התמ"ג של בנק הפועלים עומד על 19.5 מיליארד ש"ח המהווים 1.5% מהתוצר המקומי והלאומי של מדינת ישראל

בנק הפועלים מפרסם היום את דוח האחריות התאגידית לשנת 2018 אשר מרכז בתוכו את כלל הפעילות שנקט הבנק במהלך השנה בתחום האחריות התאגידית ומשקף את העשייה החברתית-סביבתית המגוונת של הבנק בתחום (ראה הרחבה בנספח). במקביל לפרסום הדוח, ארגון "מעלה" הודיע היום כי גם השנה, בנק הפועלים נכלל בצמרת הדירוג שלו לאחריות תאגידית.
במסגרת פרסום הדוח השנה, בחר הבנק למדוד לראשונה את ההשפעות הכלכליות-חברתיות של פעילותו על המשק הישראלי באמצעות ביצוע מחקר אימפקט חיצוני ובלתי תלוי אשר נערך על ידי חן הרצוג, כלכלן ראשי ושותף בחברת BDO. המחקר מבוסס על מודל שפותח על ידי הכלכלן זוכה פרס הנובל וסילי לאונטיף, והוא בוצע במתודולוגיה המקובלת והנפוצה בעולם לבחינת ההשפעות הכוללות של חברות וענפים על המשק.
מהמחקר עולה בין היתר כי ההשפעה הכוללת של בנק הפועלים על התמ"ג עומדת על 19.5 מיליארד ש"ח המהווים 1.5% מהתוצר המקומי והלאומי של מדינת ישראל. תשלומי המיסים של הבנק ועובדיו מהווים 0.9% מההכנסות הלאומיות ממיסים ואילו פעילות הבנק מייצרת כ- 51,500 משרות במשק הישראלי.
מנכ״ל בנק הפועלים, אריק פינטו: "בנק הפועלים מהווה חלק בלתי נפרד מהחברה בישראל. מיקומו הגבוה של הבנק בדירוג מעלה הוא תוצאה של מחויבות אמיתית ורבת שנים של הנהלת הבנק ועובדיו לקידום ערכים חברתיים וסביבתיים. תוצאות המחקר שנערך השנה ממחישות את החלק המשמעותי של הבנק בצמיחת המשק הישראלי. כולי תקווה כי ארגונים נוספים גם יבחנו את ההשפעות החברתיות שלהם וישקללו אותם בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *