עשור לביטקוין: היום מציינים ברחבי העולם עשור להשקתו של המטבע הדיגיטלי

ביטקוין, המטבע הדיגיטלי הראשון בעולם חוגג היום עשר שנים לקיומו. בתאריך ה- 3/1/19 נכרה הבלוק הראשון בבלוקצ'יין של המטבע הדיגיטלי, כאשר ממציא המטבע הכניס אל תוך הקידוד של אותו הבלוק, את הכותרת של הטיימס הלונדוני מאותו היום "Chancellor on Brink of Second Bailout for Banks". השורה הסמלית הזו מעידה על כך שאותו הבלוק לא נכרה לפני יום ה- 3/1/09, ועל הרעיון שעמד מאחורי הפיתוח של ביטקוין, מערכת מוניטרית מבוזרת, שאינה תלויה בבנקים או ממשלות ומאפשרת אחזקה והעברת כספים באופן אוטונומי בין אנשים וגופים בכל רחבי העולם.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, הסביר את החשיבות של ציון העשור למטבע: "כאשר מסתכלים על המגמה לאורך השנים, המקום אליו הגיע ביטקוין ותעשיית המטבעות הדיגיטליים המבוזרים הוא בלתי יאמן. כאשר צוטטה הכותרת בבלוק הראשון, היה מדובר בחלום, שנכתב לתוך קוד של תוכנה, וכיום מדובר במערכת מוניטרית שלמה, חובקת עולם. עוד לא מושלמת, ועוד לא יציבה כפי שהינו רוצים לראות אותה, אבל כבר עכשיו כזו המאפשרת להעביר כספים מצידו האחד של העולם לשני, בדקות, מחד, ומאידך, מאפשרת לקנות כרטיסים למסיבה בתל אביב. אנחנו רוצים להעביר מסר שירידת השערים בתקופה האחרונה אינה תחילת הסוף, אלא רק חלק ממחזוריות טבעית, בחזון גדול שעוד יקרום עור וגידים. התנודתיות בשוק יוצרת דווקא מצב חיובי בו מיזמים יתמקדו בפיתוח הטכנולוגיה ויצירת ערך אמיתי, ולא בניסיונות לעשות סיבוב מהיר. כאשר הגל יחזור נראה חברות בוגרות ומשמעותיות יותר, מה שיאפשר לתחום כולו לפרוץ קדימה".

למרות ירידות השערים, יציינו היום בעולם את העשור למטבע ולתנועה החברתית- כלכלית שהתפתחה איתו, במגוון אירועים. בישראל יערך אירוע עשור לביטקוין במועדון האומן 17 בת"א, אליה נמכרו למעלה מ- 1000 כרטיסים. באירוע יקחו חלק ד"ר אדם בק (Adam back) מנכ"ל Blockstream, שעבודתו מצוטטת במסמך היסוד של ביטקוין, מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי המארגן את האירוע יחד עם שגרירות הביטקוין, אדם מייסטר, גורו הביטקוין הבינלאומי, יוני אסיא מנכ"ל eToro, יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, עמוס מאירי, מנכ"ל Colu, עוד תומכים באירוע DX, Beam, קוינמאמה, זן פרוטוקול, סירין לאבס, ביטרייטד, קולו, מילנטריקס, אפישנט פרנטיר, toi.lab ואחרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *