סמוטריץ' הטיל פצצה: "לא תקום ממשלה עם עבאס"

בעוד ראש הממשלה נפגש עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ומנסה לשכנע אותו להקים קואליציה, יור הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'  שזכה לתמיכה מראש הממשלה בבחירות הוא זה שמונע כעת הקמת קואליציה עם מנסור עבאס, ומבהיר – "לא נהיה שותפים לממשלה שתסתמך על רע"ם.  במקביל, איוב קרא מהליכוד עושה את דרכו כעת אל בית הרב דרוקמן על מנת לשכנע אותו בנחיצות ממשלה בתמיכת רע״מ.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית כותב הבוקר (שישי) בפייסבוק: "לא נהיה שותפים לשום ממשלה שתסתמך אקטיבית או בהימנעות על רע"ם או תומכי טרור אחרים". סמוטריץ' גם קרא לבנט וסער "לשים את השיקולים האישיים בצד ולהצטרף להקמת ממשלת ימים אמיתית".

בעקבות נאום עבאס כתב הבוקר סמוטריץ': " הקמת ממשלה שתישען על רע"מ ומנסור עבאס תהיה אסון ובכיה לדורות ולא נאפשר לה לקום". הוא הוסיף בפנייתו לבנט וסער: "עם ישראל לא יסלח להם אם יחמיצו את השעה".

סמוטריץ' הוסיף: "עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלשתיני, שפשוט סותר את זה היהודי. הוא רואה עצמו חלק מהעם הפלשתיני, הקמת מדינת ישראל עבורו היא 'נכבה', והוא לרגע לא מתכוון לוותר על הנרטיב הזה".

"גם בנאומו המתקתק אתמול עבאס לא מכיר בישראל כמדינה יהודית, דורש הכרה 'בשני הנרטיבים', ולמעשה מנסה בשיטת השלבים הערבית הידועה להפוך את ישראל למדינה דו לאומית. מדינת כל לאומיה. הפך המדינה היהודית", כך יו"ר מפלגת הציונות הדתית.

"ניסיונות ההלבנה של התנועה האסלמית מצד גורמים מסוימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאבדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות", הבהיר סמוטריץ'. "הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע, שיביא אולי לעוד כמה שנות שלטון של נתניהו, אבל מיד אחר כך יעביר את השלטון לשותפות שמאל-ערבים להרבה מאוד שנים ולאסון למדינת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *