נתניהו סירב להמליץ על בנט, לפיד יקבל את המנדט

הליכוד, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית, ביקשו מנשיא המדינה להעביר את המנדט לכנסת. ההחלטה הגיעה לאחר שבנט סירב להתחייב בפניהם שהוא יקים ממשלת ימין והתעקש להמשיך במו״מ להקמת ממשלת שמאל

הליכוד, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית, ביקשו מנשיא המדינה להעביר את המנדט לכנסת. ההחלטה הגיעה לאחר שבנט סירב להתחייב בפניהם שהוא יקים ממשלת ימין והתעקש להמשיך במו״מ להקמת ממשלת שמאל. בליכוד מבקרים את נתניהו שלא נתן את המנדט ובכך יאפשר ללפיד להקים לממשלה.

העיתונאי עמית סגל ניתח את האמור וכתב: "בלוק הימין ממליצים להחזיר את המנדט לכנסת. לדעתי שגיאה קשה של נתניהו. היה צריך להטיל על בנט ואז בוודאות למנוע מלפיד. כעת לפיד עם מרב הממליצים וסביר שהנשיא יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה."

בהודעת הליכוד נאמר כי "הליכוד קורא לנפתלי בנט, לאיילת שקד ולכלל חברי ״ימינה״ לעמוד בהתחייבותם בבחירות שלא ללכת לממשלה על לפיד ושאר מפלגות השמאל. הליכוד משוכנע שברגע שבנט ושקד יתחייבו להיות חלק מגוש הימין, ניתן יהיה להבטיח רוב בכנסת לממשלת ימין.:

עוד נמסר כי ״במענה לפנייתך בעניין שבנידון, נבקש להודיעך שאנו סבורים כי במצב הדברים הנוכחי, אין היתכנות להקמת ממשלה במהלך התקופה של הטלת מנדט נוסף. על כן אנו סבורים שנכון להעביר את ההכרעה לכנסת.

עמדתנו זו באה גם בהמשך לעמדה שהוצגה על ידך טרם הטלת המנדט הראשון לפיה הדבר הנכון לעשות הוא להעביר את המנדט לכנסת. הנסיבות בעניין זה לא השתנו.

העברה לכנסת תגדיל מאוד את הסיכוי להקמת ממשלה תוך זמן קצר בדרך שתמנע בחירות. בכך ייחסך פרק זמן נוסף של חוסר וודאות למדינת ישראל״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *