פוגע ביעילות החיסון: המוטציה מניו יורק הגיעה לישראל

שלושה מקרים ראשונים של מוטציית הנגיף מניו יורק אותרו בישראל

שלושה מקרים ראשונים של מוטציית הנגיף מניו יורק אותרו בישראל – כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13.
עד כה מפושטת בישראל המוטציה הבריטית, כן אותרו עד כה אחוז 1 של המוטציה הדרום אפרקיאית. הערכה היא כי ריבוי הטיסות מניו יורק הם אלו שהחדירו את המוטציה לישראל.

הוריאנט החדש שזוהה לאחרונה בניו יורק מכיל מוטציה שמאפשרת שלו לחמוק מהמערכת החיסונית של הנדבק ולפלוש לגופו. כמו כן הוא משפיע על יעילות טיפולים בנוגדנים חד-שבטיים (monoclonal antibody treatments). תת הזן הזה נמצא בכמה דגימות שנעשו עוד בנובמבר, אבל עתה מתפשט במהירות בעיר שבה עד כה ניתנו כמיליון חיסונים, לא כולם עדיין כמנה שנייה.

שני מחקרים נפרדים שנעשו בארה"ב זיהו את הוריאנט החדש שמתפשט בעוד אזורים בצפון-מזרח ארה"ב, בסמוך לניו יורק. תת הזן הזה מסומן B.1.526 שמסמן את מיקום המוטציה. המוטציה שהתגלתה בתת זן זה דומה למוטציה המאפיינת את הוריאנט הדרום אפריקאי שגם הוא גילה עמידות מסוימת מפני חלק מתרכיבי החיסון הנמצאים כבר בשימוש.

"ראינו עלייה עקבית בשיעור הימצאותו בדגימות מסוף דצמבר 2020 ועד אמצע פברואר 2021 כאשר בשבועיים האחרונים השיעור הזה הגיע ל-12.7% שיש בו בגדר אות אזעקה", דיווחו הצוותים מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק וכן מ"קל-טק" בפסדנה, קליפורניה.

"הדאגה המרכזית ממוטציה הזאת היא השפעתה על חלבוני מעטפת הנגיף שלפי הערכות מאפשרת לו לחמוק באופן חלקי מהשפעתם של חלק מהחיסונים", ציינו החוקרים אך הדגישו: למרות האפשרות של פגיעה מסוימת ביעילות החיסונים, המחקרים מראים כי החיסונים עדיין צפויים לנטרל את הנגיפים גם מתת הזן הזה כמו מתת הזן הדרום אפריקאי והבריטי, כדי לספק הגנה מפני מחלה קשה.

במקביל, כינוס ישיבת קבינט הקרונה מתעכב עקב מחלוקת בין משרד הבריאות למשרד התחבורה והמל"ל על מתווה נתב"ג. בכיר במשרד הבריאות: "התחושה בממשלה היא שהקורונה הסתיימה ואנחנו לא מסכימים לכך"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *