סקר ערוץ 7: לאיילת שקד רוב מוחץ להובלת הימין

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד זוכה ל-45% תמיכה בקרב מצביעי מפלגות הימין. הרב רפי פרץ זוכה ל-5% בלבד

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד היא המתאימה ביותר להוביל את הבלוק הטכני של איחוד מפלגות הימין בבחירות הקרובות לכנסת ה-22, כך עולה מסקר שערך של ערוץ 7.

את הסקר ביצע מכון "דיאלוג" בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס, עבור אתר ערוץ 7, והוא מעלה כי שקד מקבלת 45% אחוזי תמיכה בקרב תומכי המחנה הלאומי שהצביעו בבחירות האחרונות לאיחוד מפלגות הימין, הימין החדש וזהות.

שר החינוך לשעבר נפתלי בנט זוכה ב-19% אחוזי תמיכה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עם 12% ואילו יושב-הראש הנוכחי של איחוד מפלגות הימין מקבל 5% תמיכה בלבד.

10% מהנשאלים השיבו לשאלה: "לא יודע", 7% אמרו שאדם אחר צריך להוביל את הרשימה ו-2% השיבו "לא אצביע".

לצד זה, סקר מנדטים מקיף שביצע מכון "דיאלוג" עבור ערוץ 7 העלה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין כולל מפלגתו של אביגדור ליברמן היה מגיע ל-62 מנדטים.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד מקבלת 31 מנדטים, רשימת "כחול לבן" של בני גנץ ויאיר לפיד זוכה ב-28 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת מקבלת 11 מנדטים, וסיעת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן מגיעה לשמונה מנדטים. גם מפלגת העבודה עם עמיר פרץ מקבלת שמונה מנדטים.

בהמשך הסקר, סיעת ש"ס עם שמונה מנדטים. רשימת יהדות התורה ומפלגת מרצ מקבלות שבעה מנדטים כל אחת מהן. מפלגתו של אהוד ברק – "ישראל דמוקרטית" – עם ארבעה מנדטים בלבד.

מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט נהנית מארבעה מנדטים, וגם רשימת איחוד מפלגות הימין מקבלת ארבעה מנדטים בסקר. מפלגת זהות (1%) של פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, מחנה הימין-חרדים בלי אביגדור ליברמן מצליח לגבש 54 מנדטים. גוש השמאל והערבים מקבל 58 מנדטים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ומכון דיאלוג בקרב 600 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית: 4.1%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *