עליה בתאונות ביתיות מאז תחילת משבר הקורונה

כמו כן מדווחים הרופאים, מומחי האיגוד, כי נרשמה עליה בפציעות כתוצאה מעבודות בית כמו תיקונים וצביעה או כוויות קלות ממדללי צבע וחומרי המסה

מאז תחילת משבר הקורונה, נרשמה עליה בתאונות ביתיות שנגרמו במהלך בישול ואפיה כמו פציעות, חתכים וכוויות קלות ממים רותחים, שמן חם, מחבתות ותנורים, כך מדווח האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית.

כמו כן מדווחים הרופאים, מומחי האיגוד, כי נרשמה עליה בפציעות כתוצאה מעבודות בית כמו תיקונים וצביעה או כוויות קלות ממדללי צבע וחומרי המסה. באיגוד מסבירים כי מדובר בין היתר בחתכים עמוקים בכפות הידיים מסכיני מטבח, שיפשופי פומפיה עמוקים, חתכים מכלי נגרות וגינון וכי הטיפול יהיה בהתאם לחומרת הפציעה במרפאת קופת החולים או בבית חולים על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית אשר יתפור או ידביק את החתך.

• רופאי איגוד ממליצים במקרה של כוויה יש לשטוף במים פושרים את המקום במשך מספר דקות, במקרה של חתך שמדמם יש ללחוץ על המקום, מספר דקות בעזרת פד גזה סטרילי או מגבת נקיה עד לעצירת הדימום.

• בהתאם לחומרת הפציעה יש להתקשר למוקד הטלפוני של קופת החולים לקבלת הנחיות להמשך טיפול.

• במידת הצורך תופנו למרפאת הקופה בקהילה או לבית חולים, שם יטופלו הנפגעים על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית אשר יתפור או ידביק את החתך כדי למנוע זיהום ולעודד החלמה.

• רופאי האיגוד מדגישים כי אין צורך לחשוש להגיע לבית חולים במקרה של צורך ממשי.

• באיגוד מזכירים כי בישול הוא תחביב נפלא, אך גם יכול להיות מסוכן ולכן יש להקפיד על כללי זהירות, בשימוש בסכינים ובשמן רותח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *