ענבי מאכל חדש, נקרא ״ענבי ריבלין״ לזכרה של רעיית הנשיא נחמה ריבלין ז"ל, במסגרת ביקורו של נשיא המדינה במשרד החקלאות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סייר בבית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי בבית דגן ובמנהל המחקר החקלאי של משרד החקלאות. הביקור נערך בהזמנת שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, ובליווי נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן. במהלכו הוצג לנשיא ולבני משפחתו אשר ליוו אותו זן ענבי מאכל חדש, ״ענבי ריבלין״, שנקרא כך לזכרה של רעיית הנשיא, נחמה ריבלין ז"ל.

״יש בהם טעם של נחמה,״ אמר הנשיא לאחר שטעם בהתרגשות מהענבים והודה לחקלאים והמדענים המפתחים אותו.

המדען הראשי של משרד החקלאות ד״ר אבי פרל, הציג לנשיא ולבני המשפחה את הזן הנדיר בעל הקליפה הדקה במיוחד, נטול החרצנים ובעל מתיקות יוצאת דופן. בדבריו אל משפחת ריבלין אמר: ״לא הכרתי אישית את נחמה, אך יחד עם זאת שמחתי שהסכמתם לקרוא לזן הענבים שלפניכם על שמה. כפי שלכל איש יש שם שנתן לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו ולכל איש יש שם שנתנו לו קומתו ואופו חיוכו – גם לכל זן יש שם, שנתנו לו יוצריו ונתנו לו עונות השנה. והוא מביע את אופיו, ואת יופיו, ונוצר מזיכרונות ורגעי אמת עמו. יש משהו בשמו של אדם ובשמו של זן שמבטא את מהותו הייחודית, הפנימית והחד פעמית כי לעתים זה קצת מכעיס שאנו זוכרים איך אדם מת, ולא איך הוא חי, כאילו מגדירים את האדם לפי נסיבות מותו ולא לפי פועלו בחייו."

"אשכול הענבים "ריבלין" שלפניכם, מורכב מעשרות ענבים בודדים. כל אחד מהם קשה מבחוץ, אך רך ומתוק מבפנים. כל עינב אוצר בתוכו מתיקות של מעשה טוב בחייו של אדם. והאשכול כולו – כמייצג את נחמה. מכלול של ענווה, הדר ויופי. יש כאן גם סוג של סגירת מעגל. נחמה, בוגרת תואר ראשון בביוטכנולוגיה ובזאולוגיה, עם תעודת הוראה במדעי הטבע, במשך שנים ארוכות עבדה באוניברסיטה העברית במכון למדעי החיים. האהבה לטבע והשמירה עליו היו וימשיכו להיות חלק ממורשתה. אני שמח כי בביקור זה הצלחתי לתרום ולו במעט להנצחה זו.״

מדעני וחוקרי המשרד הציגו לנשיא פיתוחים אחרונים בגידולי החממות, בגידול הקאנביס ובפיתוח ממתיקים מן הטבע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *