עיצוב תאורה לבית

דרך בחירת גופים ומערכות תאורה יש לנו את האפשרות להדגיש ולתת תשומת לב לפריטים מסוימים שהיינו רוצים להבליט בחלל, וכך ליצור בדיוק את האווירה הרצויה לנו

הידעתם? לעיצוב חלל באמצעות תאורה יש השפעה לא רק על המראה שמתקבל, אלא גם אפקט פסיכולוגי של ממש ויכולת להשפיע על מצב הרוח שלנו, מידת החיוניות והמוטיבציה, והתפקוד הכללי. בנוסף, דרך בחירת גופים ומערכות תאורה יש לנו את האפשרות להדגיש ולתת תשומת לב לפריטים מסוימים שהיינו רוצים להבליט בחלל, וכך ליצור בדיוק את האווירה הרצויה לנו. תהליך עיצוב תאורה לבית מסייע לנו למקד את העין באזורים שאנו רוצים, ולהסתיר את האזורים הפחות אטרקטיביים.

כיצד מתייחסים לחלל בתהליך עיצוב תאורה לבית?

ובכן, הדבר הראשון שאנחנו צריכים להתייחס אליו הוא להפריד כל חלל מהחלל הסמוך לו, ולהכין סוג של רשימת פעולות וצרכים עבור כל אחד מהחדרים בבית. למשל, במטבח אנחנו מבשלים ואוכלים, בסלון אנחנו יושבים עם היקרים לנו ומשוחחים, לעיתים גם צופים בטלוויזיה. בחדר השינה אנו קוראים ספר, ישנים ומבלים באווירה רומנטית עם בן או בת הזוג, בחדר העבודה אנו עובדים על המחשב וקוראים מיילים ובחדר הילדים משחקים, צוחקים, שרים ורוקדים.

ברגע שאנו יודעים אילו פעולות מתבצעות בכל חלל, קל לנו יותר להתאים את סוג התאורה, לבחור את הסגנון העיצובי של הגופים השונים, להחליט על הגבהים של הגופים וצבעם, לקבוע את המיקום שלהם ולבחור את הגוון של התאורה.

בשלב השני, נוכל לגשת לבחור את גופי התאורה השונים. נברשות וגופי תאורה צמודי או תלויי תקרה יספקו את האור הכולל והמרכזי בחלל כמו סלון, למשל. מנורות צמודות קיר לעומת זאת, או מנורות עומדות, עשויות להתאים לפינות קריאה וישיבה.

החשיבות של יועץ תאורה בתהליך עיצוב תאורה לבית

יועץ תאורה יסייע לנו בכל תהליך עיצוב התאורה בבית שלב אחר שלב. ביחד איתנו הוא יאפיין את החללים השונים, יבין את הסגנון העיצובי של הבית, ויציג בפנינו את האפשרויות לשילוב גופי תאורה שונים בכל מקום. לעיתים לא יספיק רק גוף תאורה אחד בחדר מסוים, וכדאי יהיה לשלב בין כמה סוגי מנורות על מנת לפיזור נכון של האור.

כשעוסקים בנושא חנויות תאורה יש כל  כך הרבה אפשרויות העומדות לנגד עיננו, שניתן בקלות ללכת לאיבוד. תפקידו של יועץ התאורה הוא למקד אותנו בהתאם לתקציב העומד ברשותנו, תוך לקיחת מאפייני החלל שאנו מעצבים בחשבון.

יועץ תאורה מקצועי ומנוסה מכיר את מרבית סוגי גופי התאורה, ומקפיד לקבל את הידע העדכני ביותר בתחום. לכן הוא יכול להסביר לנו על ההבדלים בין הגופים, על היתרונות אל מול החסרונות של גוף כזה או אחר, על פיזור נכון של האור בחלל, על איכות החומרים, הטכנולוגיות והתאמת הגופים לסגנון העיצובי של הבית.

אמנם מדובר בהשקעה כספית לא מעטה, אך בטווח הארוך מדובר בהשקעה משתלמת הן מבחינת הכסף והן מבחינת הזמן, ושווה להשקיע בתהליך תכנון התאורה ממש כמו בכל דבר אחר בבית!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *