בצל השיחות: פוטין מאיים להטיל פצצת אטום על קייב

ברוסיה טענו שהאוקראינים הסכימו לשיחות בבלארוס – באוקראינה מכחישים

המלחמה באוקראינה: נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, הורה למשרד הבטחון להעביר את כוחות ההרתעה הרוסיים למצב מיוחד של כשירות מבצעית.

מדובר בכוחות ההרתעה הגרעינית, המועברים למצב כוננות גבוה לאחר "הצהרות תוקפניות" מצד מדינות נאט"ו.

פוטין אמר בפגישה עם שר ההגנה הרוסי: ״מדינות המערב לא רק נוקטות בצעדים כלכליים לא ‏ידידותיים נגד רוסיה. גם מנהיגיהן של מדינות מובילות בנאט״ו מצהירים הצהרות תוקפניות כלפי רוסיה – ולכן הוריתי לכוחות ההרתעה של רוסיה לעבור לכוננות מיוחדת״. פוטין הזהיר בנאומו בתחילת הפלישה שאל למדינות זרות להתערב בנעשה באוקראינה, שכן מהלך כזה ״עלול להביא להשלכות שטרם ראינו״.

שר החוץ האוקראיני הגיב לאיומי פוטין: "אם פוטין ישתמש בגרעין נגד אוקראינה זה יהיה קטסטרופה עבור כל העולם, אך זה לא ישבור אותנו"

 

‏המהלך הדרמטי של הנשיא פוטין הוא תגובתה של מוסקבה לאוסף הסנקציות המכבידות שמטיל עליה המערב, יחד עם סגירת המרחב האווירי של מדינות רבות למטוסים רוסים. אבל לא פחות, זו כנראה גם תגובה לנאומו ההיסטורי של הקאנצלר שולץ בברלין, שבו הוא הודיע על שינוי דרמטי במדיניות הביטחון הגרמנית שיתבטא בין השאר בהגדלה דרמטית של תקציב הביטחון הגרמני.

סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה קודם כי אוקראינה הסכימה לקיים שיחות במחוז גומל שבבלארוס.

באוקראינה מדווחים: כוח גדול של צבא רוסיה עושה דרכו לכיוון הבירה קייב

יועץ שר הפנים האוקראיני: "יש שיירה גדולה של כלי רכב משוריינים של האויב בדרכה לקייב. אבל אני חושב שאנחנו יודעים לאן הם נוסעים ואנחנו מוכנים לקראתם".

הממשלה האוקראינית מאשרת שויקטור מדבדבצ'וק, מבכירי האופוזיציה במדינה שהואשם בבגידה בשל עמדותיו הפרו-רוסיות, נמלט ממעצר בית שבו הושם בחודש ינואר

דובר משרד החוץ האוקראיני נמנע מלאשר את הדיווח הרוסי שלפיו משלחת אוקראינית בדרכה לשיחות המשא ומתן בבלארוס.

בשיחה בין זלנסקי ולוקשנקו סוכם שהמשלחות ייפגשו ללא תנאים מוקדמים סמוך לנהר פריפיאט. לוקשנקו הודיע כי הוא ערב לביטחונה ושלומה של המשלחת האוקראינית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *