נתין זר מהודו השאיר את תיקו בסמוך לפח בנתב"ג, והכל בגלל הריח שעלה ממנו

מסריח תרתי משמע – הנוסעים העוברים בימים אלו בנתב"ג הם כה רבים כך שקשה מאוד לעקוב אחרי תנועתם באולמות הטרמינל, אבל בשעות הצהריים המאוחרות, צד את עינם של מפקחי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות תיק שחור שנותר ליד פח אשפה באולם הכבודה בטרמינל 3. לאחר בדיקה קצרה מול חברת התעופה נמצא כי התיק שייך לנתין זר מהודו המועסק בארץ.

מבדיקה מעמיקה של מפקחי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, התברר כי בתוך התיק נמצא הפרי הטרופי, דוריאן, הידוע לשמצה בשל ריחו העז והלא נעים (בלשון המעטה). התיק הגיע עם הנוסע שחזר מהודו, ובחר להשאיר את התיק מאחור והתקדם אל יציאתו החוצה מחשש שיתגלה בעקבות פעילות המפקחים בשיתוף כלבי הגישוש של מכס באותה השעה. הפרי שהביא עמו הנוסע שקל 8.5 ק"ג, ומקורו בדרום מזרח אסיה, שם הוא מכונה "מלך הפירות". מרוב שריחו החזק של הפרי כה לא נעים, ישנם מקומות רבים בעולם (בעיקר בתאילנד) בהם קיים איסור מפורש על הכנסת הפרי באמצעות שלטים בכניסה למקומות רבים.

עם קבלת פרטי בעל התיק, מפקחי המשרד יצרו עמו קשר והזהירו אותו לבל יחזור על המעשה, והפרי הוחרם והועבר להשמדה. משרד החקלאות חוזר ומדגיש כי כל הכנסת תוצרת צמחית לישראל עלולה לגרום נזק רב לחקלאות המקומית. זו עלולה להוביל לחדירת מזיקים שאינם קיימים בישראל. ביכולתם של מזיקים אלו לפגוע בגידולים מקומיים, לגרום לנזק בלתי הפיך ולהכחיד ענפי חקלאות שלמים.
על פי החוק, וכדי למנוע מעבר של מזיקי צמחים בין מדינות, קיים איסור מוחלט על הכנסת תוצרת צמחית במעברי הגבול לתוך שטח מדינת ישראל ללא אישור מראש של השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. כל ניסיון לעשות כך מהווה עבירה פלילית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *