פרופסור מטות נגד סגר בחגים: "מדובר בחגי ישראל שהם אחד הדברים הקדושים ביותר לעם שלנו"

"אם חשבנו שאנחנו הולכים להיות באיזשהו אירוע קטסטרופלי, אז אנחנו לא נמצאים באירוע הזה"

פרופ' עידית מטות, מנהלת האגף הכירורגי בבית החולים איכילוב וחברה בצוות הקורונה של פרופ' גמזו,יוצאת כנגד הקריאה לסגר כללי על כל האוכלוסיה כפי שאמש אמר שר הפנים אריה דרעי.

לדבריה:

"אני תמהה על הדברים שאמר אריה דרעי. אם באיזור שלי או בבניין שלי הייתה כמות גדולה מאוד של חולים, הייתי רוצה שמישהו יעזור לי. הייתי רוצה שהמספרים באיזור שלי ייפחתו כדי שהמשפחה שלי לא תידבק. יש איזורים שבהם יש התפרצויות מאוד גדולות וזה משפיע על התמותה.

צריך להיות איזשהו היגיון, לא רק חברתי אלא גם בריאותי-נפשי. מדובר בחגי ישראל שהם אחד הדברים הקדושים ביותר לעם שלנו. כל אחד רוצה לצאת ולנפוש לפי המסורת שלו, בין אם בבתי הכנסת ובין אם בפארקים, כל אחד באמונתו יחיה. הסגר הזה יהיה מכת מוות לצפון ולהרבה איזורים שאנשים אוהבים לצאת אליהם. כל עוד יש לנו את הברירה, ההחלטה כרגע לא צריכה להיות סגר בחגים. אם נשים סגר על כל המדינה, המחיר יהיה ענק.

סגר לא פותר שום בעיה, זה אמצעי, זאת טכניקה, אנחנו חיים עם הקורונה מזה חצי שנה, בחודשיים-שלושה האחרונים בפעילות מלאה כמעט. אם חשבנו שאנחנו הולכים להיות באיזשהו אירוע קטסטרופלי, אז אנחנו לא נמצאים באירוע הזה.

כרגע הפעילות היום-יומית של רובנו היא בשגרה, אנחנו בין המדינות היחידות שחזרו כמעט לגמרי לשגרה. במאי כשסיכמנו את הנתונים התמותה מהקורונה הייתה 1.7% בערך, כרגע אנחנו נמצאים על 0.8%. אני לא מזלזלת במספרים ובמתים, לכל אדם יש שם ומשפחה, אבל אנשים צריכים לדעת שאין תמותה עודפת.

כשיורים פגזים או כשמיירטים איזור מסויים במדינה, נגיד בצפון או בדרום, אותם אנשים נכנסים למקלטים, לא רק כי מורים להם אלא כי הם רוצים להיכנס למקלטים. אותו הדבר כאן. זה צריך לבוא מטעם ראשי המועצות והיישובים, הם צריכים לרצות שזה יקרה. המטרה היא הפחתת התחלואה, לאפשר בדיקות אפידמיולוגיות בתוך היישוב ולתת לאנשים לעבור את השבועיים האלה ולהחלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *