פרופיל: מי אתה הח"כ המיועד יעקב טסלר? 

הח"כ החדש של אגודת ישראל: מקורב לאדמו"ר מויז'ניץ, חבר מועצה לשעבר באשדוד ומנהל פרויקטים ב'המודיע'. ישראל אוחיון מגיש פרופיל מיוחד על הח"כ המיועד

לפני שבועיים התכנס מרכז אגודת ישראל במלון גלי צאנז, שבנתניה על מנת להערך לבחירות הקרובות לכנסת כמתוכנן.

לאחר שפטרו את עניין החוקה עם דגל התורה – החליטו במפלגה החסידית לעשות סדר ברשימתם לכנסת שתתאחד עם דגל התורה.

בסיום ועידת 'אגודת ישראל', הודיעה המפלגה כי בהוראת גדולי ישראל התבצעו חילופי גברי במשבצת של חסידות ויז'ניץ, ומי שיכנס לכהן כח"כ מטעמם הוא ר' יעקב (יענקי) טסלר, מקורבו של האדמו"ר ויועצו של סגן שר הבריאות ליצמן.

טסלר הצטייר בעיני העם כאדם שאולי פחות מעורב בפוליטיקה, כיוון שברוב חייו הציבוריים ברח מאור הזרקורים והשתלב בעשייה ציבורית בלי תשומת לב מיותרת, אך בשקט בשקט ובעבודה יסודית ומהירה הצליח טסלר לעלות בתפקידו השונים ולהתברג כאיש פוליטי מוצלח שנמצא קרוב לאוזנו של האדמו"ר מויז'ניץ, עד שזה החליט כי הוא הנאמן ביותר לייצג את דרכו בכנסת.

יעקב יואל טסלר בן ה-45, נולד בשנת 73 להוריו, חיה ואפרים טסלר. אביו נחשב לאחד מנכבדי הקהילה והוא משמש כראש ישיבת ויז'ניץ בשכונת הר נוף שבירושלים. כילד התגורר יעקב בשכונת סנהדריה בירושלים והתחנך בחדר ובישיבה קטנה של מוסדות ויז'ניץ, כאשר לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת טשיבין עד נישואיו, אז החליט לעבור להתגורר באשדוד.

טסלר הצליח לחזק את קהילת ויז'ניץ בעיר אשדוד ולהפוך אותה לאחת הגדולות בעיר. במשך שנים ארוכות טיפח את החסידות בעיר והפך לאחד מעסקניה הבכירים. את דרכו הציבורית החל כחבר במועצה הדתית מטעם מפלגת אגודת ישראל המקומית, כשבמקביל הוא כיהן כמנהל פרוייקטים בעיתון המודיע, עד שמונה ליועצו של ליצמן בשנת 2015.

בשנת 2008 נבחר יעקב טסלר לכהן כחבר מועצה בעיריית אשדוד מטעם אגודת ישראל, תפקיד בו כיהן עשר שנים עד סוף שנת 2018, כאשר משנת 2015 הוא משמש במקביל כיועצו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו לפני מס' חודשים הוחלט בהנהגת החסידות שטסלר לא ימשיך לכהן כחבר מועצה, זאת לקראת כניסתו לפוליטיקה הארצית.

יריית הפתיחה שהכניסה את טסלר רשמית לפוליטיקה הארצית ע"י חסידות ויז'ניץ הייתה צירופו לועדת השמונה של אגודת ישראל, שקיבלה את כל ההחלטות הקשורות למפלגה במשותף. טסלר היה זה שקיבל את ההחלטות הרבות הקשורות לחסידות שלו ולשאר המועמדים ברחבי הארץ ובכך נתן את האות לקראת הצבתו כמעומד מטעם המפלגה לכנסת.

כזכור, ב-31 בינואר 2019 התכנס מרכז אגודת ישראל במלון גלי צאנז שבנתניה שם הוחלט כי טסלר יחליף את ח"כ מנחם אליעזר מוזס בתור הנציג מטעם חסידות ויז'ניץ, בהרכב רשימת יהדות התורה לכנסת ה-21 הוצב במקום החמישי.

בקרוב תראו אותו בכנסת, לראשונה כחבר כנסת.

בתמונות: טסלר השבוע עם אישי ציבור בחגיגת שבע הברכות במשפחתו, ועם בן האדמו"ר מגור

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *