נשיא 'ועידת רבני אירופה' מגייס בכירים בממשל האמריקאי לבלימת יוזמות נגד הדת באירופה

הגר"פ גולדשמידט הגיע לבית הלבן במסגרת פסגת חופש הדת הבינלאומי (IRF), בכדי לגייס בכירים בממשל האמריקאי לתמוך במאבק לשמירה על חופש הדת באירופה. היעדים המרכזיים: בלימת התיקון בחוק לרווחת בעלי החיים בפינלנד שיגביל את השחיטה הכשרה ויוזמות החקיקה להרחבת איסורי השחיטה הכשרה במחוזות נוספים בבלגיה

נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, הגיע לבית הלבן שבוושינגטון בכדי לגייס בכירים בממשל האמריקאי לתמוך במאבק לשמירה על חופש הדת באירופה. הגר"פ גולדשמידט נשא נאום מכונן בפני מנהיגים בולטים בממשל האמריקאי, פוליטיקאים, וארגונים חוץ ממשלתיים בכנס פסגת חופש הדת הבינלאומי (IRF), שם הציג את הנזק המרכזי שעלול להיגרם כתוצאה ממגבלות על חופש הדת של הקהילות היהודיות באירופה. במרכז פעילותו; בלימת התיקון בחוק לרווחת בעלי החיים בפינלנד שיגביל את השחיטה הכשרה ויוזמות החקיקה להרחבת איסורי השחיטה הכשרה במחוזות נוספים בבלגיה. הגר"פ גולדשמידט נועד בבית הלבן עם מר חנן ויסמן, נציג הנשיא לקהילה היהודית האמריקאית ומנהל השותפויות הגלובליות במועצה לביטחון לאומי. 

במפגש נוסף שקיים עם בכירים במחלקת המדינה השתתפו; מר מרק ב. לוין מהקואליציה הלאומית של יהדות אירו-אסיה NCSEJ והרב אהרון קוטלר, נשיא בית המדרש הגבוה בליקווד לשעבר. גב' דבורה ליפשטדט, השליחה המיוחדת למעקב ולמלחמה באנטישמיות ומר אהרון ג'יי קיאק, סגן השליח המיוחד למעקב ולמלחמה באנטישמיות במשרד החוץ האמריקאי. במהלך הפגישה הדגישו השלושה בפני השליחה כי חשוב שהממשל האמריקאי ייתן דגש על סוגיות חקיקה העומדות כעת על הפרק באירופה ומסכנות את חופש הדת של הקהילות היהודיות ברחבי היבשת, וכן מצב היהודים ברוסיה ובאוקראינה. הגר"פ גולדשמידט ומר לוין דנו גם בסוגיות הללו בפגישה שקיימו עם חבר הקונגרס כריסטופר ה. סמית, והסנאטור בנג'מין ל קרדין.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי: 'יש לקוות שתמיכה פוליטית מארה"ב תסייע לנו להבטיח שיהודי אירופה יורשו לחיות באופן חופשי כיהודים ביבשת אירופה ויוכלו לקיים את אורח החיים היהודי שכולל גם שחיטה כשרה וברית מילה לפי חוק. בכדי לחיות כיהודים עלינו לקבל את החופש לחיות ע"פ אמונתנו שנמצא בסכנה אמיתית. הפרלמנטים השונים באירופה העבירו חוקים הפוגעים בקהילות היהודיות במדינותיהם. בשני המחוזות בבלגיה אסרו על השחיטה הכשרה וכעת פינלנד מציעה לעשות את אותו הדבר. שוב ושוב אנו שומעים עד כמה היהודים הם חלק מהותי במרקם של החברה האירופית – הגיע הזמן שהמעשים ישקפו את המילים והזכות לקיים את אמונתו באופן חופשי באירופה יכובד ויעוגן בחוק'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *