נשיא 'ועידת רבני אירופה' נבחר מחדש לכהן כרבה של מוסקבה

כמ"מ נבחר למ"מ הרב דוד ישובייב. לתפקיד נשיא הקהילה נבחר ד"ר גריגורי רויטברג, ולפקיד מנכ״ל הקהילה נבחר שוב העסקן הידוע רבי יוסף סוסייקוב

הגאון רבי פנחס גולדשמידט נשיא 'ועידת רבני אירופה נבחר הערב (יום ג') מחדש לכהן כרבה של מוסקבה. באסיפת חברי קהילת מוסקבה שנערכה בבית הכנסת הגדול במוסקבה, נערכו בחירות לתפקידי מנהיגי הקהילה. הגר"פ גולדשמידט נבחר שוב לכהונת הרב הראשי למשך שבע השנים הבאות, על אף היותו כעת בנסיבות הזמן, כדי לסעוד את אביו, בישראל. כמ"מ נבחר הרב דוד ישובייב. לתפקיד נשיא הקהילה נבחר ד"ר גריגורי רויטברג, ולפקיד מנכ״ל הקהילה נבחר שוב העסקן הידוע בוגר ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה רבי יוסף סוסייקוב.

הגר"פ גולדשמידט נולד בציריך ולמד בישיבת פוניבז' בבני-ברק, בישיבת טלז ומיר, במרכז הרב ובישיבת נר ישראל בבלטימור, שם גם הוסמך לרבנות. אבי סבו מצד אביו שימש כרב הראשי של יהודי דנמרק ומאוחר יותר של קהילת ציריך.

בשנות השמונים עסק ברבנות בנצרת עלית, ועסק רבות בקליטה רוחנית של העולים מברית המועצות. לפני שלושים ושלוש שנים נשלח על ידי רבו הגאון רבי משה סולובייצ'יק זצ"ל והרבנות הראשית לישראל לעמוד בראשות בית הדין של ברית המועצות ואחר כך של חבר המדינות.

הגר"פ גולדשמידט היה בין המייסדים של הקונגרס היהודי הרוסי, שבו הוא מכהן כחבר הנשיאות. כמו כן ביוזמתו הוקמה ישיבת 'אוהלי יעקב' במוסקבה ובית הספר היהודי הכללי 'עץ חיים'. הגר"פ גולדשמידט חיבר שו"ת על בעיות הלכתיות של יהודי חבר העמים בשם "זיכרון בספר".

לפני 11 שנים נבחר לכהן כנשיא 'ועידת רבני אירופה', לפני כן כיהן כיו"ר הועדה המתמדת של הועידה.

לפני כמה חודשים יצא, כאמור, לישראל בכדי לסעוד את אביו ומינה את סגנו, הרב דוד יושובייב, לממלא מקומו אך המשיך לכהן בפועל כראש בית הדין הרבני של מדינות חבר העמים והמדינות הבלטיות. בשבועות הראשונים אחרי עזיבתו שהה הרב גולדשמידט בבירות במזרח אירופה, ועסק בסיוע לפליטים היהודים מאוקראינה במסגרת הקרן הבינלאומית שהקימה 'ועידת רבני אירופה' לסיוע לפליטים..

צילום אלי איטקין

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *