נתניהו בקבינט הקורונה: "נשקול להגביל התקהלויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח קבינט הקורונה לעלייה באחוזי התחלואה והזהיר מפני סגר אפשרי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח קבינט הקורונה לעלייה באחוזי התחלואה והזהיר מפני סגר אפשרי, נתניהו גם שוקל לסגת מההקלות שניתנו על התקהלויות..

״אני מבקש קודם כל לפתוח באירוע החמור של הקלטה של ישיבת ממשלה שהושמעה בכלי התקשורת. אני לא זוכר בכל שנותיי כראש ממשלה שנעשה דבר כזה. לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט, במקרה הזה קבינט קורונה, דיון עם ראש השב״כ, זה דבר חמור ביותר.", פתח נתניהו את הישיבה, "זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. אני מבקש מכל הגורמים, לרבות מהיועץ המשפטי לממשלה, לאפשר חקירה יסודית. אסור לנו שהדבר הזה ישתרש, אסור לנו שהדבר הזה ישנה.

"מעבר לכך", הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל. היום יוצגו כאן תרחישי הייחוס, אבל גם המלצות של צוות מנכ״לים שכינסתי אתמול במיוחד, מהמשרדים של רוב השרים שמיוצגים כאן, כדי להביא בפנינו המלצות לדרכי פעולה.

נתניהו גם דיבר על דרכי הפעולה האפשריות למלחמה בנגיף – "הגברה דרמטית של האכיפה, זה כולל גם את הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת משרד הבט״פ, ורתימת כל הכוחות וכוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה."

"הדבר השני", אמר ראש הממשלה, "זה שימוש בכלים הדיגיטליים. אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה, ונראה כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הבעיות על מנת להשיג הורדה של התחלואה."

"הדבר השלישי", ציין נתניהו, "זה סגרים אזוריים שזה כלי שאנחנו כבר נדרשים לו על מנת להימנע מסגרים רחבים כלליים".

"והדבר הרביעי", אותו שמר נתניה לסוף, "הוא דברים שקשורים בהגבלת ההתקהלויות – צעד מאוד חריף, אני מציע שנשקול אותו, נראה אם אנחנו נזדקק לו ומתי נזדקק לו, ויש לו כמובן השלכה על פעולות מסויימות שאישרנו אותן. נראה אם נזדקק להם. אלו הכותרות העיקריות אבל יש גם בוודאי נושאים אחרים.״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *