סקר חדש: מה חושב הציבור בישראל על המהלכים האחרונים של גנץ – לפיד ונתניהו?

חברת הסקרים 'דיירקט פולס' של צוריאל שרון ושלמה פילבר שהפכה להיות אחת המדוייקות מאז נכנסה למערכה, פרסמה הערב סקר סיכום שמנתח את המהלכים האחרונים והמפתיעים של הפוליטיקה הישראלית

לפני כשנה וחצי, במקביל לתחילת מערכת הבחירות הראשונה, הפציעה חברת 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר כמיזם 'חכמת ההמונים'. שלשום, בתוך כשעה וחצי, הגיע לסיום המסע הארוך שעברה המערכת – ודיירקט פולס כשחקנית מרכזית בתוכו – ואיתו גם שלב הסיכומים שלהם כפי שהם מפרסמים הערב בטוויטר שלהם.

אז מה הציון שהציבור מעניק לדמויות הבולטות בשנה האחרונה? איך הוא מדרג את תחזיות הפרשנים הפוליטיים שליוו אותנו? ובכלל – עד כמה הציבור תומך בממשלה המתהווה מול עינינו. ובכן ע"פ דיירקט פולס או שהעם יותר חכם מכל הפרשנים הפוליטיים, או שהוא מביע אי אמון בנסיונם להנדס לו את התודעה הפוליטית.

במבחן התוצאה והשורה התחתונה: כמעט שני שליש מהישראלים, רוב גורף, תומכים בממשלת נתניהו – גנץ. רוב גדול יותר, מעניק ציון נכשל לפוליטיקאים לפיד, יעלון, ליברמן ואפילו לראשי הרשימה המשותפת. בניגוד לדברי לפיד והפרשנים באולפנים, רוב הציבור (51.7%), חושבים כי החלטתם של גנץ ואשכנזי הייתה חכמה וכי היא תקדם אותם פוליטית.

מאידך, רוב הציבור (64.7%) חושב שלפיד שגה באסטרטגיית "רק לא ביבי", שגישתו של יעלון בשנה האחרונה היתה נאיבית וטיפשית (62.4%), שהאסטרטגיה של ליברמן לחבור לחזית עם 'הרשימה המשותפת' להפלת נתניהו הייתה חסרת סיכוי (64.3%), ובעיקר שראשי 'הרשימה המשותפת' החמיצו את ניצחונם הגדול – כאשר לא בחרו לדאוג קודם כל בטיפול בבעיות המגזר הערבי.

ולקינוח, הציבור קובע כי רוב מוחלט של הפרשנים הפוליטיים שהלעיטו אותו באינספור תרחישים וניתוחים, טעו בהערכותיהם בשורה התחתונה. הנה גליון הציונים שהם מקבלים. הסקר נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון בעלי Direct Polls LTD, בתאריך ה- 26 במרץ 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 971 נדגמים מהאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.1%+- בהסתברות של 95%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *