עושים צחוק: מתוך אלף, לא תאמינו כמה חרדים בלבד עובדים בתאגיד כאן

חבר הכנסת משה אבוטבול פנה ליו"ר התאגיד גיל עומר בדרישה לפעול לשילוב הציבור החרדי בתאגיד: "מטרתו של התאגיד הציבורי הינו להשמיע את הקולות המודרים בחברה הישראלית"

מתשובה של תאגיד השידור הציבורי "כאן" לבקשת חופש מידע, עולה כי מועסקים בו 14 חרדים בלבד מתוך כ-1,000 עובדים.

המידע עלה מתוך תשובה שסיפק התאגיד לבקשת חופש מידע שהוגשה על ידי ארגון "בצלמו". לשם השוואה, תשעה עובדים בתאגיד משתייכים לקהילת יוצאי אתיופיה ו-96 הינם מהמגזר הערבי. לצורך פילוח זה, מי שלמדו בילדותם בתלמוד תורה נספרו כחרדים על אף שהם משתייכים לזרם הדתי לאומי.

בתאגיד הוסיפו, כי "ישנם 241 עובדים בפרונט (מגישים, כתבים), מתוכם תשעה עובדים משתייכים למגזר החרדי, ארבעה עובדים בני אוכלוסיית יוצאי אתיופיה ו-35 עובדים מהאוכלוסייה הערבית". עוד צוין, כי לא כל עובדי התאגיד מועסקים במשרה מלאה, כך שבפועל מספר המשרות נמוך מ-1,000.

בעקבות הפרסום, פנה חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) ליו"ר תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר, בדרישה לפעול לשילוב עובדים נוספים מהחברה החרדית.

במכתב, שהעתק ממנו נשלח לשר התקשורת יועז הנדל, כתב אבוטבול: "מדובר במספרים נמוכים ביותר, כאשר משקל הציבור החרדי למשל קרוב ל-10% מהאוכלוסייה. התאגיד הציבורי הינו משאב ציבורי הממומן כולו על ידי משלם המיסים הישראלי – ביניהם חרדים כמובן. בנוסף מטרתו של התאגיד הציבורי הינו להשמיע את הקולות המודרים בחברה הישראלית".

"לצערי ניכר שהתאגיד חוטא לדבר, ובנוסף בשנה האחרונה פוטרו מספר עובדים חרדים מהתאגיד, דבר שצורם עוד יותר על רקע הנתונים האלה".

"אדגיש ואומר שכל העת קוראים לציבור החרדי לצאת לעבוד, והנה הדלתות במקומות ציבוריים סגורים בפניו. בנוסף הציבור הישראלי לא זוכה להכיר את הציבור החרדי על כל גווניו, ובורות יוצרת שנאה".

"אני קורא לך לפעול במהירות לשלב את הציבור החרדי בתאגיד – הן בפרונט והן בתפקידים נוספים"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *