נשים חרדיות, תחשבו על הבנות שלכן // טור נוקב

טובי, אשה חרדית מאלעד כותבת טור נוקב בעקבות פרשיית חני וינברגר

הרשת החברתית גועשת וסערת סביב סילוק בנותיה של הידוענית החרדית חני וינברגר, שעתרה לבית המשפט לאחר שבית הספר 'בית יעקב' הודיע לה שבנותיה לא יכולות לחזור לבית הספר בשל אורח חייה המתרני. הלב כואב ודומע עם הבנות התמימות שלא מבינות מדוע הן לא יכולות להצטרף לחברות ולהתחיל את שנת הלימודים כמו שאר החברות לכיתה.

הילדות הן קורבנות של האם. האם החליטה לשווק ליין חדש של איפור, לבריאות, בערים החרדיות יש מאפרות רבות שעושות כסף לא רע מאיפור מבלי לתחזק דף אינסטגרם של עשרות אלפי עוקבות שצריכות להתעדכן יום וליל על הנעשה מסלון ביתה של המאפרת המהוללת. העידכון היומי בחיי אושיות הרשת,(בלי קשר לוינברגר) כולל הצצה פולשנית לתוך חייה של הידוענית תוך שהיא מציגה אורח חיים ראוותני, תוך ניקור עיניים לעשרות אלפי העוקבות שיכולות רק לדמיין על ארוחת ערב עמוסת בשרים ממטב השפים.

אבל זה לא כל כך אכפת לי. שיהיה להן לבריאות. מה שכן חורה לי: היא העובדה שאותם משפיעניות סוחפות אחת את השנייה ועושות תחרות מי מעלה תמונה יותר שובבית או פרוצה, שבה הן מצטלמות בשלל פוזות שנוגדות את ההלכה. זה לא חרדיות! אלו הנשים שהחליטו לרקוד על כל החתונות, לחיות בעולם החרדי ולקבל את הטבות המועדון: חיידרים סמינרים וכוליה, ומאידך להמשיך לחיות חיי הוללות שנוגדים את כללי ההלכה.

אתן בכלל משערות לעצמכן כמה גברים אתם מחטיאות? זה מה שהקב"ה רוצה? שתדגמנו בשלל פוזות. כואב לי על חני, אם בית יעקב לא יעצור את המגמה הזאת זה יעודד אלפי נשים חרדיות ללכת בעקבותיהן. החומה החרדית תתפורר ומעליהן תצעדנה אלפי נשים חרדיות שיקימו בית של הוללות לתפארת אנטיוכוס מלך יוון.

נשים יקרות, משפיעניות יקרות, תחשבו על הילדים החמודים שלכם, על הבנים, על הבנות, הם העתיד שלנו ואנחנו רוצים לגדל אותם ולראות מהם נחת. האם הייתם רוצים שהילדות שלכן ידגמנו באינסטגרם עד ביאת גואל צדק? התשובה היא 'לא' ולא. ומי שחושבת שכן מוזמנת לעזוב את החברה החרדית. מי שרוצה להמשיך בדרך הנלוזה הזאת, מוזמנת להירשם להקמת עיר הוליוודית חרדית. עיר של השקות בו יחיו כל נשות האינסטגרם, תקימו לכן מוסדות ואם אתן נהנות מזה, אז סבבה.

ומילה אחת לראשי הממסד החרדי, מנהלי המוסדות, אתם גם אשמים. אם נוצרה פה תעשייה של אלפי נשים חרדיות ששורצות ברשתות החברתיות זה פרי עמלכם, לו הייתם מקבלים אותם בחום ואהבה, תוך הבנה הדדית שהן יעמדו בכללי התקנון וכל זאת מבלי למרוט את עצביהם, הכל היה נראה אחת. צריך לקרב את הציבור המודרני ולא להרחיק אותו חלילה, אחרת יגדול פה דור שלא ידע את דרך ישראל סבא. שאו ברכה.

34 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה רבה על הקול השפוי, כבר הרגשתי שאני לא בסדר שאני שופטת אותן ושכמותן כל כך הרבה

    תודה רבה על הקול השפוי, כבר הרגשתי שאני לא בסדר שאני שופטל אותן ושכמותן כל כך הרבה.. פשוט בושה שהן מגדירות את עצמן כמשהו שהוא רחוק להיות מההגרה

    ויקי |
    הגב
  2. מדויקת להפליא!!!!!! הוצאת את כל הרגשות שלי כשראיתי את הכתבה, כל הכבוד!

    מדויקת להפליא!!!!!! הוצאת את כל הרגשות שלי כשראיתי את הכתבה, כל הכבוד! מקווה שחני תקרא את זה ותבין את זה.

    יפית יום טוב |
    הגב
  3. מה לעשות

    גברת טובי נכבדה ,מה מפריעה לך ,מה לובשות נשים אחרות מה הן אוכלות?? הרי נכון מתפרנסות ולא גונבות . לא רוצה שילדייך יושפעו ,אז לא תהיי חברה שלהן.יש מגוון בתי ספר בישראל ,ומי שבעל הכסף יכול להרשות לעצמו בית ספר כרצונו. מה שכן נירא נורא זה השפתיים המנפחות שלה שכבר לא באופנה..😆 ואל דאגה על נשים חכמות לא תשפיע מדמות שכזאת,ולא צריך שום חומות.אני מצטערת הגברת חני ניראת כמו ברבי מרוסיה..בנות אינסטגרם ממוסקבה בסטייל שלה .😂😄 אפשר ליראת בכך מחמאה, אפשר שלא..

    נסיה |
    הגב
  4. נכון מאד,

    תכלס זה באמת לא הגיוני שכאלה שקוראים לעצמם חרדים,(חרדי: חרד לדבר ה') מתנהגים כמו חילונים…

    אנונימי |
    הגב
  5. כל מילה בסלע

    צודקת הכותבת
    אין לאומיות הרשת אלא להלין על עצמם
    כמו שהיא לא רוצה שנבנות שלה ילמדו בממ"ד עם בנות דתיות חייט
    ככה אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו ילמדו עם חרדיות לייט כמוה

    ימפל |
    הגב
  6. חני היי אשה צנועה אמר השם!

    לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו הייתה מרוקאית חחח

    רחל |
    הגב
  7. הכל תוצאה של ההקצנה החרדית

    חולי נפש מתוכינו שמפיצים כל הזמן מידע שגוי על הלכות צניעות, מטיפים לקיצוניות מטורפת נגד כל פוסקי ההלכה, והתוצאה היא הקצנה לאידך גיסא של הפרוצות החרדיות.

    קובי |
    הגב
  8. כל מילה בסלע . היא לא יכול לרקוד על שתי חתונת

    עם היא רוצה כך להתנהג ששתלך את הילדות שלה לממ"ד להתנהג כך [אנחנו עם הילדים צריכים כך הרבה סיעתה שמעיה ] זה לא נורמה של אימא חרדית שכל הורי היה רוצה שהבת שלו תלמד שיש לה אמה שמתנהגת כך

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  9. הכל היה בסדר עד השורות האחרונות

    הדת לא מקבצת נדבות. מי שרוצה להיות חילוני הבחירה בידיו. המוסדות החרדים לא צריכים ואסור להם לקבל אותו. לקלקל גם את הטובים שנשארו. לשם כך יש בית ספר חילוני ויש חרדי. נקודה. אוי ואבוי אם תלמדנה עם הבנות שלי בנות ממשפחות כאלו, חילונים בהסוואה

    יעל |
    הגב
  10. חייב לעצור את ההידרדרות הזו!!!אם נשתוק הנשים הללו ימשיכו לעשות כרצונו וימשכו קורבנות נוספות. כל מילה אמת!!!הבנות באמת לא אשמות אבל אם הן היו בכיתה של הבת שלי הייתי אוסרת על ביתי ליצור קשרים..כמובן לא לזלזל בהן ולאמר בוקר טוב ולא יותר. איני יכולה לתת לביתי ללמוד מושגים חדשים לא לרוחינו . אין בררה בשביל לנער את הדור ולחזור לנורמה חייב לזעזע וחבל שזה מגיע על חשבון נפשות תמימות :(

    רק תפילות לשמור על הדור הבא!!!!

    יהודה |
    הגב
  11. מסכימה חלקית

    כל מה שכתבת נכון עד הסוף!! הציבור שלנו גם יודע לחבק, ומי שרוצה לחפש את עצמו בחוץ אפילו לש שת ליבו לחיבוק ולמה שיש לבית יעקב להציע, הכי קל לבוא ולשבור את הכלים ולפרסם לחדשות נגד בית יעקב וכו. ונכון זה קשה לעמוד בכללים אולי אבל זה מה שיוצר אותנו, את הייחדיות שלנו , את המיוחדות שלנו, את החרדיות שלנו!
    ואם לא יהיו פה כללים, לא יהיה פה עם! כללים זה דבר הכרחי !!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  12. נוקב וכואב אך הגיע הזמן לסדר את הבית ולארגן את החדרים... פנימה אל תוכנו...

    נוקב וכואב אך הגיע הזמן לסדר את הבית ולארגן את החדרים… פנימה אל תוכנו…

    גלעד |
    הגב
  13. וואו איזה נוקב. טור פתטי

    אין פה שום טענה חדשה שלא ידועה לשני הצדדים. הכותבת מתנשאת בבורות כאילו מדובר בילדים מסכנים שרק צריך להתייחס אליהן יפה כדי שיחזרו למוטב.

    חום ואהבה לא רלוונטי פה. יש מרחק גדול באורח החיים ואהבה לא תחפה על זה.

    צריך פתרון אמיתי

    משה |
    הגב
  14. צודקת לגמרי

    עשתה את זה בשביל להתפרסם על חשבון הבנות שלה

    מירי |
    הגב
  15. הילדות ודאי לא אשמות

    חני יקרה, אולי הבחירות שלך שונות משלי, אבל כשם שפרצופיהם שונים… הילדות הצדיקות והמתוקות שלך ודאי לא צריכות לסבול. תביאי אותן לחבד, יתקבלו במאור פנים

    שרה |
    הגב
  16. לא יקום ולא יהיה!!

    גברת נכבדה, היטבת לתאר את הנשים השקרניות של דור האינסטגרם והפייסבוק, טוב! הן פרוצות, לא צנועות.! פורצות גדר, ומשחיתות את המחנה. עד כאן הייתי איתך
    כשאת אומרת למנהלי המוסדות להכיל , איבדתי אותך לגמרי!!
    אני לא מוכנה בשום אופן שהבנים והבנות שלי יהיו במוסד עם כזו משפחה. נקודה.
    אנחנו לא נכיל אותם , הקאנו אותן כבר. אנו יוצאות נגדן במלא הכוח
    צאו מיתוך מחננו!! " והיה מחנך קדוש"
    מספיק אנחנו בדור מבולבל חייבים לשים גדרות חזקים ומבוצרים!!

    נועה |
    הגב
  17. גם מלבינה פניה ברבים וגם בגלל שאת לא כותבת מי את את עוברת על ” ארור מכה רעהו בסתר” תתביישי לך

    הכל כתבתי בכותרת

    דוד |
    הגב
  18. תתביישי

    גם מלבינה פניה ברבים וגם בגלל שאת לא כותבת מי את את עוברת על " ארור מכה רעהו בסתר" תתביישי לך

    משה לוי |
    הגב
  19. כל מילה אמת! והגיע הזמן שמישהי תגיד את זה. יש כאן עוד נקודה.

    זה נובע גם מריקנות. לאו דווקא ריקנות רוחנית, אלא ריקנות אינטלקטואלית.

    אני |
    הגב
    • הזאת חרדית?

      להיות חלק מן המגזר החרדי זו אחריות שצריך לקחת בחשבון טרם המחשבה להיות בו! לא סתם יש לה מלחמה להיות עדיין חלק מן המגזר ניכר שיש שכר בצדה, החל מערכים טובים דרך חינוך טובה וכלה בהקמת בתים על אדני התורה והיראה.
      כדי להיות חלק בציבור הקדוש הזה נדרש הרבה מסירות נפש!! לא ניתן "לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה!" אם הנך מגדירה את עצמך חרדית יראת שמים מוטלת עלייך מלא האחריות לקיים את ההגדרה הזו או לפחות בשאיפה לשם.
      מה שהנך מייצגת זו דרך חיים מתירנית שקרית וחציית גבולות אישים וציבוריים.
      יש לך כבר את יכולת ההשפעה, אז למה לשכנע ציבור שלם באורח קבע שכך יכול להתקיים בית של תורה, שזו יראת שמים, שאת תמיד צנועה כמו שאישה חרדית יכולה להיות…
      ההפך הגמור מבית של תורה ויראת שמים זה מה שאת מייצגת!!
      נראה שהקריירה יותר שחקה לך עד שהדגש על חינוך הילדים והקו של הבית ברמה רוחנית טובה התמוסס עם הזמן.
      אם באמת חשוב לך שבנותייך ימשיכו ללמוד במוסד חינוכי טוב לא תיהיה לך ברירה להוריד הילוך בטרוף שאת נמצאת להכיר במקום שלך "כאישה צבעונית מתירנית" ולהתאים את עצמך לכללים של החברה!!!
      אל תנסי לטהר את השרץ ועוד לשכנע אלפים בכך כי יש ביננו עדיין שיודעים את האמת והן/ם כאן לזעוק את זה כאן כפי שאת מעלה את דעותייך בכל פלטפורמה אפשרית וזועקת את השקר שבך!!!
      שלא תטעי ותחשבי שלאנשים קשה לראות אותך מצליחה יש עוד אלופות ומצליחניות לא פחות ממך ורק ברכה שימשיך להיות להן טוב עין הוא יבורך! זה לא האישו ההצלחה שלך ושיהיה לך תמיד בשפע זה המקום והטיימינג לשקף לך מי את בראייה שלנו- הצופים/ העוקבים , נראה שקצת שכחת מי את ומה את אמורה לייצג באמת!

      ת. ו. |
      הגב
  20. מיכאל

    גם אם את צודקת תפני אליהם באופן אישי. מה שכתבת זה מלבין פני חבירו ברבים שאין לו חלק לעולם הבא.

    מיכאל |
    הגב
  21. אין דבר כזה חרדי מודרני. חרדי מודרני זה חרדי מבחינה סוציולוגית

    אבל אורח חייו ממש אינו חרדי

    שימי |
    הגב
  22. מי כתב את הכתבה הזו???? כל מילה אמת!!!

    יש הרבה מן האמת בדברי כותב שורות אלה…

    בעילום שם |
    הגב
    • כל מילה,מילה.

      נהייתם ליברלים ופתוחים?! חופשייייי, אבל יש לזה מחיר….
      אי אפשר לחנך בנות ובית בסגנון פתוח ולשלוח למוסד כזה. אם היה על רקע גיזעני וכדומה הייתי תומך ומבין. אבל……..

      מנחם |
      הגב
  23. אמת

    יכולה להעיד שהמצב מדרדר, ניתוחים , הזרקות, אלכוהול
    חשבתי שאני מודרנית כי יש לי סמארטפון, אבל אני לא שותה, לא מעשנת לא מטיילת בברים, אני מרגישה כמו מאה שערים כשאני רואה את האופנה שלהן, הצעקנות שלהן, הדיאטות כאסח שלהן! קבוצה של נשים שנפגשות כל מוצאי שבת כדי להשתכר ולרקוד, הבעל אברך אבל אשתו דוגמנית ולכן קיבלו אותן והמשפחה מתחו את הגבול, החבל נקרע, הוציאו אותן מהקהילה והיא מגיבה שכל האמהות בבית יעקב שם בעיר שלהם מתלבשות כמוה, הגיע הזמן לתקנון צניעות גם לאמהות כנראה, ולהחרים כל מעצבת דתית/חרדית שמוכרת שמלות אדומות! ביוון עתיקה נשים שעסקו במסחר גופן לבשו אדום!
    בושה בושה ובושה, כולנו צריכות להתחזק , אני רוצה לקצר את הפאה , לאט לאט כל אחת תמצא דרך , ואתם הגברים שלוחצים על האישה להתלבש ולהראות כמו, סופכם יהיה מר.

    הרי בעל אברך לא יחייך ליד אשתו עם הבגד הצעקני אלא אם הוא תומך ורוצה בזאת.

    חרדית מודרנית או בעצם לא |
    הגב