עצמאים ופרסתם ברשתות? מס הכנסה בדרך אליכם

במבצע ביקורות שערך פקיד שומה תל אביב 3 בעסקים בענפי המסחר ומתן השירותים בתל אביב יפו נמצא כי מתוך 70 בתי עסק שנבדקו רק 6 לא רשמו הכנסות כדין. למבצע קדמו תצפיות וקניות ביקורת סמויות.

לקראת המבצע, איתרה מנהלת מחלקת ניהול ספרים תל אביב 3, פוסטים של מכירת שמלות בפייסבוק ובאינסטגרם של חנות למכירת שמלות כלה. כאשר הגיעו המבקרים לחנות הם בדקו בספרי העסק ומצאו כי ארבע מכירות שונות של שמלות כלה לא נרשמו בספרים. לשאלתם מדוע לא נרשמו מכירות אלו, ענה בעל העסק: "היה לי הרבה לחץ ולא יכולתי גם לעצב , גם לתפור ,וגם לרשום".

בביקורת נוספת שנערכה במוסך, עלה כי טיפול ברכב בסכום של 3,070 ₪ הסתיים ולא נרשם בספרי העסק כנדרש. לשאלת המבקרים מדוע לא רשם את ההכנסה בגין תיקון הרכב ענה: "זו פאשלה שלנו, לא יודע אם שילמו לי".

במהלך קניית ביקורת מקדימה בחנות כלי בית עלה כי בעל העסק לא רשם את הקנייה בספרים. כאשר נשאל על כך ענה: "התכוונו לרשום פשוט לא הספקתי". בקניית ביקורת נוספת בחנות ביגוד עלה כי גם שם הקנייה לא נרשמה. תשובת העובד על כך: "באותו יום לא הייתי, הייתה עובדת מתלמדת והיא כנראה לא רשמה".

מבצע ביקורת זה, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *