"נתניהו איבד שליטה": במערכת הביטחון נדהמו "מהמלחמה" שתיכנן נתניהו בדרום

פרטים חדשים נחשפו הערב על סערת המבצע הצבאי שכמעט יצא לדרך בשבוע שעבר בעזה בהוראת ראש הממשלה – ועלול היה להוביל לדחיית הבחירות לכנסת ה-22 שייערכו מחר.

פרטים חדשים על סערת המבצע הצבאי שכמעט יצא לדרך בשבוע שעבר בעזה בהוראת ראש הממשלה – ועלול היה להוביל לדחיית הבחירות לכנסת ה-22 שייערכו מחר.


בחדשות 12 פורסם הערב שנתניהו אסף ביום רביעי שעבר את הצמרת הביטחונית כולה, ובדיון עמו על מבצע אפשרי בעזה בעקבות שיגור הרקטות לעבר אשדוד, הם לא ידעו להחליט אם הוא מתכוון באמת לצאת למבצע או "עושה הצגה".

הרושם הכללי של הנוכחים בחדר היה שנתניהו התכוון באמת לצאת למערכה – זאת מכיוון שבדרך כלל הוא לא שש אלי קרב, אלא שלאחר ניסיונו להוביל לסיפוח מהיר של בקעת הירדן, כמה ימים בלבד לפני הבחירות – הם הבינו שמשהו אינו כתמול שלשום.
בכירי מערכת הביטחון יצאו מחדר הדיונים בתחושה קשה מאוד, לפיה נתניהו "כבר לא מה שהיה" ושהוא "איבד שליטה". במסגרת רצונו של נתניהו לצאת למבצע, התנהלו גם שיחות עם היועץ המשפטי לממשלה, שאמר שצריך לכנס לשם כך את הקבינט המדיני-ביטחוני.

הבכירים "נרגעו" רק למחרת, יום חמישי, כשנתניהו התראיין לתוכנית "דקלסגל" בכאן ב'. לאחר שהם שמעו את הריאיון עמו, הם אמרו שהוא 'נסוג', שהוא 'התקרר'. בסופו של דבר, נתניהו לא הורה לצאת לפעולה כי ככל הנראה ידע שהוא צפוי להסתבך. בנוסף, אילו היה יוצא אליה, אז השרים סמוטריץ' ופרץ היו אומרים: 'אנחנו דחפנו את הפחדן הזה לפעולה'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *