סוף בלש: משך בפאותיו של מפגין חרדי – ויועמד לדין

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית המשפט השלום בירושלים, כתב אישום נגד בלש בתחנת בית שמש בגין תקיפה של אברך חרדי ושיבוש מהלכי משפט. שוטר נוסף שהיה מעורב באירוע עניינו הועבר להעמדה לדין משמעתי.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית המשפט השלום בירושלים, כתב אישום נגד בלש בתחנת בית שמש בגין תקיפה של אברך חרדי ושיבוש מהלכי משפט. שוטר נוסף שהיה מעורב באירוע עניינו הועבר להעמדה לדין משמעתי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן כבירי- הררי מהמחלקה לחקירות שוטרים, ביולי 2019 במהלך פעילות משטרתית בבית שמש, בעת שהוביל עצור לניידת, לפת השוטר בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה.

הבלש יעקב שטרית לפת בכוח את פאותו של משה קרויזר וגרר אותו אל הניידת ללא כל סיבה, הסרטון שפורסם הביא לשיחרורו של החשוד החרדי ממעצר, בראיון לירון אברהם בערוץ 12 הוא שחזר את הרגע שבו נעצר על ידי השוטרים, "נגררתי על ידיהם תוך בעיטות ומכות קשות".

לטענת קרויזר, השוטרים אמרו לו "אתה תמות היום". קרויזר הוסיף וסיפר: "בעטו בי והפילו אותי על הארץ. אחר כך הצטרפו עוד כמה שוטרים, בלש ועוד שוטרים". הוא העיד כי : "הם המשיכו עם אלימות קשה ומכות והרבה סטירות בראש והרבה מאות ובעיטות בשאר חלקי הגוף".

"נגררתי על ידיהם לכיוון הניידת העמידו אותי התחילו למשוך בכוח את הפאות" שיחזר. "תלשו לי חלק מהפאה השמאלית ותוך כדי המון צעקות ואיומים. הכניסו אותי לניידת משטרה ולקחו אותי לתחנת המשטרה".

בתחילה, שופטי בית המשפט האריכו את מעצרו של קרויזר כפי שביקשה המשטרה אך לאחר שהם צפו בסרטון, בדיון השני – הוא שוחרר לביתו.

באותו היום, מסר הנאשם גרסה בפני חוקרת משטרה, במסגרתה מסר בכזב כי המתלונן התקיף אותו באגרופים ומכות לעבר פניו, שרט את החלק הקדמי של אמתו הימנית וחבל באמתו השמאלית. עוד מסר הנאשם בכזב בהודעה כי כאשר ניסה לעצור את המתלונן, שאר ההמון שהיה במקום תקף את הנאשם, בעט בו והלם בו באגרופים בראשו ובשאר חלקי גופו. בכתב האישום צוין כי במהלך האירוע נחבל הנאשם ורגלו גובסה. בעקבות גרסתו הכוזבת של הנאשם, נפתח כאמור תיק פלילי נגד המתלונן, הוא נעצר ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט.

במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין, בנוסף עשה הנאשם מעשה בכוונה לשבש הליך שיפוטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *