סערת פינוי ישיבת הפלג – "אתמול נעשה צדק והצוואה של רבי שמואל אויערבאך זצוק"ל התקיימה"

עו"ד עמית חדד מסכם את המאבק על בנין הפנימיה של ישיבת 'מעלות התורה' שהגיע אתמול לסיומו עם פינוי הפנימיה והחזרת הבנין לבעליו # "מה שעשו לרב רייכמן – כפיות טובה וחילול השם" # וגם: מה צפוי לעלות בגורל הבנין כעת

בתום סאגה משפטית ממושכת פונה אמש בנין הפנימיה של מעלות התורה. הסאגה, כללה דיונים ופסיקות של ערכאות שונות, אך לעורך הדין עמית חדד שמייצג את משפחת רייכמן – הבעלים החוקיים של הבנין – חשוב להדגיש: "לומר שיש וויכוח בין שני צדדים זה לתת לצד השני את מה שמעולם לא היה לו".

בראיון לרדיו 'קול ברמה' הערב חזר חדד על סדר הדברים הכרונולוגי של ההתרחשויות. "לפני שנים הרב אוירבעך זצ"ל חתם על מסמכי ברורים בכתב ידו שהוא רושם משכנתא על ההלוואה שנתנה משפחת רייכמן לקנות את המגרש עליו נבנה המבנה ולבנות אותו. במשך 30 שנים השתמשו במבנה הזה בלי לשלם פרוטה לאף אחד בזכות הנדיבות של משפחת רייכמן. נקבע במפורש שאחרי שהרב אוירבעך עוזב את תפקידו (פורש או הולך לעולמו) הישיבה מחזירה את ההלוואה או את הבניין למשפחת רייכמן. זו צוואתו של הרב אוירבעך.

הסיכום הזה מופיע בהסכם הלוואה, בשטר המשכנתא במסמך התנאים המיוחדים ובעוד מסמכים שכולם חתומים ומגובים על ידי עורכי דין".
חדד תקף בחריפות את התנהלותם של חלק מאנשי הישיבה לאחר פטירתו של הרב אוירבעך: "קמים אנשים שלא ידעו את יוסף ואין להם מושג. הם החליטו פשוט לסתור לחלוטין את מה שכתב הרב אוירבעך כשהם מתיימרים לפעול בשמו…הם טענו באינסוף הליכים שהם יזמו דברים איומים נגד הרב רייכמן. זה דבר שאי אפשר להאמין שהוא נעשה. במקום לגמול טוב למי שתרם ועשה כל כך הרבה – במקום זה עשו את ההפך. ניסו לגזול את מה שהגיע למשפחת רייכמן. והקב"ה עזר וכל ההליכים שהם יזמו נכשלו".

"במקום שיגיעו לרב רייכמן ויגידו לו "תודה רבה, מעריכים אותך מאוד, קח את שמגיע לך". במקום זה התנכלו לו, התעמרו בו, שיקרו. זה חילול השם ממש.
חדד סיכם: "אני שמח שהעניין הזה הסתיים אתמול ושהצוואה של הרב אוירבעך התקיימה. אתמול נעשה צדק אמיתי וחבל שהיו צריכים לפנות אנשים בכוח כדי לעשות את מה שהרב שלהם אמר לעשות".

בסיום הראיון העריך חדד כי הבניין צפוי להימכר, והדף את החששות מפני השתלטות מחודשת בכוח. "אי אפשר לפלוש יש חברת שמירה", סיפר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *