סער שומר שבת? התמונה שמסעירה את הרשת

לאחר שחבר לממשלת שמאל – מרכז, גדעון סער מתרחק מהדת

 העיתונאית אפרת פינקל פרסמה תיעוד של גדעון סער במסעדת 206 הצהריים יחד עם אמנון אברמוביץ.

אנשי תקשורת חרדים צייצו כנגד סער שלאחרונה חבר למחנה השמאל ואוכל במסעדה לא כשרה.

ינון מגל צייץ: "הערב בחדשות 12, סער ממשיך להתחזק בסקרים

אחד הגולשים ציין כי "במסעדת 206 מוגשים בשר לבן ושרימפסים בכל הצורות".

יש לציין שסער פקד בעבר את בתיהם של גדולי ישראל ועשה רושם שהוא מתחזק לאחר שהצהיר כי הוא "שומר שבת".

בראיון ל"ישראל היום" לפני כשנתיים סיפר סער כי הוא מקפיד לשמור שבת בשש השנים האחרונות, מאז נולד בנו דוד.

סער סיפר "הציעו לי בעכו לבוא ל'שבתרבות' ברגל ובלי הגברה, ולא הלכתי. אני שומר שבת באופן מלא. אני מגדיר את עצמי כמסורתי, כי אני לא יכול להגדיר את עצמי כדתי. אני מקבל על עצמי דברים מסוימים, אבל אני לא אדם דתי. אני מחובר למסורת"."בתודעה שלי, אני מאה אחוז יהודי. יהודי וציוני. חשוב לי שהילדים יקבלו מזה משהו. הבן שלי יודע שהוא בשבת הולך, ולא נוסע. הוא יודע מה זה קידוש, אנחנו עושים קידוש בבית. והוא סופג הרבה דברים על החגים".

סער נשאל מה דעתו על פתיחת מרכולים בשבת והשיב כי "יש הבדל בין מקומות בילוי, שצריכים להיות פתוחים, לבין מקומות מסחר, ששם, אם לא נגדיר קריטריונים, נהפוך במו ידינו את השבת ליום חול במדינת ישראל. כמו שאני מתנגד להגבלת הבילוי של אדם ביום החופשי שלו לפי אורח חייו, אני חושב שמסוכן לבטל לחלוטין את יום המנוחה".

לגבי תחבורה ציבורית בשבת אמר סער כי "אי אפשר לקחת נושאים שקשורים לשבת, כמו עבודות, כדורגל, תחבורה ומרכולים, ולהתקוטט עליהם. צריך לגבש אמנה חברתית רחבה, בסגנון גביזון־מדן, שתתפוס למשך שנים ותייצר קונצנזוס חברתי חדש סביב יום השבת".


 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נחש המשקפיים

    …הנוכל הזה מתוחבל אין לו שום שר ליהדות..הכל הצגה וכבד על בני ביתו של רב חיים..מתוך חישוב פוליטי..זהו..לא יוכל להיות ראש ממשלה..אוכל שקצים ורמשים…מנוול בוגדן…

    גאולה אבן |
    הגב