סוף סוף: חיסון גם למרותקי בית

לאחר התייעצות בין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין למנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי הוחלט לפתוח מתווה של חיסון מרותקי בית בביתם

לאחר התייעצות בין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין למנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי הוחלט לפתוח מתווה של חיסון מרותקי בית בביתם
 
מבצע החיסונים למרותקי בית יחל באופן רשמי בשבוע הבא, כאשר מחרתיים (18.3.21) צפוי להערך פיילוט לחיסון מרותקי בית בביתם.
 
המבצע התנהל  כך שמרותקי בית יתחסנו במזרק בודד, על פי פיתוח ייחודי של אגף הרוקחות במשרד הבריאות אל מול עם חברת פייזר.
 
החיסון יבוצע על ידי אחיות קופות החולים בשילוב מד"א שיבצעו את הניוד. הצוותים המשותפים בתאום מראש, יעברו בית בית ויחסנו.
 
בישראל ישנם כ 105,000 מרותקי בית. עד כה למעלה מ 77,000 (כ 75%) חוסנו בדרכים שונות, בעיקר באמצעות הבאתם באמבולנס למרפאת חיסונים.
 
שר הבריאות אדלשטיין: "לא נותיר איש מאחור. כפי שהתחייבנו מההתחלה – אין אזרח בישראל שירצה להתחסן ולא יוכל. אני שמח שנמצא הפתרון גם למרותקי הבית שאין ביכולתם להתנייד למרפאת החיסונים, גם כאשר הם מקבלים סיוע לכך. אני מודה לקופות החולים על המאמצים העילאיים שהם עושים כדי שאיש לא יישאר מאחור".
 
פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות :"במסגרת מבצע החיסונים היה ברור כי מרותקי הבית הם אוכלוסייה מיוחדת ,מרביתם בגילאים מבוגרים ,בעלי מחלות קשות. בעזרת קופות החולים ובעבודה הראויה להערכה הקופות הגיעו לבתים וניידו את מרותקי הבית למרכזי חיסון וכך חוסנו מעל 70% ממרותקי הבית.  חלקם שאינם יכולים לעזוב את בתיהם ולהגיע להתחסן במרפאות ובמרכזי החיסונים , פותחה עבורם שיטה ובאמצעות אמבולנסים של מד"א יגיעו לבתים ביחד עם אחיות קופות החולים וכך נוכל לחסן את שאר מרותקי הבית לעמוד במשימה ולחסן למעלה מ 95% מבני ה 50 ומעלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *