמות על הגבולות כולם היו באופוריה. אלו מאהבת ארץ ישראל שפיעמה בקרבם והגשימו חלום של 2000 שנה לעלות לכאן. ואלו מאהדת הלאומניות שליוותה את הקמת המדינה. ואלו שזכו בעור שיניהם להינצל מהשואה האיומה ולמצוא כאן בית חם בין אחים. והיו גם את אלו שהאמינו באמת ובתמים שגלות ישראל הסתיימה והנה למול עינינו ראשית צמיחת גאולתנו. נכון לאותו זמן כל התוויית דרך שלטונית הוגנת הייתה עשויה להתקבל בברכה. אבל כבר בתחילת הדרך הם העדיפו לשתול את זרעי הפורענות שהובילו עם הזמן לגדילת עץ עקום. הם בחרו להשתית פילוג בין דתיים (בקושי אז היו חרדים) לחילוניים וליצור קרע עמוק בין מזרחיים לאירופאים. ושסע מדמם בין ימין לשמאל. ולצורך כך הם השתמשו ברודנות ובבריונות. בהעברה על דת, ובשלילת זכויות בסיסיות. יצרו חלוקה גיאוגרפית מזעזעת וסוציו אקונומית נפשעת בין עולים חדשים ששווים יותר לבין עולים חדשים ששווים פחות. באותה תקופה הצנזורה עבדה שעות נוספות כדי לכסות על הרבה פשעים שבוצעו במחשכים. הם העדיפו לחיות עם סתירות אידיאולוגיות פנימיות מאשר ליישב אותם. אבל הם שכחו שלכל שבת מוכרח שיהיה מוצאי שבת. ויקום דור שני שראה ושמע הכל. ונוצר בליבו את הצער והכאב והוא זה שבמוקדם או במאוחר יתבע את עלבון הוריו. והמוקדם הזה הגיע מהר מידי. למזלנו, הייתה להם טעות פטאלית בחינוך ובהבנת נפש אנוש. הם חשבו שאם הם שולטים במוחות של הדור הצעיר דרך מערכת החינוך או במסגרת 'צבא העם' זה יבנה דור חדש של צברים מנותקים. רק מה ? הם לא לקחו בחשבון שהלב הטהור והנקי נשאר בידיים הטובות של אמא. והתחנך שמה אצל אותה אמא כפופת גו ומסובלת בייסורים שגרה בפריפריה ומשם ילדה שאב את חוסנו. 'אל תיטוש תורת אימך' הלכה למעשה. ועם אותה אהבה וחמימות משפחתית. רבים מהם לא השלימו השכלה לימודית ומקצועית כי העדיפו לתמוך בהוריהם ולעזור בכלכלת משפחותיהם כבר מגיל צעיר. שזוהי עוד נקודת חוב לשלטון הרקוב שהוריש פערים וצלקות משניים אצל בני הדור השני של אלו ששווים פחות. וכי מה באמת היה ניתן לצפות מאנשים ללא הבנה ורגישות בסיסית לתא משפחתי - אבא אמא ילד - הרי הם אלו שהפרידו בקיבוצים ילדים קטנים מהוריהם, הם לא יכולים לקבל יותר מציון 0 בהבנת חיי משפחה. לבת הר הגעש רתחה וגעשה ואז הכל התפרץ והתנפץ ב-1977. אותו לילה מהאגדות. רבותי מהפך! הם לא האמינו שזו הולכת להיות מהפכה... *** אם את השלטון הם לא ידעו לשמור אז באופוזיציה הם איבדו את זה לגמרי. זו המפלגה שהצמיחה יור"ים אחת לשנה שנתיים. ובהמשך הדרך המפלגה הזו עינתה וטבחה ללא רחם כל מנהיג שעמד בראשה כקטן כגדול. אבל את המחיר הכבד היא שילמה בעיקר כשנשארה עם אוסף מרשים של שליחי ציבור מנוסים, וכשלפתע סיבבה את ראשה לאחור היא גילתה שכבר אין ציבור מאחריה. מיילא אני כנכד למייסדי סמל הפריפרייה בדרום ספגתי את האיבה למפלגה הזו עוד בילדותי לפני יותר מ-40 שנה שסבי ז"ל היה מכבה את הטלוויזיה כשסמלי השלטון משמאל היו מופיעים על המסך והיה פותח בסידרת גידופים על כך שבניגוד להבטחות זרקו אותם עם ילדים קטנים בין חולות המדבר. פגעו בהם ואיימו על פרנסתם. ופוצח בשיר 'בגין מלך ישראל' כשבגין היה נושא את נאומיו המפורסמים. אבל לאיפה נעלמו הנכדים של הציבור העיוור שהריע והצביע להם מעל יובל? הרי מדובר על מפלגה שלעיתים זכתה בכמעט 50% מהמושבים בכנסת? כנראה או שירדו מהארץ או שבמקרה הטוב אולי גם לדור ההמשך שלהם יש יושרה פנימית והם לא יכלו יותר להתמודד ולחיות עם הזיוף והצביעות שהם ראו והכירו את תוכנו יותר טוב מכל אחד אחר. שנבין את גודל השעה, אין כיום שום מפלגה אפילו וותיקה שיכולה לרכוש את הנדל"ן ששייך למוסדות מפלגת העבודה גם לא מפלגת השלטון בעשורים האחרונים. זה גם מלמד איך כשהשלטון היה בידם איזה הפקרות חגגה פה ואיך מוקדי הכוח שהיו בידם הגנו אחד על השני. כל מוקד הגן על הפשיעה במוקד השכן. לא כמו היום שפותחים ברדיפה מתוזמנת ובכוונת זדון להעיף כוכב עולה מלוח השחמט אם הוא משתייך לאחד מחוגי הדתיים או הימין. וכשהמסכן התורן נהפך ל'רוח רפאים' פתאום התיק נסגר בגלל כל מיני חוסרים 'חוסר אשמה' 'חוסר ראיות' 'חוסר עניין לציבור'. בזמנם זה היה נסגר 'מחוסר תיק' כי הם בכלל לא נפתחו - התיקים פשוט נעלמו. *** האמת ברורה למעמיקי דעת שכבר לאחר 29 שנים מפלגת השלטון החלה בפרפורי גסיסה. רק מה, בנקודת הזמן הזו של תחילת שנות ה - 80 קרה טוויסט מבהיל בעלילה שהזריק חמצן לריאות הדלקתיות של השמאל והאריך את ימיו בעוד 43 שנים נוספות! מהלך רמייה שאפילו בגין הדגול והמנוח לא השכיל להבין מה קורה מתחת לאפו. באותו זמן קם בחורצ'יק צעיר גאון משפטי ומתוקף תפקידו כיועץ משפטי כוחני ואגרסיבי עלה על פטנט אדיר לאחר שהצליח להדיח את רבין שהיה ראש ממשלה מכהן. וזה הרצפט. מצד אחד להאדיר את הזווית המשפטית בכל סוגיה של חיינו המדיניים וגם הפרטיים ובלשונו 'כל הארץ משפט' ומצד שני להצמיד אקדח משפטי בדמות 'יועץ' בכל משרד ממשלתי. התיאטרון המשפטי נפתח אבל איכשהו עדיין היו שאריות כבוד ותחום ברור בין הרשויות השונות. עם הזמן הוא הפך לנשיא בית משפט העליון ואז החגיגה האמיתית התחילה. וכשסיים את תפקידו הרשמי הגלוי שהרס כל חלקה טובה בארץ הזו. החליט להישאר שם ולשמר את מורשתו בעצמו. נדמה לי שהוא היחיד בתולדות המדינה שהצליח לאחד נגדו יותר מ - 1.000.000 אזרחים. מה שזכור כהפגנת המיליון. ומאז הוא עבר לתדר נסתר. וכשאימון העם צלל בצורה תלולה אז חייבים להמציא מפלגה חדשה 'מפלגת בגץ' יש מאין. ונכפה את עצמנו על העם. כולנו שמענו לאחרונה על המושג ההזוי והאפל שנקרא 'ועדת השנים' שלא ברור כל כך מי הזוכה המאושר שמכהן כחבר הוועד השני... ומאז העגל הדיקטטורי הזה מלווה אותנו עד ימינו אנו. אבל גם הוא כבר נחשב לחולה סופני. תעיד על כך כל ההשתוללות בחודשים האחרונים של 'מכותבי המייל' ומכתב 'מנהלי הפרקליטות'. ועוד כהנה רבות. תופעות שלא הכרנו. (אמנם היו אבל הוסתרו מעין הציבור) אם העם כבר לא מאמין בנו. לפחות נשדר שאנחנו מאמינים בעצמנו. אם העם לא איתנו אז נמציא עם חדש 'הציבור הנאור' ובשילוש לא קדוש בין מערכת המשפט קרי בגץ והפרקליטות לבין המשטרה עם הצלע השלישית התקשורת התחילו לעוף כאן ראשים. ולהיערם אחת על גבי השנייה גוויות פוליטיות ושלטוניות מכל הסוגים והמינים. כל מי שלא שייך לקבוצה הנכונה ובפרט אם זוהה ממנו איום להמשך ההגמוניה. הרבה נרמסו מתחת למשוריין המפלצתי הזה - נשיא, ראש ממשלה, שרים, חכים - וגם קבוצות שונות בחברה הישראלית. מי יגלה עפר מעיניך מר בגין ז"ל ויגלה את אוזניך שכבר 'אין שופטים בירושלים' ונשמעים משפטי סדום בחוצות ירושלים. *** ועכשיו הגענו לפיתול נוסף ולא צפוי בעלילה. שעדיין מתפתל והולך. הם התרגלו לסלק אנשי מימשל וראש ממשלה בתכנית סדורה. 'סידרת כתבות עוינות' שהובילו לשינוי בדעת הקהל ומשם המשיכו ל'סידרת חקירות משפילות' כמובן עם צלמי תקשורת שלפתע צצו משומקום... להרס הבטחון העצמי של 'החשוד' ולקינוח, בית משפט עטוי בברדסים שחורים מעבר לפינה. אבל הם גילו פתאום שיש כאן ראש ממשלה מחומר אחר. עם פופולריות אדירה בארץ ובעולם. גאון אמיתי כמעט בכל תחום ציבורי שכבר שבר כל שיא אפשרי. ובאמת כרגע נותרה לו תחושת שליחות היסטורית למען העם והמדינה. משהו השתבש בין התוכנית שלהם לתוצאה. פעם ראשונה שרוב הציבור לא קנה את מה שניסו למכור לו. והביע את דעתו בקלפי פעם אחר פעם. אז מה עושים? מגייסים את כל החיילים הרדומים למלחמה האחרונה. שופטים בהווה ובדימוס. פרקליט מדינה ויועצים משפטיים שהחליטו ליצור אינסוף תקדימים על גבו של ראש הממשלה. ובדרך קלוקלת לגמד את שנוא נפשם. הטפשים האלו מזלזלים באינטלגיציה של מיליוני אזרחים במדינה. וכך הם מנסים להאכיל אותנו. אל תחשבו שהוא ראש ממשלה מורם מעם הוא סך הכל איש קטן ועלוב שגונב מהמדינה חמגשיות... הוא אדם שבטעות גר בבלפור רק בגלל שאשתו והבן שלו הם השליטים האמיתיים של המדינה.. הוא עישן סיגרים ושתה שמפניה עם חברים שועי עולם.. לא משנה שאותם שועי עולם עזרו למדינת ישראל באינסוף דרכים. למה, מה ציפיתם אנשים רעים שכמותכם שהוא יעשן נובלס וישתה מים מהברז? עד כדי כך הגיע שפלותכם? הרי האיש הזה שעת נאום או יעוץ אחת שלו עומדת על מאות אלפי שקלים ששווה יותר ממשכורת של שנתיים כראש ממשלה. הנכונות הזו לוותר במשך שנים על מיליוני דולרים למען העם בציון לא מדבר ללב הקטן והצר שלכם אליטה מרושעת? הוא ויתר על כל זה בשביל מי? בשביל מה? אבל העם הפשוט ישר כמו סרגל. והוא כן מבין את זה ויודע להכיר טובה. ולכן תוך שנה הוא קיבל מאות אלפי קולות חדשים שלא הצביעו בשבילו בעבר. מה לעשות הדנ"א של עמנו שונא עוולות זדוניות ולא סובל אנשי רשע, לדוגמא, כשנחשפים למה שעוללו ורדפו את מר שוקי משעול מרשות המיסים שהרסו את חייו ופרנסתו את בריאותו ומשפחתו על שמצאו 500 ₪ של טעות.. שתוקנה מיד. אחרי שנברו חודשים בכל פרט בחייו? ובמקום לקבל על זה 'תעודת יושר' הוא קיבל מאסר 5 חודשים! העם שבשדות לא בנוי לסלוח על דברים כאלה. ועל עוד הרבה עוולות מהסוג הזה נגד ציבורים ונגד יחידים. והם גם שכחו שהציבור מעולם לא היה טיפש הוא רק העדיף לשתוק. ועוד דבר קריטי לא נלקח אצלם בחשבון, שמפת התקשורת השתנתה. יש פייסבוק ווטסאפ ונגמרו הימים שאפשר להנדס תודעה של אנשים. אפילו מנהיג המעצמה הגדולה בעולם מנהל גלובוס דרך הטוויטר. הציבור שתמיד שאל שאלות גם התחיל לקבל תשובות בלי המסננת של התקשורת המגוייסת. ומכאן והלאה מתפוצצים בגוף הדלקתי הזה מוגלות מזוהמות ומדיפי צחנה נוראית אחת אחרי השנייה. כשאחוז אמון הציבור צולל ומחוסר ברירה שלהם הובלנו כמעט לממשלה משותפת עם הגדולים באוייבי עמנו. מה שהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של מדינה יהודית ודמוקרטית. מי שהלך עשרות שנים בראש העם בהפניית גב מתמשכת כשהחליט להסתובב מצא את העם נוהה אחרי מנהיג אחר שעומד בראש העם אבל פניו כלפי העם. והתנהלותו במכלול נזקי משבר הקורונה אל מול מעצמות שכשלו וקרסו בדרך הטיפול תוכיח. *** כמה סמלי שהבכיר האחרון שהוריד את השאלטר על מפלגת העבודה הוא לא אחר מאשר בן עדות המזרח שעדיין תושב הפריפרייה. ואולי זה הזמן גם לנו - בשבילנו - ומתוכנו - חלון הזדמנות לרפואה וסליחה אמיתית על העבר (לא הסליחה המזוייפת של מפרק השעונים שנועדה לקושש קולות) לצפות לעתיד וורוד יותר ולפתוח דף חדש. כי באמת כולנו אחים. והדור האחרון לא אמור לשלם על חטאי אבותיו הדור הראשון. ואם 2 האחרונים שהורידו את השאלטר על מפלגת המייסדים צועדים כעת לעבר 'ממשלת אחדות' דיינו. *** כלקח מהמאמר דלעיל, ראוי שיילמד וייזכר לדורות שאת הרוח לא ניתן לנצח לא בכוחנות לא באפליות לא באלימות ולא באיומים וגם לא בפיתויים. כי נצח ישראל לא ישקר.

    מפלגת העבודה ז"ל – בת 72 בפטירתה
    הספד מכונן וסגירת חשבון עם מפלגת השלטון שהקימה מדינה. ובמחצית השנייה לחייה סבלה ממחלות רקע קשות שגרמו לניסיונות החייאה רבים וכושלים, שבסופם נפחה את נשמתה בייסורים מרים. ולאור נגיף הקורונה התקיימה לוויתה עם מספר מלווים מצומצם.
    ***
    אני זוכר כשהייתי ילד הכלכלה כאן התרסקה והיו חששות כבדים בקשר לעתיד. אז הממורמרים בני אותו דור היו אומרים האחרון שיעזוב את נתב"ג לאמריקה שלא ישכח להוריד את השאלטר.
    אז במקרה שלנו זה לא אחרון, זה 2 אחרונים שמחוסר ברירה אמיתי נאלצו להוריד את השאלטר על המפלגה שהקימה את המדינה.

    קשה להאמין. מי שקצת בקי במה שקרה כאן מאז קום המדינה – זה אמנם בקטן – אבל זה לא פחות מנפילת חומת ברלין או התפוררות ברית המועצות. יש רק הבדל אחד, שזה לא קרה בבום אחד אלא זה התפרש על פני כמה עשורים.

    במבט לאחור זה די קל לשרטט את הקווים לדמותה של המפלגה שבחרה באידיאולוגיה של שלטון ולא בשלטון של אידיאולוגיה.

    היה לקבוצה הזו את כל הכלים איך להצליח ולבנות מדינה בצורה נכונה. מה שהיה משאיר אותם ללא אלטרנטיבה שלטונית מתחרה במשך יובלות. אבל בדרך, ועם שכרון כוח מסמא הם עשו כל טעות אפשרית.

    באותה תקופה למרות המלחמות על הגבולות כולם היו באופוריה.
    אלו מאהבת ארץ ישראל שפיעמה בקרבם והגשימו חלום של 2000 שנה לעלות לכאן.
    ואלו מאהדת הלאומניות שליוותה את הקמת המדינה.
    ואלו שזכו בעור שיניהם להינצל מהשואה האיומה ולמצוא כאן בית חם בין אחים.
    והיו גם את אלו שהאמינו באמת ובתמים שגלות ישראל הסתיימה והנה למול עינינו ראשית צמיחת גאולתנו.

    נכון לאותו זמן כל התוויית דרך שלטונית הוגנת הייתה עשויה להתקבל בברכה.
    אבל כבר בתחילת הדרך הם העדיפו לשתול את זרעי הפורענות שהובילו עם הזמן לגדילת עץ עקום. הם בחרו להשתית פילוג בין דתיים (בקושי אז היו חרדים) לחילוניים וליצור קרע עמוק בין מזרחיים לאירופאים. ושסע מדמם בין ימין לשמאל.

    ולצורך כך הם השתמשו ברודנות ובבריונות. בהעברה על דת, ובשלילת זכויות בסיסיות. יצרו חלוקה גיאוגרפית מזעזעת וסוציו אקונומית נפשעת בין עולים חדשים ששווים יותר לבין עולים חדשים ששווים פחות. באותה תקופה הצנזורה עבדה שעות נוספות כדי לכסות על הרבה פשעים שבוצעו במחשכים.
    הם העדיפו לחיות עם סתירות אידיאולוגיות פנימיות מאשר ליישב אותם.

    אבל הם שכחו שלכל שבת מוכרח שיהיה מוצאי שבת. ויקום דור שני שראה ושמע הכל. ונוצר בליבו את הצער והכאב והוא זה שבמוקדם או במאוחר יתבע את עלבון הוריו.
    והמוקדם הזה הגיע מהר מידי.

    למזלנו, הייתה להם טעות פטאלית בחינוך ובהבנת נפש אנוש. הם חשבו שאם הם שולטים במוחות של הדור הצעיר דרך מערכת החינוך או במסגרת 'צבא העם' זה יבנה דור חדש של צברים מנותקים.
    רק מה ? הם לא לקחו בחשבון שהלב הטהור והנקי נשאר בידיים הטובות של אמא. והתחנך שמה אצל אותה אמא כפופת גו ומסובלת בייסורים שגרה בפריפריה ומשם ילדה שאב את חוסנו. 'אל תיטוש תורת אימך' הלכה למעשה.
    ועם אותה אהבה וחמימות משפחתית. רבים מהם לא השלימו השכלה לימודית ומקצועית כי העדיפו לתמוך בהוריהם ולעזור בכלכלת משפחותיהם כבר מגיל צעיר. שזוהי עוד נקודת חוב לשלטון הרקוב שהוריש פערים וצלקות משניים אצל בני הדור השני של אלו ששווים פחות.

    וכי מה באמת היה ניתן לצפות מאנשים ללא הבנה ורגישות בסיסית לתא משפחתי – אבא אמא ילד – הרי הם אלו שהפרידו בקיבוצים ילדים קטנים מהוריהם, הם לא יכולים לקבל יותר מציון 0 בהבנת חיי משפחה.

    לבת הר הגעש רתחה וגעשה ואז הכל התפרץ והתנפץ ב-1977. אותו לילה מהאגדות. רבותי מהפך!
    הם לא האמינו שזו הולכת להיות מהפכה…
    ***
    אם את השלטון הם לא ידעו לשמור אז באופוזיציה הם איבדו את זה לגמרי.
    זו המפלגה שהצמיחה יור"ים אחת לשנה שנתיים. ובהמשך הדרך המפלגה הזו עינתה וטבחה ללא רחם כל מנהיג שעמד בראשה כקטן כגדול. אבל את המחיר הכבד היא שילמה בעיקר כשנשארה עם אוסף מרשים של שליחי ציבור מנוסים, וכשלפתע סיבבה את ראשה לאחור היא גילתה שכבר אין ציבור מאחריה.

    מיילא אני כנכד למייסדי סמל הפריפרייה בדרום ספגתי את האיבה למפלגה הזו עוד בילדותי לפני יותר מ-40 שנה שסבי ז"ל היה מכבה את הטלוויזיה כשסמלי השלטון משמאל היו מופיעים על המסך והיה פותח בסידרת גידופים על כך שבניגוד להבטחות זרקו אותם עם ילדים קטנים בין חולות המדבר. פגעו בהם ואיימו על פרנסתם. ופוצח בשיר 'בגין מלך ישראל' כשבגין היה נושא את נאומיו המפורסמים.
    אבל לאיפה נעלמו הנכדים של הציבור העיוור שהריע והצביע להם מעל יובל? הרי מדובר על מפלגה שלעיתים זכתה בכמעט 50% מהמושבים בכנסת?
    כנראה או שירדו מהארץ או שבמקרה הטוב אולי גם לדור ההמשך שלהם יש יושרה פנימית והם לא יכלו יותר להתמודד ולחיות עם הזיוף והצביעות שהם ראו והכירו את תוכנו יותר טוב מכל אחד אחר.

    שנבין את גודל השעה, אין כיום שום מפלגה אפילו וותיקה שיכולה לרכוש את הנדל"ן ששייך למוסדות מפלגת העבודה גם לא מפלגת השלטון בעשורים האחרונים.
    זה גם מלמד איך כשהשלטון היה בידם איזה הפקרות חגגה פה ואיך מוקדי הכוח שהיו בידם הגנו אחד על השני.
    כל מוקד הגן על הפשיעה במוקד השכן.
    לא כמו היום שפותחים ברדיפה מתוזמנת ובכוונת זדון להעיף כוכב עולה מלוח השחמט אם הוא משתייך לאחד מחוגי הדתיים או הימין. וכשהמסכן התורן נהפך ל'רוח רפאים' פתאום התיק נסגר בגלל כל מיני חוסרים 'חוסר אשמה' 'חוסר ראיות' 'חוסר עניין לציבור'. בזמנם זה היה נסגר 'מחוסר תיק' כי הם בכלל לא נפתחו – התיקים פשוט נעלמו.
    ***
    האמת ברורה למעמיקי דעת שכבר לאחר 29 שנים מפלגת השלטון החלה בפרפורי גסיסה. רק מה, בנקודת הזמן הזו של תחילת שנות ה – 80 קרה טוויסט מבהיל בעלילה שהזריק חמצן לריאות הדלקתיות של השמאל והאריך את ימיו בעוד 43 שנים נוספות! מהלך רמייה שאפילו בגין הדגול והמנוח לא השכיל להבין מה קורה מתחת לאפו.
    באותו זמן קם בחורצ'יק צעיר גאון משפטי ומתוקף תפקידו כיועץ משפטי כוחני ואגרסיבי עלה על פטנט אדיר לאחר שהצליח להדיח את רבין שהיה ראש ממשלה מכהן.
    וזה הרצפט. מצד אחד להאדיר את הזווית המשפטית בכל סוגיה של חיינו המדיניים וגם הפרטיים ובלשונו 'כל הארץ משפט' ומצד שני להצמיד אקדח משפטי בדמות 'יועץ' בכל משרד ממשלתי.
    התיאטרון המשפטי נפתח אבל איכשהו עדיין היו שאריות כבוד ותחום ברור בין הרשויות השונות.

    עם הזמן הוא הפך לנשיא בית משפט העליון ואז החגיגה האמיתית התחילה. וכשסיים את תפקידו הרשמי הגלוי שהרס כל חלקה טובה בארץ הזו. החליט להישאר שם ולשמר את מורשתו בעצמו.
    נדמה לי שהוא היחיד בתולדות המדינה שהצליח לאחד נגדו יותר מ – 1.000.000 אזרחים. מה שזכור כהפגנת המיליון. ומאז הוא עבר לתדר נסתר. וכשאימון העם צלל בצורה תלולה אז חייבים להמציא מפלגה חדשה 'מפלגת בגץ' יש מאין. ונכפה את עצמנו על העם.
    כולנו שמענו לאחרונה על המושג ההזוי והאפל שנקרא 'ועדת השנים' שלא ברור כל כך מי הזוכה המאושר שמכהן כחבר הוועד השני…

    ומאז העגל הדיקטטורי הזה מלווה אותנו עד ימינו אנו. אבל גם הוא כבר נחשב לחולה סופני. תעיד על כך כל ההשתוללות בחודשים האחרונים של 'מכותבי המייל' ומכתב 'מנהלי הפרקליטות'. ועוד כהנה רבות. תופעות שלא הכרנו. (אמנם היו אבל הוסתרו מעין הציבור) אם העם כבר לא מאמין בנו. לפחות נשדר שאנחנו מאמינים בעצמנו.

    אם העם לא איתנו אז נמציא עם חדש 'הציבור הנאור' ובשילוש לא קדוש בין מערכת המשפט קרי בגץ והפרקליטות לבין המשטרה עם הצלע השלישית התקשורת התחילו לעוף כאן ראשים. ולהיערם אחת על גבי השנייה גוויות פוליטיות ושלטוניות מכל הסוגים והמינים. כל מי שלא שייך לקבוצה הנכונה ובפרט אם זוהה ממנו איום להמשך ההגמוניה. הרבה נרמסו מתחת למשוריין המפלצתי הזה – נשיא, ראש ממשלה, שרים, חכים – וגם קבוצות שונות בחברה הישראלית.
    מי יגלה עפר מעיניך מר בגין ז"ל ויגלה את אוזניך שכבר 'אין שופטים בירושלים' ונשמעים משפטי סדום בחוצות ירושלים.
    ***
    ועכשיו הגענו לפיתול נוסף ולא צפוי בעלילה. שעדיין מתפתל והולך.
    הם התרגלו לסלק אנשי מימשל וראש ממשלה בתכנית סדורה. 'סידרת כתבות עוינות' שהובילו לשינוי בדעת הקהל ומשם המשיכו ל'סידרת חקירות משפילות' כמובן עם צלמי תקשורת שלפתע צצו משומקום… להרס הבטחון העצמי של 'החשוד' ולקינוח, בית משפט עטוי בברדסים שחורים מעבר לפינה.
    אבל הם גילו פתאום שיש כאן ראש ממשלה מחומר אחר. עם פופולריות אדירה בארץ ובעולם. גאון אמיתי כמעט בכל תחום ציבורי שכבר שבר כל שיא אפשרי. ובאמת כרגע נותרה לו תחושת שליחות היסטורית למען העם והמדינה.

    משהו השתבש בין התוכנית שלהם לתוצאה. פעם ראשונה שרוב הציבור לא קנה את מה שניסו למכור לו. והביע את דעתו בקלפי פעם אחר פעם.
    אז מה עושים? מגייסים את כל החיילים הרדומים למלחמה האחרונה. שופטים בהווה ובדימוס. פרקליט מדינה ויועצים משפטיים שהחליטו ליצור אינסוף תקדימים על גבו של ראש הממשלה.
    ובדרך קלוקלת לגמד את שנוא נפשם. הטפשים האלו מזלזלים באינטלגיציה של מיליוני אזרחים במדינה. וכך הם מנסים להאכיל אותנו.
    אל תחשבו שהוא ראש ממשלה מורם מעם הוא סך הכל איש קטן ועלוב שגונב מהמדינה חמגשיות…
    הוא אדם שבטעות גר בבלפור רק בגלל שאשתו והבן שלו הם השליטים האמיתיים של המדינה.. הוא עישן סיגרים ושתה שמפניה עם חברים שועי עולם..
    לא משנה שאותם שועי עולם עזרו למדינת ישראל באינסוף דרכים.
    למה, מה ציפיתם אנשים רעים שכמותכם שהוא יעשן נובלס וישתה מים מהברז?
    עד כדי כך הגיע שפלותכם? הרי האיש הזה שעת נאום או יעוץ אחת שלו עומדת על מאות אלפי שקלים ששווה יותר ממשכורת של שנתיים כראש ממשלה.
    הנכונות הזו לוותר במשך שנים על מיליוני דולרים למען העם בציון לא מדבר ללב הקטן והצר שלכם אליטה מרושעת? הוא ויתר על כל זה בשביל מי? בשביל מה?
    אבל העם הפשוט ישר כמו סרגל. והוא כן מבין את זה ויודע להכיר טובה. ולכן תוך שנה הוא קיבל מאות אלפי קולות חדשים שלא הצביעו בשבילו בעבר.

    מה לעשות הדנ"א של עמנו שונא עוולות זדוניות ולא סובל אנשי רשע, לדוגמא, כשנחשפים למה שעוללו ורדפו את מר שוקי משעול מרשות המיסים שהרסו את חייו ופרנסתו את בריאותו ומשפחתו על שמצאו 500 ₪ של טעות.. שתוקנה מיד. אחרי שנברו חודשים בכל פרט בחייו? ובמקום לקבל על זה 'תעודת יושר' הוא קיבל מאסר 5 חודשים! העם שבשדות לא בנוי לסלוח על דברים כאלה. ועל עוד הרבה עוולות מהסוג הזה נגד ציבורים ונגד יחידים.

    והם גם שכחו שהציבור מעולם לא היה טיפש הוא רק העדיף לשתוק. ועוד דבר קריטי לא נלקח אצלם בחשבון, שמפת התקשורת השתנתה. יש פייסבוק ווטסאפ ונגמרו הימים שאפשר להנדס תודעה של אנשים. אפילו מנהיג המעצמה הגדולה בעולם מנהל גלובוס דרך הטוויטר.
    הציבור שתמיד שאל שאלות גם התחיל לקבל תשובות בלי המסננת של התקשורת המגוייסת.
    ומכאן והלאה מתפוצצים בגוף הדלקתי הזה מוגלות מזוהמות ומדיפי צחנה נוראית אחת אחרי השנייה.
    כשאחוז אמון הציבור צולל ומחוסר ברירה שלהם הובלנו כמעט לממשלה משותפת עם הגדולים באוייבי עמנו.
    מה שהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של מדינה יהודית ודמוקרטית.

    מי שהלך עשרות שנים בראש העם בהפניית גב מתמשכת כשהחליט להסתובב מצא את העם נוהה אחרי מנהיג אחר שעומד בראש העם אבל פניו כלפי העם.
    והתנהלותו במכלול נזקי משבר הקורונה אל מול מעצמות שכשלו וקרסו בדרך הטיפול תוכיח.
    ***
    כמה סמלי שהבכיר האחרון שהוריד את השאלטר על מפלגת העבודה הוא לא אחר מאשר בן עדות המזרח שעדיין תושב הפריפרייה.
    ואולי זה הזמן גם לנו – בשבילנו – ומתוכנו – חלון הזדמנות לרפואה וסליחה אמיתית על העבר (לא הסליחה המזוייפת של מפרק השעונים שנועדה לקושש קולות) לצפות לעתיד וורוד יותר ולפתוח דף חדש. כי באמת כולנו אחים. והדור האחרון לא אמור לשלם על חטאי אבותיו הדור הראשון. ואם 2 האחרונים שהורידו את השאלטר על מפלגת המייסדים צועדים כעת לעבר 'ממשלת אחדות' דיינו.
    ***
    כלקח מהמאמר דלעיל, ראוי שיילמד וייזכר לדורות שאת הרוח לא ניתן לנצח לא בכוחנות לא באפליות לא באלימות ולא באיומים וגם לא בפיתויים. כי נצח ישראל לא ישקר.

    קזבלנקה - שדרות |
    הגב
  4. כמה בורות

    השנאה שלך למזרחים מעבירה אותך על דעתך,הם כנראה גם רצחו את ארלוזרוב, תפנים המזרחים היו ושלטו כאן הרבה לפניך, החל בעליית הרמבן ובהמשך בתקופת האור החיים, החידא , המחנה אפרים, השדי חמד , הראשונים לציון לדורותיהם וכו
    ויהיו כאן גם הרבה אחריך וימשיכו לשלוט גם בכנסת וגם בעולם ההלכה וידועים לכל דברי האדמור מקוטנא לפני 200 שנהשציפורנם של חכמי הספרדים עבה יותר מכריסם של האשכנזים

    משכיל |
    הגב