עיריית ירושלים תקבל תקציב של 150,000 אירו עבור שיפור והרחבה של אזור "אוויר נקי"

עיריית ירושלים, יחד עם 5 ערים נוספות, ביניהן לונדון, זכתה במענק אירופי לקידום חדשנות בהגבלת גישת כלי רכב מזהמים למרכזי ערים [access regulations]. התוכנית נועדה לקדם חדשנות ושיתוף פעולה בתחום התחבורה המקיימת.

יחד עם ירושלים בקבוצה, זכו במענק: לונדון, בילפלד בגרמניה, ויטוריה גסטז בספרד, הלמונד בהולנד ופאדובה באיטליה.

במסגרת המענק, עיריית ירושלים תקבל תקציב של 150,000 אירו עבור שיפור והרחבה של אזור "אוויר נקי" לקראת אזור של אפס פליטות, כמו גם מדידה, הערכה והכנת דו"חות אודות הפרויקט.

תקציב הפרויקט כולו (כולל כל הערים) 3.5 מיליון אירו והוא יימשך 3 שנים.

מדובר במענק במסגרת התוכנית האירופאית Horizon 2020 לקידום שיתוף פעולה בחדשנות במגוון תחומים, ביניהם תחומי איכות הסביבה ותחבורה, בהם עוסק הפרויקט של עיריית ירושלים. תקציב התוכנית Horizon 2020 כ- 77 מיליארד אירו למשך 7 שנים (2014 – 2020) וגם ישראל שותפה בתכנית זו.

עד כה, ניתנו לפרויקטים ישראליים מענקים על סך כ-660 מיליון אירו, מתוך כך כ-200 מיליון אירו לתעשייה וכ-440 מיליון אירו לאקדמיה. אחוזי ההצלחה נמוכים – רק כ-13% מהפרויקטים הישראליים שהוגשו עד כה זכו במענק – דבר המעיד על מורכבותה של התכנית.

לפני כשנה החליטה עיריית ירושלים להפוך את מרכז העיר לאזור "אוויר נקי"LEZ-Low] [Emission, במטרה לשפר את איכות וחיי התושבים. נחקק חוק עזר שנועד להגביל כניסת רכב כבד ומזהם, רכב דיזל ישן (מעל 3.5 טון), שלא הותקן בו מסנן חלקיקים, למרכז ירושלים. על מנת לייעל ולשפר את יישום אזור האוויר נקי – חברה עיריית ירושלים לערים נוספות והגישה את הבקשה לתמיכה ל- Horizon 2020. עיריית ירושלים מתכוונת לא רק לשפר את ה-LEZ, אלא להעמיק את המגבלות בעתיד, לקראת הרחבה לאזור של אפס פליטות ולא רק אזור מופחת פליטות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *