נתניהו על השגת החיסון: "כמו הפלישה לחופי נורמנדי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בוועידת מנהיגים (Video Conference) באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, והתייחס למאבק בנגיף

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בוועידת מנהיגים (Video Conference) באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. בהמשך לוועידות הקודמות, התכנסו הבוקר המנהיגים על מנת לדון בשיתופי פעולה בינלאומיים בהתמודדות עם הגל השני של נגיף הקורונה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס להודעת חברת פייזר על ההתקדמות במירוץ לחיסון. "אתמול היה יום בלתי רגיל, אם אני משווה את המאבק הגלובלי בקורונה למאבק הגלובלי שהתרחש במלחמת העולם השנייה, אתמול זה היה כמו הפלישה לחופי נורמנדי. אנחנו עדיין יודעים שזה ייקח זמן, עוד יהיו מאמצים רבים, אבל אנחנו יודעים שהקרב הוא בדרך לניצחון."

על מדינות הפתיחה והסגירה אמר נתניהו:"אני קורא למדיניות הזאת "האקורדיון". אנחנו פותחים ואז סוגרים ככל שיש יותר הדבקות, ואז מנסים לפתוח שוב, אך מנסים לא לפתוח מהר מדי משום שאנחנו יודעים שקצב ההדבקה יעלה בהתאם."

עוד הוסיף נתניהו: "פתחנו כבר די הרבה אך לא פתחנו מסעדות, ברים, מועדוני כושר. אנחנו לא מאפשרים חתונות המוניות או חגיגות וכדומה. אך כן פתחנו חלק נכבד מהכלכלה שלנו, כולל מסחר, עם הגבלות מסוימות ואנחנו נמנעים ממקומות סגורים ככל הניתן.:"

על עליית מקדם ההדבקה אמר ראש הממשלה: "היה לנו שיעור שיא בהדבקות. לכן החלטנו על סגר, זה נפל על חגים, כך שהפסדנו מעט יחסית בכלכלה. סגרנו את המדינה לתקופה של כחודש, והצלחנו להוריד את מספר הנדבקים מ-10,000 ל-700."

עוד הוסיף: "אנחנו עדיין נוקטים צעדים. היציאה שלנו מהשלב הזה תלוי בתנאים שהוגדרו בנוגע לשיעור ההדבקה ולמקדם ההדבקה.

על החיסונים אמר נתניהו:" אני סקרן לגבי החיסונים השונים. אנחנו נמצאים בקשר עם חברות ומדינות שונות. כנראה שלא נוכל לדעת מהן ההשפעות ארוכות הטווח של חיסון RNA על אנשים, אך אין ספק שיש אור גדול בקצה המנהרה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *