פסק דרמטי שישפיע על אושיות הרשת החרדיות: בית המשפט פסק נגד אושיית הרשת

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק לטובת בית ספר חרדי בפתח תקווה שביקש להוציא את בנותיה של אושיית רשת חרדית מחוסר התאמה לרוח בית הספר. סערה בברנז'ה

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק לטובת בית ספר חרדי בפתח תקווה שביקש להוציא את בנותיה של אושיית רשת חרדית מחוסר התאמה לרוח בית הספר.

עורך הדין משה אוסדיטשר שמייצג את המשפחה אומר שהמשפחה מתכוונת לערער לבית המשפט העליון. זוהי פסיקה תקדימית שיכולה להיות עם השלכות לכל אושיות הרשת החרדיות שירצו בעתיד לעתור נגד בתי הספר שיזרקו אותם.

כמה ימים לאחר שהעניקה ראיון בחדשות 13 וסיפרה על החלטתה לעתור לבית המשפט בגין סילוק בנותיה מבית הספר בית יעקב בפתח תקווה, הבלוגרית פרסמה הודעה משמחת בדף האינסטגרם שלה ובה ציטטה מפרק תהילים את הפסוק הַלְלוּיָהּ אוֹדֶה ה’ בְּכָל־לֵבָב, בְּסוֹד יְשָׁרִים וְעֵדָה: גְּדֹלִים מַעֲשֵׂי ה’, דְּרוּשִׁים לְכָל־חֶפְצֵיהֶם: הוֹד־וְהָדָר פָּעֳלוֹ, וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:

באקטואליק פורסם בשעתו טור חריף של חני מאלעד נגד אושיית הרשת. "הלב כואב ודומע עם הבנות התמימות שלא מבינות מדוע הן לא יכולות להצטרף לחברות ולהתחיל את שנת הלימודים כמו שאר החברות לכיתה.

הילדות הן קורבנות של האם. האם החליטה לשווק ליין חדש של איפור, לבריאות, בערים החרדיות יש מאפרות רבות שעושות כסף לא רע מאיפור מבלי לתחזק דף אינסטגרם של עשרות אלפי עוקבות שצריכות להתעדכן יום וליל על הנעשה מסלון ביתה של המאפרת המהוללת. העידכון היומי בחיי אושיות הרשת,כולל הצצה פולשנית לתוך חייה של הידוענית תוך שהיא מציגה אורח חיים ראוותני, תוך ניקור עיניים לעשרות אלפי העוקבות שיכולות רק לדמיין על ארוחת ערב עמוסת בשרים ממטב השפים.

אבל זה לא כל כך אכפת לי. שיהיה להן לבריאות. מה שכן חורה לי: היא העובדה שאותם משפיעניות סוחפות אחת את השנייה ועושות תחרות מי מעלה תמונה יותר שובבית או פרוצה, שבה הן מצטלמות בשלל פוזות שנוגדות את ההלכה. זה לא חרדיות! אלו הנשים שהחליטו לרקוד על כל החתונות, לחיות בעולם החרדי ולקבל את הטבות המועדון: חיידרים סמינרים וכוליה, ומאידך להמשיך לחיות חיי הוללות שנוגדים את כללי ההלכה.

אתן בכלל משערות לעצמכן כמה גברים אתם מחטיאות? זה מה שהקב”ה רוצה? שתדגמנו בשלל פוזות. כואב לי על חני, אם בית יעקב לא יעצור את המגמה הזאת זה יעודד אלפי נשים חרדיות ללכת בעקבותיהן. החומה החרדית תתפורר ומעליהן תצעדנה אלפי נשים חרדיות שיקימו בית של הוללות לתפארת אנטיוכוס מלך יוון.

נשים יקרות, משפיעניות יקרות, תחשבו על הילדים החמודים שלכם, על הבנים, על הבנות, הם העתיד שלנו ואנחנו רוצים לגדל אותם ולראות מהם נחת. האם הייתם רוצים שהילדות שלכן ידגמנו באינסטגרם עד ביאת גואל צדק? התשובה היא ‘לא’ ולא. ומי שחושבת שכן מוזמנת לעזוב את החברה החרדית. מי שרוצה להמשיך בדרך הנלוזה הזאת, מוזמנת להירשם להקמת עיר הוליוודית חרדית. עיר של השקות בו יחיו כל נשות האינסטגרם, תקימו לכן מוסדות ואם אתן נהנות מזה, אז סבבה.", נכתב במאמר שעורר סערה רבה.

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מאמר לפנים. צודקת בכל מילה

    באמת די עם הראוותנות הזאת

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. חסרת רמה ושכל. מסכנות הבנות שלה.

    חבל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב