פנייה דחופה למנדלבליט: לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ קריב

המאבק על הכותל המערבי עולה מדרגה

המאבק נגד הרפורמים עולה שלב: בפנייה דחופה ששוגרה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דורש מרכז ליב"ה שמוביל את המאבק נגד השתלטות הרפורמים בישראל, לפתוח בחקירה פלילית כנגד השותפים לפרובוקציה שהתרחשה ברחבת הכותל המערבי ביום חמישי ע"י ידי קבוצות רפורמיות ובראשם ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת חוקה בכנסת.

תחת הכותרת "הפרת חוק השמירה על המקומות הקדושים – ביצוע פרובוקציה והפרת סדר", כתב עורך הדין משה פולסקי למנדלבליט כי "ביום חמישי האחרון,  א' במרחשוון תשפ"ב (7.10.21) נערך טקס ברחבת הכותל, ובו נערכה ע"י אלו המכונות "נשות הכותל" קריאה בספר תורה,  בניגוד גמור למנהג המקום ולהנחיות הממונה על המקומות הקדושים".

עו"ד פולסקי ציין מטעם מרכז ליב"ה כי נרשמו במקום מספר הפרות חוק על ידי מובילי הפרובוקציה: "בנוסף, במהלך האירוע נכנסו גברים לעזרת הנשים, בניגוד גמור לנהלי התפילה במקום, ובניגוד גמור למקובל בעם ישראל מדורי דורות".

לדבריו בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, "במקום התפתחה הפרת סדר רבתי, וכי הפרובוקציה הפלילית בוצעה בתמיכתו של ח"כ פוחז, מר קריב, אשר סייע ביצירת הפרובוקציה ובפגיעה  ובחילול, המקום הקדוש הן בהכנסת ספר תורה והן בשל כניסת גברים לעזרת הנשים. [במאמר המוסגר נציין כי אך נציין כי  לאחרונה, השרה שקד בעת ביקורה במדינה איסלאמית התכוננה היטב לביקור, וכיבדה את המדינה המארחת בעטיית הלבוש המקובל אצל המארחים]".

בפנייה למנדלבליט נטען כי "מדובר בפגיעה ובחילול מקום קדוש, עבירה לפי סעיף 2(א) לחוק השמירה על המקומות הקדושים, תשכ"ז-1967 אשר העונש הקבוע בצידה הוא 7 שנים. וכי נבקש לפתוח בחקירה פלילית כנגד כלל המעורבים ואף בנקיטת צעדי מנע בדמות הרחקתם מהמקום הקדוש לשם שמירה על שלום ובטחון הציבור".

עוד נטען על ידי מרכז ליב"ה כי "למותר לציין כי גם החסינות המוענקת לח"כ רלוונטית לעניין העמדה לדין פלילי אולם אין בכוחה של חסינות לאפשר המשך ביצוע עבירה והפרת השלום. למעלה מכך בסעיף 3(א) לחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, תשי"א-1951 מצוין כמפורש כי חבר הכנסת לא ייעצר אלא אם נתפש בשעה שעשה מעשה פשע שיש עמו שימוש בכוח או הפרעת השלום או בגידה,  ומשכך נראה כי אף היה מקום להורות על מעצרו של חה"כ קריב בנסיבות האמורות משום שמדובר במעשה שנעשה בכוח, ואף ההי כרוך בהפרת השלום".

"גם ככל ונראה כי אין מקום להורות על מעצרו של ח"כ בנסיבות אלו, נבקש להנחות את משטרת ישראל, שלא לאפשר את המשך ביצוע העבירות ואף את תפיסת ספר התורה. אין מדובר בחיפוש בכליו של בחה"כ אלא בתפיסת ספר תורה עימו עושה חה"כ שימוש ציני, הכרוך בהפרת סדר רבתי", הוסיף עורך דין פולסקי.

לסיום נטען כי "לאור האמור, ומשמדובר בעבירה פלילית, החוזרת על עצמה, שנעשתה בכוונה תחילה, נבקש כי תיפתח חקירה פלילית בעניינם של כל המעורבים , למותר לציין כי החסינות המוקנית לח"כ אינה מוקנית לאלו המבצעים עימו עבירה בצוותא. נבקש להנחות את משטרת ישראל כי חובה עליה לעמוד על שמירת החוק, וכי היא מחוייבת למנוע המשך ביצוען של עבירות".

ח"כ גלעד קריב
צילום: התנועה המסורתית

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *