סערה ברשת: ח"כית ימינה צייצה "נתניהו מסית"

חברת הכנסת שירלי פינטו חוללה סערה ברשת, בעקבות ציוץ טוויטר בו האשימה את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בהסתה. הגולשים הגיבו בזעם ובביקורת חריפה, והיא מחקה את הציוץ

חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) חוללה סערה ברשת, בעקבות ציוץ טוויטר בו תקפה בחריפות את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והאשימה אותו בהסתה. "‏גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף", כתבה. "לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר".

דבריה של פינטו זכו למאות תגובות בתוך זמן קצר, רובן זועמות, שראו בהם הוכחה למעבר הסופי של ימינה למחנה השמאל. אחד הגולשים צייץ: "הצבעתי ימינה, תמכתי בהקמת הממשלה הזו, אבל הנה הגיע גם הרגע שלי: את לא מייצגת אותי". גולש אחר תהה "כמה מביכים אנשי ימינה יכולים להיות?". בתגובה נוספת נכתב: "לא מאמין שהכנסתי אותך לכנסת במו קולי".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב בציניות: "אם ב-2020 בנט אמר שהטענות על הסתה ימנית ערב רצח רבין הן עלילה, וב-2021 הפקודה שלו בימינה מאשימה את נתניהו והימין בהסתה מהמרפסת, מה צופן לנו יום הזיכרון 2022? בנט ושקד בדואט של שיר לשלום?".

הכתבת הפוליטית של גלובס, שירית אביטן כהן, שיתפה את הציוץ של פינטו וכתבה: "סיכום יום מבחינת הימין בכנסת: בנט וימינה השלימו מעבר". עורך מגזין משפחה, אריה ארליך, כתב ברוח דומה: "כשהטרמינולוגיה המסיתה הזו באה ממפלגת ימינה – זה וואו ענק. פשוט אין מילים. בנט השלים לגמרי ולתמיד את חציית הרוביקון. הלם. או בעצם לא".

עיתונאי תאגיד כאן, עקיבא נוביק, כתב: "הסנוקרת ששירלי פינטו מכניסה פה לבנט היא בלתי נתפסת. כל חייו הוא מספר איך החזיר את הכיפה לראשו אחרי רצח רבין בגלל האשמות מהסוג הזה. אפילו הערב בכנסת הוא חזר על הסיפור. זה פיגוע תדמיתי אדיר".

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן תקפה: "אני זוכרת איך 'המסית' הזה קם ראשון אחרי הנאום שלך בכנסת, נאום שבו הוא הציץ מדי פעם אל משפחתך הגאה והתרגש עבורם. הוא היה כולו חום ואנושיות כשבירך אותך, שם בצד את המחלוקת הפוליטית וראה מולו בת אדם. עכשיו עזבי את העובדה שאימצת באופן מלא את הנרטיב של השמאל – את פשוט לא ראויה".

בעקבות הסערה מחקה פינטו את הדברים, אולם כעבור זמן קצר העלתה ציוץ נוסף בו כתבה: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית". עוד הוסיפה, כי "רצח לא עניין של ימין ושמאל. נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד ראש הממשלה, נגד שרת הפנים והממשלה". גם ציוץ זה זכה למאות תגובות ביקורתיות בתוך דקות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *