ס"ת לנפטרי הקורונה וחתונות מצומצמות: החלטות העצרת בסאטמר • תיעוד

בעצרת התעוררות שנערכה בחסידות הכריז הרבי מסאטמר על כתיבת ספר תורה לזכר נפטרי הקורונה ועסקני החסידות נרתמו מיד למשימה. הרבי אף קבע 'חידוש' בעניין שמחות החתונה בחצר | 'אקטואליק' עם תיעוד מהעצרת

אלפי חסידי סאטמר התאספו ביום חמישי האחרון לעצרת התעוררות שנערכה בהשתתפות האדמו"ר בבית המדרש הגדול של החסידות בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין לאור המצב ששורר עתה ברחבי העולם עם התפשטות נגיף הקורונה.

בעצרת הועלה זכרונם של קרוב ל-60 חסידים שהלכו לעולמם כתוצאה מהידבקות בנגיף, במיוחד אחרי שעם פטירתם לא הוספדו כראוי וכהלכה, זאת בשל המצב שלא איפשר זאת.

לאחר אמירת 'קל מלא רחמים' לזכר הנאספים נשא האדמו"ר דברי התעוררות במהלכם הכריז על כתיבת ספר תורה לזכרם, ועוד באותו יום מונו עסקנים בחסידות שיפקדו על המיזם המיוחד.

בסיום דבריו אף התייחס הרבי לחתונות שנערכות במעונו בהשתתפות אלפים מהחסידים, וקבע הסדר חדש לגביהן, לפיו ייערכו החתונות במתכונת מצומצמת באולם פשוט, כאשר למעמד ה'מצווה טאנץ' יתאספו החסידים בבית המדרש הגדול של החסידות, אז תינתן להם ההזדמנות לקחת חלק בשמחה.

"חיתנתי ב"ה לפני ימים ספורים את נכדי החשוב", התייחס האדמו"ר לנושא. "הדבר נעשה באופן מצומצם ואני מרגיש שהיה לשמחה חן וטעם מיוחד. לא היה חסר כלום, אדרבה, היתה שמחה חמה ולבבית יותר. בעז"ה אחתן עוד נכדים ונצעד באותה דרך. הדבר חוסך הרבה ביטול תורה וגם ממון רב".

בדברין אף עודד האדמו"ר את חסידיו לקיים חתונות צנועות ומצומצמות בהשתתפות קרובי משפחה בלבד כדי שיכלו לחסוך מכספם, וציין כי עסקני החסידות שוקדים כל העת על תכניות שיאפשרו את קיומם של אירועים מוזלים.

צילום: אחים לעשעווסקי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *