נתניהו: "נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה"

"אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן: הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית לא שלי ולא של אף אחד אחר. מדינות שהמעיטו בהערכת הסכנה של המגפה ושאימצו מדיניות מאוד מקלה, מאוד ליברלית, הבינו שאין ברירה אלא לנקוט צעדים ומגבלות שאנחנו נקטנו עוד בתחילת הדרך, זאת אחרי שהם ספגו אלפי מתים".

נתניהו הוסיף ואמר "מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים. חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, חלק מזה נובע, וגם היה צפוי, בגלל ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה".

גם כשמנטרלים את ההתפרצות נתניהו התייחס להתפרצות הממוקדת ואמר "בגימנסיה העברית בירושלים, ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה. לכן, זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן".

ראש הממשלה הודיע "במקביל, אנחנו נקיים השבוע ישיבה עם שר האוצר והאנשים המקצועיים שלו ועם כל השרים הכלכליים, שבה אקבל עדכון על הצעדים שנקטנו על מנת להחזיר אנשים למעגל העבודה וצעדים שאנחנו מתבקשים לנקוט כדי לעזור לעסקים קטנים ולעסקים בכלל, לחזור לשגרת פעילות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *