"'עוצמה יהודית' הביאה רק 15,000 קולות ל'איחוד הימין'"

בבית היהודי חשפו מחקר המראה כי עוצמה יהודית לא "סיפקה את הסחורה" בבחירות הקודמות, זאת בניגוד לקמפיין המפלגה. לטענת הבית היהודי, הם גייסו בין 15-20 אלף מצביעים בלבד

מדרגה נוספת במתיחות בימין: בבית היהודי חשפו אמש מחקר עומק המראה כי עוצמה יהודית לא 'סיפקה את הסחורה' בבחירות הקודמות, זאת בניגוד לקמפיין המפלגה בו הם טוענים כי תרמו 70,000 קולות לאיחוד מפלגות הימין ולכן מגיע להם תנאים יותר טובים בהסכם על ההתמודדות המשותפת. כך מפרסם הבוקר 'ידיעות אחרונות'.

לטענת גורמים בבית היהודי, שצוטטו בעיתון, בפועל הצליחו פעילי עוצמה יהודית לגייס בסה"כ בין 15 ל-20 אלף מצביעים בלבד.

המחקר של הבית היהודי עבר על כל הקלפיות בארץ בבחירות לכנסות ה-19 וה-20 ובדק האם הקולות של מצביעי עוצמה יהודית אכן עברו לאיחוד מפלגות הימין.

יצוין שהמדגם אינו פרסונלי, אולם הסטטיסטיקה עוסקת במגמות הגדולות ואלה לא משרתות את הנרטיב של עוצמה יהודית.

המחקר מראה כי בבחירות לכנסת ה־ 19 התמודדה המפלגה לבדה תחת השם "עוצמה לישראל" וזכתה ב־ 66,775 קולות. בבחירות לכנסת ה־ 20 התמודדה המפלגה ביחד עם אלי ישי ומפלגת יחד וזכתה אז ב- 125,154 קולות שגם הם לא הספיקו לעבור את אחוז החסימה.

כך למשל בעיר פתח־תקווה בבחירות 2019 איבדה איחוד מפלגות הימין למעלה מ־ 5,500 קולות לעומת כמות הקולות שהוענקו לבית היהודי בבחירות 2015 – כמות קולות דומה הוענקה בעיר בבחירות 2019 לימין החדש של בנט ושקד, אולם לא ניתן להצביע על "פיצוי" בדמות 1,985 המצביעים שבחרו בעוצמה יהודית בבחירות 2013.

המצב הזה חוזר על עצמו בשורה של יישובים וערים. כך למשל גם בתל־אביב שבה בבחירות 2019 איבד איחוד הימין 5,924 קולות לעומת כמות הקולות שהוענקו לבית היהודי בבחירות 2015. הימין החדש עלה בפחות מכמות הקולות שהבית היהודי איבדה, ולדברי אנשי הבית היהודי, לא נותר כמעט כל זכר ל־ 2,442 האזרחים התל אביביים שהצביעו לעוצמה לישראל בבחירות 2013.

בשבועות האחרונים מתקיימת מחלוקת עמוקה בין שלוש המפלגות המרכיבות את איחוד מפלגות הימין. שיאה של המהומה הזו התרחש לפני כשבועיים בעת שמפלגת עוצמה יהודית הכריזה על פירוק האיחוד.

פרץ והאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' חתמו על ריצה משותפת, לעת עתה ללא שיתוף עוצמה יהודית.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אז למה אתם צריכים אותם לאיחוד?

    אדרבה אל תקראו להם לאיחוד ונראה אם תעברו את אחוז החסימה,
    #משתמשים וזורקים

    מוישה |
    הגב
  2. סקר מוטה , מגמתי ושקרי

    ברור שלימין החדש של בנט ושקד הצביע אחוז לא מבוטל של דתי- לייט ושל חילונים שבבחירות 2015 לא הצביעו לבית היהודי בשל גורמים חרד"לים כאורי אריאל וסמוטריץ. כך שברור שחלק גדול ממצביעי איחוד מפלגות הימין הם דווקא כאלו שהצביעו לרשימת " יחד" בבחירות 2015 בהיותם אוהדי עוצמה יהודית. כך, למשל, בבחירות 2015 הצביעו בכפר חב"ד 78% ל" יחד" ובבחירות 2019 55% לאיחוד מפלגות הימין. המרדף אחר שקד ובנט הכושלים יתגלה כטעות איומה.

    נתנאל |
    הגב