פרופ' סיגל סדצקי תומכת בסגר: "הסגר בבני ברק טוב מאוד"

"אם מישהו אינו יכול לבצע את הבידוד בתוך הבתים, צריך להוציא אותו"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי, בראיון לYNET נשאלה לגבי מועד החזרה ללימודים ואמרה כי:

"הלימודים לא יחזרו לסדרם לאחר הפסח, זה פחות או יותר טווחי זמן ההתנבאות שאני מוכנה לתת, אבל אני לא חושבת שהלימודים יתחדשו כל כך מהר".

סדדצקי נשאלה לגבי הסגר הכללי ומה דעתה בנידון:

"כשחשבנו שצריך לסגור את השמיים – אמרנו את זה. כשחשבנו שצריך להכניס אנשים לבידוד כשחזרו מחו"ל – עמדנו מאחורי זה. היום אנחנו עומדים מאחורי הבידוד החברתי שאנו מבקשים, ונכון שאנחנו רוצים שהוא יהיה נרחב, בייחוד בפסח. זאת משום שאנחנו מבינים איזו פצצה יכולה להיות בליל הסדר אם אנשים לא ישמרו על הבידוד החבר".

האם בכל זאת יש אופק אופטימי לאחר הפסח?

"אני יכולה להגיד שאנחנו ננסה להקל אחרי פסח. מיד ננסה להקל אם המצב מאפשר. אבל הכול תלוי באיך יהיה המצב. אני חושבת שהפעולות שעשינו עד כה הן פעולות שהוכיחו את עצמן, ראינו שקצב התחלואה בישראל בכל זאת נשלט ברמה מסוימת, אבל זה נושא שהוא יומיומי ולא נגמר בפעולה כזאת או אחרת. לכן אנחנו לא רצים מרתון. נבדוק אחרי פסח מה המצב ולפי המצב ניתן הנחיות".

הפרופ' נשאלה לגבי הסגר הקשה בבני ברק והאם הוא בכלל משיג את מטרתו:

"הוא טוב מאוד, כי מטרת הסגר היא לא להוציא את החולים – אלא שאנשים לא יוכלו להעביר את מהחלה. מטרת הסגר היא משולבת – גם להוציא את האנשים שלא יכולים להיות בבידוד, גם להגביר את הבידוד החברתי במרחב הציבורי וגם לדאוג לאפשרויות לבצע את הבידוד בתוך הבתים. אם מישהו אינו יכול לבצע את הבידוד בתוך הבתים, צריך להוציא אותו. קיים דיון מאוד ענף סביב האנשים שצריך להוציא ולהשאיר, קיימת התארגנות רחבה, אך במקביל מה שברור ועומד מעל לכל צל של ספק זה שצריך לספק פתרונות לכל אדם שנשאר בבית. פתרונות רפואיים, מזון, הצטיידות וכדומה"

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מניין חולי הקורונה המאומתים בישראל עלה ל-8,649 בני אדם ו-51 נפטרו. עד כה מספר החולים באורח קשה עלה ב-11% בתוך יממה ל-141 בני אדם. מספר המונשמים עומד על 107. מספר המחלימים מהנגיף עומד כעת על 585 בני אדם.

מצבם של 191 חולים מוגדר בינוני, ומצבם של 431 חולים – קל. 5,279 בני אדם מטופלים בביתם, ועוד 875 שוהים במלוניות. 763 חולים מאושפזים בבתי החולים. מספר הבדיקות שבוצעו אמש הוא 8,618.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *