"ערבוב השפעת והקורונה עלול לגרום לפאניקה חסרת תקדים"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות התכנסה היום לדון על נזקי הקורונה, כאשר מנכ"ל קופ"ח כללית חשף בדיון כי "הקורונה עלתה לנו מיליארד שקל". יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ התייחס להכנות לחורף הבא: "חייבים לגרום לציבור להתחסן נגד שפעת. ערבוב השפעת והקורונה עלול ליצור כאוס כלכלי במדינה"

במסגרת סקירה שערך לחברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אמר מנכ"ל שירותי בריאות כללית פרופ' אהוד דודסון: "הקורונה עלתה לכללית כמיליארד שקל. תג המחיר לכל מיטה מותאמת הוא 50-100 אלף ₪. משרד הבריאות דרש מאתנו להפוך 80% מהמיטות למתאימות לאשפוז קורונה. אני חייל נאמן של מערכת הבריאות וכך עשינו".

בהמשך התייחס פרופ' דודסון למצב התחלואה כיום ואמר: "אנחנו בודקים היום הרבה א-סימפטומטיים. אתמול עשינו רק בכללית 6,500 בדיקות. באופן טבעי ככל שעושים יותר בדיקות יהיו יותר חולים מאומתים אבל יש פחות תחלואה ומספר המונשמים נמוך ולא עלה. לכן לדבר על גל שני זה קצת מוגזם".

בנוסף, התייחס פרופ' דודסון להכנות לקראת החורף הבא: "בחורף השנה התחסנו אצלנו 1,250,000 אנשים נגד שפעת. היעד שלנו השנה הוא להכפיל את מספר המתחסנים בחורף הקרוב".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר "חייבים לגרום לציבור ללכת להתחסן. ערבוב השפעת והקורונה עלול לגרור כאן פאניקה וליצור כאוס כלכלי במדינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *