ערד ניר מדווח מטורקיה על החטיפה שסוכלה

שטרת איסטנבול מנהלת בשיתוף המוסד מצוד אחר חוליות טרור איראניות. לפחות 1,000 ישראלים בטורקיה קיבלו שיחות אזהרה, כאשר באחד המקרים היה ניסיון חטיפה שסוכל ברגע האחרון

משטרת איסטנבול מנהלת בשיתוף המוסד מצוד אחר חוליות טרור איראניות. לפחות 1,000 ישראלים בטורקיה קיבלו שיחות אזהרה, כאשר באחד המקרים היה ניסיון חטיפה שסוכל ברגע האחרון.

נבדק דיווח מאזרח ישראלי שלפיו ניסו לחטוף אותו במהלך הימים האחרונים. לטענתו, היה מגע פיזי בינו לבין אלה שהוא טוען שניסו לחטוף אותו, והוא הצליח לחמוק ברגע האחרון.

לפי ההערכות המודיעיניות, לא הצליחו לשים את היד על כל החוליות שנמצאות בשטח וישנה פעילות נוספת. כאלף ישראלים הוזהרו בימים האחרונים על ידי גורמי ביטחון ישראליים מניסיונות לפגוע בהם והם התבקשו לחזור ארצה. במערכת הביטחון מודאגים מכך שחלק מאלו שהוזהרו נשארו עד כה בטורקיה.

המדינה הקימה צוות משימה מיוחד של המוסד, השב"כ והמל"ל, שעובד 24/7 לניתוח מודיעין וגזירת טיפולים ואזהרות לישראלים בזמן אמת.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למתיחות הזאת, ואמר כי "זרועות הביטחון של ישראל עושים הכול כדי לסכל פיגועים כאלה, וכדי לנטרל מראש את שולחיהם של המחבלים, ואת שולחי שולחיהם". הוא הבהיר כי "לא נהסס להפעיל את עוצמתה של ישראל בכל מקום בעולם, למען שמירה על אזרחינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *