סער: "לא ניכנס לממשלה עם ביבי גם אם בנט יהיה ראש ממשלה"

יו״ר תקווה חדשה ח״כ גדעון סער התייחס בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה לדרמה הפוליטית והבהיר כי "תקוה חדשה לא תיכנס למשלה עם נתניהו גם אם ביבי ילך לשנה וחצי הצידה."

יו״ר תקווה חדשה ח״כ גדעון סער התייחס בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה לדרמה הפוליטית והבהיר כי "תקוה חדשה לא תיכנס למשלה עם נתניהו גם אם ביבי ילך לשנה וחצי הצידה."

בתחילה התייחס לאסון במירון ואמר כי ״הטרגדיה הקשה במירון שורפת את הלב. 45 יהודים שבאו לחגוג את ל"ג בעומר- לא שבו לביתם. אתמול ביקרתי ביקור תנחומים בבית משפחת זקבך בבני ברק. הלב דואב על מנחם, אברך עדין- נפש, אב לפעוט בן שנה שאשתו בהיריון, שלא חזר לביתו מההר, כמו 44 יהודים אחרים. מה שקרה בהר מירון, ולא רק השנה, אינו תואם התנהלות של מדינה מתוקנת. יש לקיים חקירה מקיפה, יסודית ועצמאית, ללא טיוח, כדי לשרש פרקטיקות קלוקלות, להפיק לקחים ולהניח את היסודות להתנהלות מדינתית מתוקנת, המבטיחה את בטיחותם ושלומם של המשתתפים באירועים המוניים. "

על הנושא הפוליטי אמר סער – רבים טועים לחשוב שהתנגדותנו להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו יסודה בטעמים אישיים, עניינים מהעבר, רגשות, "חרמות", שיקולי אגו וכדומה. אין לכך כל יסוד. ביסוד עמדתנו- ראייתנו את טובת המדינה בהווה ובעתיד. רק בשבוע שעבר ראינו המחשה לדרך ניהול ענייני המדינה בסוגיית מינוי שר המשפטים. שבועות ארוכים התנהלה הממשלה ללא שאיש כיהן בתפקיד- דבר חסר- תקדים בפני עצמו…
וזאת- עד שבג"צ חייב בצו את הממשלה לבצע את המינוי. או אז נרתמה הממשלה לביצוע מינוי המנוגד לחוק תוך השתקת היועץ המשפטי לממשלה. לאחר מכן- חזינו בזיג-זג שבסופו מונה בני גנץ לתפקיד. זה לא יכול להימשך. ולשם כך נדרש שינוי.

"שמעתי את נתניהו", המשיך סער, "לפני שעה קלה, מדבר על 65 מנדטים. כלומר הוא מונה את מצביעי "תקווה חדשה" בין תומכיו. אבל מצביעי "תקווה חדשה" הצביעו עבורנו על יסוד קו הפוך מכך- המחויב לשינוי ולא להמשך שלטון נתניהו. גם תזוזה של נתניהו לשנה לתפקיד ראש הממשלה החליפי המשך הקדנציה כראש הממשלה- אינה מה שמצביעי "תקווה חדשה" הצביעו עבורו."

סער הבהיר כי לא ילך עם נתניהו ,"מצביעי "תקווה חדשה" הצביעו בעד שינוי. ולכן, אנו- נציגיהם בכנסת- נמשיך לפעול כמיטב יכולתנו כדי למצות את הסיכוי לשינוי- למען ישראל ואזרחיה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *