עידית סילמן: "בליכוד הציעו לי את תיק הבריאות ושיריון"

בראיון לחנן גרינווד שיתפרסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום", מספרת ח"כ סילמן על הפניות שקיבלה כדי לטרפד את ממשלת בנט־לפיד. מדברת על ההטרדות ועל האיומים: "אמרו לבן שלי, 'אימא שלך שטן'". ותוקפת את נתניהו: "אנחנו שמאל?"

כדי שתערוק מימינה ותטרפד את הקמת ממשלת בנט־לפיד, היו מוכנים בליכוד להציע לח"כ עידית סילמן הרבה מאוד. "הרים וגבעות", בניסוחה.

ח"כ עידית סילמן אומרת בראיון כי: "יש לי הצעות בטוחות. הציעו לי להיות שרת הבריאות ולקבל שיריון בליכוד לעשר שנים. אם הייתי רוצה להיות בליכוד, הייתי עפה מכאן מזמן. הכי קל היה לי לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד, אבל אני כאן לטווח הארוך וכדי להביא את הערכים שלי לידי ביטוי".

טבילת האש הראשונה של סילמן כיו"ר הקואליציה עברה בהצלחה, עם הפלת הצעת החוק של יו"ר הקואליציה היוצא, מיקי זוהר, שביקשה להגביל את זכות העמידה בבג"ץ.

בשבועות האחרונים היא נתקלת באיומים ובהטרדות בהיקף שקשה לזכור, ואף הוצמדה לה אבטחה.

סילמן מספרת כי: "היו אחריי מעקבים, כלי רכב שנסעו אחריי ביום ובלילה. אתה רואה אנשים מאורגנים, שלא היית רוצה לפגוש בסמטה בלילה. היה אדם שלחש לי שהוא מאחל שישחטו אותי".

עוד אמרה: "בני האמצעי, איתן בן ה־11, לא הלך במשך תקופה לבית הספר. אחד ההורים פנה אליו מחוץ לבית הספר ואמר לו, 'אימא שלך שטן, שתישרף בגיהינום'. מורה לשעבר של אחד הילדים הגיב נגדי בפייסבוק במילים קשות. היו מפגינים מול בית הספר של בני הגדול, עילאי, וגם הבת הקטנה שלנו, רק בת 6, חזרה לישון איתנו בלילה".

לכל המבקרים היא עונה בקול ברור: "אני לא בוגדת, אני לוקחת אחריות. אנחנו היחידים שלא בגדנו בעם ישראל. צריך להחזיר את המדינה למסלול".

הממשלה הבאה, אומרת סילמן, תהיה ימנית לא פחות מהממשלה היוצאת, ואולי אף יותר: "אני שומעת הפחדות מכאן ועד חאן אל־אחמר, אבל בסוף ניבחן במעשים שלנו. מי שידע להכניס את השמאל ולזרוק אותנו היה נתניהו. הוא היחיד שדאג לשמאל. הוא דאג לציפי לבני, לאהוד ברק ולאבי ניסנקורן. שהוא לא יספר לנו מי זה שמאל – הוא זרק אותנו בכל פעם ולקח את השמאל. הוא יושב היום בקואליציה עם העבודה וכחול לבן, והיה לוקח בשמחה גם את לפיד אם היה מתאפשר לו".

בראיון מתייחסת סילמן גם לדחיית מצעד הדגלים ליום שלישי הבא, עובדה שמעבירה את ההחלטה לממשלה הבאה. היא מכריזה כי: "הקבינט, שמנוהל על ידי הממשלה, ברח מאחריות וגלגל אותה הלאה. ברמה העקרונית, ברור שבן אדם יכול להסתובב עם דגל ישראל איפה שהוא רוצה, בכל מקום, כולל בשער שכם ובעיר העתיקה. אי אפשר לומר שיש התרסה בשער שכם כשכל אחד בדרום מסתובב עם קלצ'ניקוב. השאלה היא אם שלטון החוק קיים. כרגע זה לא המצב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *