עמית סגל חושף: האסטרטגיה החדשה של רה"מ לשתות לסער מנדטים

מדובר ב-4 מנדטים המהווים כ-150 אלף איש. אמנם לא ניתן להגיד שהשאר הם ניצבים במלחמת המנדטים, אך מסתמן כי הבחירות יוכרעו ממש שם.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 עמית סגל חושף את האסטרטגיה החדשה של הליכוד להשגת רוב של שישים ואחד אצבעות בכנסת הבאה.

לדבריו, סקר המנדטים משבוע שעבר מטעם מכון גבע הצופה 13 מנדטים לתקווה חדשה, טומן בתוכו את העובדה שארבעה מתוך אותם מנדטים הם אנשים שבמרץ 2020 הצביעו לליכוד. כעת נתניהו מכוון את האש ישירות אליהם מידיעה כי הם אותם מנדטים שיכריעו את הבחירות – והוא פונה אליהם מעל ראשו של סער ואומר להם – "אתם תצביעו לסער אבל תמליכו את לפיד לראש ממשלה".

סגל מוסיף כי את הניצנים של המהלך הזה ראינו כבר, אבל כעת זה נראה כמו סימן של מסע פרסום נרחב מאוד, שנועד להחזיר את המנדטים שמפרידים בין נתניהו לבין ניצחון של 61 מנדטים. זהו כמובן דבר משמעותי במיוחד מכיוון שלפי סקרי העומק של הליכוד, אותם הבוחרים רוצים לראות את סער כראש ממשלה אולם לא בהכרח כשר בכיר בממשלת לפיד.

ומה יעשה סער לשמור על אותם מנדטים, כאן מסביר סגל כי ליו"ר תקוה חדשה יש מנגד יש שתי דרכים לשמור על אותם ארבעה מנדטים: האחת, להבהיר את עמדותיו. חשוב לציין שהוא אכן מדגיש זאת כבר ומבהיר שתחת לפיד הוא לא מתכוון לשבת. הדרך השנייה שסער יכול לבחור בה היא נקיטת אסטרטגיה דומה. כלומר, אם נתניהו מדבר על השותפים הקואליציוניים של סער, על סער לדבר על השותפים הקואליציוניים העתידים של נתניהו: בן גביר, חיבור שנתניהו לא מכחיש, ומנסור עבאס, חיבור שהוא כן מכחיש.

כאמור, מדובר ב-4 מנדטים המהווים כ-150 אלף איש. אמנם לא ניתן להגיד שהשאר הם ניצבים במלחמת המנדטים, אך מסתמן כי הבחירות יוכרעו ממש שם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *